حماسه ۹ دی، تحکیم ستون خیمه انقلاب - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 57435
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۶:۳۸ |
دی ماه، ماه سرد شدن فتنه ها با گرمای حضور مردم است

حماسه ۹ دی، تحکیم ستون خیمه انقلاب

آشوب‌های سال 88 هیچ‌گاه از خاطر کسی فراموش نمی‌شود. اتفاقاتی که باعث الک شدن فتنه گران و مردم شد. در این گزارش قصد داریم بخشی از حوادث آن روزها را مرور کنیم. اتفاقاتی که موجب شد حماسه 9 دی شکل گیرد و سرآغاز و جانی دوباره به انقلاب اسلامی سال 57 بخشد. انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه با شعله‌ور شدن آتش فتنه از سوی دو نامزد انتخابات به بهانه تقلب گسترده، کشور را دچار یک بحران کرد.
حماسه ۹ دی، تحکیم ستون خیمه انقلاب

گروه سیاسی
آشوب‌های سال ۸۸ هیچ‌گاه از خاطر کسی فراموش نمی‌شود. اتفاقاتی که باعث الک شدن فتنه گران و مردم شد. در این گزارش قصد داریم بخشی از حوادث آن روزها را مرور کنیم. اتفاقاتی که موجب شد حماسه ۹ دی شکل گیرد و سرآغاز و جانی دوباره به انقلاب اسلامی سال ۵۷ بخشد. انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه با شعله‌ور شدن آتش فتنه از سوی دو نامزد انتخابات به بهانه تقلب گسترده، کشور را دچار یک بحران کرد.
۹ دی ماه، روز پر افتخاری است که در تاریخ انقلاب اسلامی حک شده است. حماسه مردمی که توسط مردم آفریده و جلوی  فتنه انگیزان را گرفت. ملت ایران پس از تحمل ۸ ماه آشوب زمانی که دیدند آرمان‌های انقلاب و امنیت کشور به خطر افتاده با تمام توان به میدان آمدند و مجدد ثابت کردند که ستون اصلی این نظام هستند. ستونی که در دهه های اخیر علت اصلی پیشرفت انقلاب اسلامی بوده است.
هرچند آتش اصلی آشوب و ناآرامی، در مهرماه شدت گرفت اما بحث‌های خرداد و شایعات و شائبه‌ها ناشی از خاکستر خردادماه و دو نامزدی بود که بحث تقلب را پیش کشیدند. اکنون حدود ۳ ماه از انتخابات می‌گذرد و مهرماه،  تقریباً ماه آرامی است و بیشتر چهره‌های دخیل در ماجرا به فعالیت‌های سیاسی و گفت وگوها مشغول‌اند؛ بااین‌حال تحرکاتی نیز برای  ناامن سازی جامعه مشاهده می‌شود.
 خاکستر خرداد و آتش مهرماه ۸۸ چطور به ۹ دی ماه ختم شد؟
اکنون دوم مهرماه است و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه بلواهای بعد از انتخابات کاملاً برنامه‌ریزی‌شده بود، به تلاش اهل فتنه در دوران مختلف برای القای ترس و انفعال از آن‌ها در میان مردم و به‌ویژه خواص اشاره‌کرده و افزودند:
 «…در جنگ صفین ما از آن‌طرف عمار راداریم که جناب عمار یاسر دائم مشغول سخنرانى است؛ این‌طرف لشکر، آن‌طرف لشکر، با گروه‌‌هاى مختلف؛ دو گروه مسلمان در مقابل هم قرار گرفتند؛ فتنه‌ عظیمى بود؛ یک عده‌‌اى مشتبه بودند. عمار دائم مشغول روشنگرى بود؛ این‌طرف می‌رفت، آن‌طرف می‌رفت، براى گروه‌‌هاى مختلف سخنرانى می‌کرد، از آن‌طرف هم آن عده ای‌که «نفر من اصحاب عبداللَّه‌بن‌مسعود…» هستند، در روایت دارد که آمدند خدمت حضرت و گفتند: «یا امیرالمؤمنین ما شک کردیم. ما را به مرزها بفرست که در این قتال داخل نباشیم! خوب، این کنار کشیدن، خودش همان ضرعى است که یُحلب؛ همان ظهرى است که یُرکب! گاهى سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستى روشنگرى کنند؛ همه بایستى بصیرت داشته باشند.»
 ۹ دی ماه؛ دور اما نزدیک
در سال ۱۴۰۰ به آن سال‌های دور اما نزدیک می‌نگریم. سال‌هایی که درگیری‌ها به سطح خیابان و زن و مرد را درگیر کرده بود. اکنون می‌توان بیشتر به این حقیقت پی برد که سران فتنه و دستان پشت پرده که آغشته به خون بود، پس از انتخابات برای براندازی نظام این نقشه را طراحی کردند سعی داشتند این کار غیرقانونی را مثبت جلوه دهند. حتی برخی سیاستمداران انگلیسی و آمریکایی و رسانه‌های غربی مستقیماً مردم را به تداوم این مسیر تشویق می‌کردند.
