دولت باید شرایط فعلی و برنامه‌های اقتصادی را برای مردم شرح دهد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 60375
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۶:۴۰ |
جلال خوش‌چهره کارشناس مسائل سیاسی:

دولت باید شرایط فعلی و برنامه‌های اقتصادی را برای مردم شرح دهد

جلال خوش‌چهره، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «رسالت» جریان تخریبی که طی مدت اخیر علیه دولت سیزدهم وجود دارد را تحلیل می‌کند: مدت‌هاست سیل تخریبی علیه دولت وجود دارد و دولت رئیسی از ابتدای کار زیر ذره‌بین بوده‌است.
دولت باید شرایط فعلی و برنامه‌های اقتصادی را برای مردم شرح دهد

جلال خوش‌چهره، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «رسالت» جریان تخریبی که طی مدت اخیر علیه دولت سیزدهم وجود دارد را تحلیل می‌کند: مدت‌هاست سیل تخریبی علیه دولت وجود دارد و دولت رئیسی از ابتدای کار زیر ذره‌بین بوده‌است.
وی افزود: شاید بتوان گفت که ممکن است حجت‌الاسلام رئیسی به دلیل تحریم‌های گسترده تا به امروز نتوانسته کار ملموسی را در حوزه معیشتی انجام دهد اما به معنی این نیست که نخواسته است. این دو مسئله بسیار متفاوت هستند.
جلالی تأکید کرد: مطمئن هستیم آقای رئیسی با حسن نیت، تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند راه برون‌رفتی از وضعیت موجود پیدا کند. اما دو مشکل بزرگ وجود دارد که سبب شده برخی انتقادات از دولت به وجود بیاید. یکی اینکه دولت هنوز ایده قوی و طرح موفقی را به‌عنوان چشم‌انداز واقعی برای مردم شرح نداده و شرایطی که دولت را تحویل گرفته به مردم توضیح نداده است.
وی یادآورشد: نمی‌توان دستاوردهای دولت در حوزه اقتصاد بین‌الملل را منکر شد. اما هدفی که عده‌ای از منتقدان دارند، سرپوش گذاشتن بر همین دستاوردهاست. ازجمله عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای، تقویت ارتباط با سازمان اکو، همکاری‌های بیشتر با چین و روسیه به‌عنوان دو ابرقدرت آسیا. تمام این‌ها اقداماتی است که اثرات مثبتی خواهد گذاشت. کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اما متأسفانه هنوز طرح قویی را از تیم دولت شاهد نبودیم. لذا باید این حق را هم به منتقدان داد. چراکه مدعیان برون‌رفت از شرایط کنونی همگی در کابینه دولت حضور دارند اما هنوز ایده معلوم مشخص نشده است. ازطرفی به‌غیراز منتقدان یا اصلاح‌طلبان این روزها مردم هم تا حدودی معتقد هستند که درگیر روزمرگی شده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد که این روزمرگی هم اجتناب‌ناپذیر است چراکه تحریم‌ها وضعیت روابط اقتصادی کشور را دچار مشکل کرده و به‌نوعی کشور را در بلاتکلیفی قرار داده است. لذا برای پاسخ دادن به منتقدین بایستی ایده‌های قوی و مشخص  ارائه کرد.
 منتظر موفق شدن دولت رئیسی هستیم
جلالی در ادامه گفت: به‌شخصه منتظر هستم که دولت رئیسی موفق شود چراکه یک دولت ملی است و باید همگی آن را حمایت کنیم. اما معتقد هستم تا وقتی تکلیف کشور ما با جامعه جهانی بر سر پرونده هسته‌ای روشن و نتیجه معلومی پیدا نشود نمی‌توان از رئیسی و تیمش انتظار ابتکار ویژه‌ای را داشت. چراکه دست‌ها بسته است و در زمینه صادرات نفت، تولید، صنایع کوچک یا بزرگ و واردات و به‌‌ویژه در خصوص معیشت مردم با بحران‌هایی روبه‌رو هستیم که تمامشان با بن‌بست‌هایی که ارثیه دولت قبل در حوزه دیپلماسی و روابط خارجی است، گره خورده‌است.
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: امیدوار هستیم با مذاکرات وین و توافق احتمالی دولت رئیسی بتواند راهکارهای مشخصی را ارائه دهد. اما نکته مهم‌تر این است که متأسفانه ما هنوز از دولت نشنیده‌ایم که چه راهکاری را در صورت شکست مذاکرات برای اداره کشور نه کنترل کشور در دست دارند. یا در صورت دستیابی به توافق و گشایش‌های اقتصادی چه طرح و ایده‌ای وجود دارد. بنابراین شرح شرایط از همه‌چیز مهم‌تر است.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.