استفاده از تکنولوژی راهی موثر برای مقابله با سوء مدیریت در توزیع کالاهاست - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 60595
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۶:۵۲ |
خسرو ابراهیمی نیا ،نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران :

استفاده از تکنولوژی راهی موثر برای مقابله با سوء مدیریت در توزیع کالاهاست

خسرو ابراهیمی نیا ،نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با «رسالت» درباره توزیع اینترنتی اقلام خوراکی می‌گوید: باید از تکنولوژی در بهینه‌سازی ارتباط میان اصناف، تولیدکننده و توزیع‌کننده استفاده شود زیرا مشکل امروز گرانی‌ها کمبود کالا نیست بلکه مشکل در توزیع است
استفاده از تکنولوژی راهی موثر برای مقابله با سوء مدیریت در توزیع کالاهاست

خسرو ابراهیمی نیا ،نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با «رسالت» درباره توزیع اینترنتی اقلام خوراکی می‌گوید: باید از تکنولوژی در بهینه‌سازی ارتباط میان اصناف، تولیدکننده و توزیع‌کننده استفاده شود زیرا مشکل امروز گرانی‌ها کمبود کالا نیست بلکه مشکل در توزیع است. دولت فعلی و دولت‌های قبلی یارانه برای تأمین کالا را داده‌اند اما واسطه گران یا دلالان از خلأهای موجود سوءاستفاده کرده و بازهم اقلام ضروری باقیمت‌های بالا به دست مردم می‌رسد. وی اضافه می‌کند: قیمت مرغ در سال گذشته، علی‌رغم تلاش‌های اتاق اصناف و وزارت صمت بازهم باقیمت مناسب به دست مصرف‌کننده نرسید و دلالان عامل اصلی گرانی بودند.
ابراهیمی نیا، توزیع اینترنتی کالا را عاملی در جهت جلوگیری از افزایش قیمت‌ها عنوان می‌کند و می‌گوید: درخواست‌کننده کالا باید بتواند بدون بروز مشکل سفارش خود را ثبت و کالا را دریافت کند. این فرآیند نیازمند مدیریت صحیح دولت است. در این صورت می‌توان به موفقیت این طرح و قطع دست
سوءاستفاده گران امیدوار بود.
نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران ادامه می‌دهد: تجربه سال‌های گذشته حاکی از این است که مردم با ایجاد احساس کمبود برای خرید هجوم می‌برند و همین مسئله بر رشد بیشتر قیمت‌ها دامن می‌زند. چنانچه تبلیغات صحیح، احساس امنیت غذایی را برای مردم به همراه داشته باشد و سامانه بازرگام به‌راحتی کالا را به دست مصرف‌کننده برساند، می‌تواند در کنترل قیمت‌ها تأثیرگذار باشد.
ابراهیمی نیا بابیان اینکه ما وارد رنسانس خریدوفروش دیجیتالی شده‌ایم، می‌گوید: متأسفانه مردم ما به ایستادن در صف‌های طولانی عادت کرده‌اند اما با
فرهنگ سازی می‌توان خرید از طریق سامانه و باقیمت مصوب دولتی را برای عموم جامعه نهادینه کرد.
عرضه ۸ هزارتومانی سیب‌زمینی در سامانه
سیب‌زمینی یکی دیگر از اقلام خوراکی است که به‌یک‌باره با رشد قیمت مواجه شد؛ محصولی که اوایل امسال حدود ۴ هزار و پانصد تومان فروخته می‌شد طی چند روز گذشته افزایش نرخ چشمگیری پیدا کرد و در مغازه‌های سطح شهر تا قیمت‌های بیش از ۱۶ هزار تومان هم فروخته شد.
هر کیلو سیب‌زمینی در دی پارسال به‌طور متوسط حدود ۵۱۰۰ تومان بوده که ۹۷۰۰ تومان در آذر امسال رسیده و نرخ ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان در هر کیلو در دی امسال ثبت‌شده است.
وزارت جهاد کشاورزی برای تعادل در بازار سیب‌زمینی، عرضه مجازی و حضوری این محصولات را آغاز کرد و با توزیع گسترده‌ای که انجام شد قیمت این محصول در میادین میوه و تره‌بار به کیلویی ۱۰ هزار تومان رسیده است و از دیروز سیب‌زمینی در سامانه بازرگام کیلویی ۸ هزار تومان بارگذاری شده است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.