هنوز در مهرماه هستیم. پنجم مهرماه است و سعید حجاریان عضو مستعفی حزب منحله مشارکت در گفت‌وگو با ایرنا به بررسی علل حوادث و آشوب‌های پس از انتخابات می‌پردازد. مهرماه ۸۸ با تمام حواشی و اتفاقاتش می‌گذرد. حال آبان ۱۳۸۸ از راه رسیده است؛ بیش از ۴ ماه  از برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری می‌گذرد، اما آتش فتنه‌ای که دو نفر از نامزدهای انتخابات به بهانه «تقلب» روشن کرده‌اند، هنوز خاموش نشده و هر از چند گاهی به بهانه‌ای، دوباره زبانه می‌کشد و حالا ماه آبان و مناسبت سیاسی مهم آن یعنی ۱۳ آبان، بهانه جدیدی برای شعله‌ور کردن دوباره این آتش به فعالان میدان فتنه داده است.
از چند روز قبل از فرارسیدن آبان ماه، فراخوان‌های پیدا و پنهان برای برپایی تجمع‌های سیاسی در روز ۱۳ آبان، به‌پای ثابت تحرکات گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب و رسانه‌های بیرونی تبدیل‌شده است.
سران فتنه سعی دارند در آبان ماه همچنان آتش این آشوب را پرقدرت نگه‌دارند و برای ادامه و تداوم آن دست به هر کاری می‌زنند، به‌طور مثال کروبی و بهشتی به نمایشگاه مطبوعات می‌روند و حضور آن‌ها موجب تحریک بازدیدکنندگان می‌شود و درنهایت مجبور به ترک و فرار از نمایشگاه می‌شوند. مسئله‌ای که توجهات را جلب می‌کند تلاش تمام‌قد آن‌ها برای استفاده از هر فرصت برای دامن زدن به آشوب‌هاست.
 همچنان آبان و هشدارهای پدرانه‌ای که شنیده نمی‌شود
در همین ماه جمعی از نخبگان علمی کشور به دیدار با رهبر حکیم انقلاب می‌روند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در ۴ ماه منتهی به آبان ماه، از هر فرصتی برای بازگشت سران فتنه به دامن نظام و مردم بهره گرفته‌اند، بازهم در خلال سخنان خود اشاره‌ای به حوادث تلخ آن ایام می‌کنند و می‌گویند: «درباره حوادث و مسائل اخیر خیلی حرف هست؛ خیال نکنید آن حرف‌هایی که صداوسیما می‌زند، این، همه‌ حرف‌هاست؛ نه، خیلی مطلب هست. گفت «یک سینه حرف موج زند در دهان ما». این‌جور نیست که هرچه که انسان احساس می‌کند، این را گفته باشد یا بتواند بگوید. خیلی حرف‌های زیادی هست. شما جوان‌ها الحمدلله باهوشید، بااستعدادید، به‌تدریج خیلی از حقایق برای شماها روشن خواهد شد» و هشدار دادند کسی که وارد عرصه‌ سیاست می‌شود، باید مثل یک شطرنج‌باز ماهر هر حرکتی را که می‌کند، تا سه چهار حرکت بعدازآن را هم پیش‌بینی کند.»
حال اما به‌روز ۱۳ آبان، هدف اصلی فتنه گران رسیده‌ایم. جریان اصلاحات که تحرکات عجیب خود را از روز جهانی قدس و با شعار علیه آرمان فلسطین و رهایی قدس شریف شدت بخشیده بود، این بار تلاش کرد تا حقیقت این روز را در فضای رسانه‌ای تغییر دهد.
مراسم روز ۱۳ آبان مطابق معمول هرسال در خیابان طالقانی تهران و مقابل سفارت سابق آمریکا برگزار شد، اما فتنه‌انگیزان تلاش داشتند تا این مراسم را تحت تأثیر قرار دهند و نتوانسته بودند، به نقاط دیگری مانند میدان هفت‌تیر، میدان آرژانتین و حوالی میدان انقلاب و داخل دانشگاه تهران کوچ کرده و تلاش کردند تا با راه‌بندان و برپایی تجمع‌های غیرقانونی همراه با خشونت، فضا را ملتهب کنند.
 رهبری که برای ملت پدری می کند
به دی‌ماه نزدیک می‌شویم و دست و اهداف فتنه گران روزبه‌روز برای مردم روشن می‌شود. اهدافی که طی ۸ ماه اخیر سعی داشتند خود را در پس شعارهای ظاهری مخفی کنند و نشان دهند اعتراضات به‌حق و براندازی جمهوری اسلامی تنها راه‌حلی است که می‌تواند مشکلات را متوقف کند. تمام این‌ها از شایعات تقلب در انتخاب نشئت گرفته بود و همین امر نشان می‌دهد که برنامه جدی برای به ثمر نشاندنش وجود داشته است.
۶ دی‌ماه با سخنانی که رهبر انقلاب بیان فرمودند، حقیقت برای مردم آشکار شد که فریب فتنه گران را نخورند. فردای آن روز شاهد تعطیل شدن مجلس از سوی نمایندگان و حضور آن‌ها در خارج از مجلس بودیم. عزم مردم باعث شد که این فتنه در ۹ دی‌ماه خفه و متوقف شود. فتنه‌ای که مشخص نیست اگر به ثمر نشسته بود اکنون چه سرنوشتی منتظر کشور بود و کدام‌یک از استعمارگران اکنون ناامنی را به ایران هدیه کرده بودند.

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.