اطمینان از اجرای تعهدات و رفتار غربی‌ها مهم‌ترین خواسته ایران است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 61945
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۳۳ |
زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اطمینان از اجرای تعهدات و رفتار غربی‌ها مهم‌ترین خواسته ایران است

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» با اشاره به وضعیت مذاکرات هسته‌ای وین می‌گوید: در مذاکرات هسته‌ای باید تجربیاتی که از برجام داشتیم را استفاده و مجددا اشتباهات آن را تکرار نکنیم. وی افزود: ما وارد مذاکرات هسته‌ای شدیم و قول‌هایی داده شده است و باید ببینیم چه ضمانتی وجود دارد تا طرف مقابل مجدد با یک امضا از برجام خارج نشود و زیر میز توافق نزند.
اطمینان از اجرای تعهدات و رفتار غربی‌ها مهم‌ترین خواسته ایران است
زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» با اشاره به وضعیت مذاکرات هسته‌ای وین می‌گوید: در مذاکرات هسته‌ای باید تجربیاتی که از برجام داشتیم را استفاده و مجددا اشتباهات آن را تکرار نکنیم. وی افزود: ما وارد مذاکرات هسته‌ای شدیم و قول‌هایی داده شده است و باید ببینیم چه ضمانتی وجود دارد تا طرف مقابل مجدد با یک امضا از برجام خارج نشود و زیر میز توافق نزند. به نظر می‌رسد اختلافات مذاکرات برطرف شده و این موضوعات مباحث حقوقی است اما درعمل باید ضمانت‌های عینی نیز به ما بدهند. یعنی باید ببینیم آیا در واقعیت هم اقدامات لازم برای رفع تحریم‌ها محقق می‌شود یا خیر.الهیان گفت: باید بررسی شود که ما چه امتیازاتی را در قالب توافق به دست می‌آوریم و چه چیزهایی را از دست می‌دهیم. آنچه مسلم است انتفاع اقتصادی در قالب مذاکرات است که برای ما بسیار مهم است. همچنین تحریم‌ها که حقوق اساسی ملت ایران را نقض کرد نیز باید کاملا برطرف شود و حقوق ملت ما به دست آید.
سفر گروسی به تهران باید دستاوردی درزمینه رفع پرونده‌های پادمانی داشته باشد
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: ازطرفی اگر بنا هست که اقتدار هسته‌ای ما زیر سوال برود یا صنعت هسته‌ای کشورمان کم فعالیت شود، باید ببینیم چه چیزی به دست می‌آوریم. درواقع اگر دستاوردهای هسته‌ای کشورمان متوقف شود باید کاملا در مذاکرات مشخص شود.او بیان کرد: تاکید ما بر این است که توسعه در صنعت هسته‌ای حفظ شود و ذخایر ما در این حوزه نابود نشود بلکه حفظ شود. ازطرفی پرونده‌های ادعایی که علیه ما باز شده باید برطرف و بسته شود که سفر گروسی به تهران باید همین دستاورد را داشته باشد.الهیان درانتها تصریح کرد: غربی‌ها مکررا در زمان‌های مختلف ادعاهایی را علیه ایران مطرح می‌کنند و باید در ادامه دست از این کار بردارند و مجددا آن را تکرار نکنند. ما باید از رفتار آن‌ها مطمئن شویم. چه در بحث تعهدات و چه در بحث رفتارها و اظهارات.
|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.