دروغ های بی پایان غرب درافغانستان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 56677
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۱۳ |
پنهان‌کاری پنتاگون درباره آمار غیرنظامیان کشته شده

دروغ های بی پایان غرب درافغانستان

 در این میان، سانسورها و دروغ پردازی های  واشنگتن در خصوص جنایاتی که در طول دو دهه اشغالگری ناتو در افغانستان رخ داده است، تمامی ندارد.  روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش داده صدها غیرنظامی در عراق، سوریه و افغانستان از جمله کودکان در حملات هوایی آمریکا که با هدف‌گیری غیردقیق و اطلاعات به شدت ناقص انجام شده، کشته شده‌اند.
دروغ های بی پایان غرب درافغانستان

گروه بین الملل
 در این میان، سانسورها و دروغ پردازی های  واشنگتن در خصوص جنایاتی که در طول دو دهه اشغالگری ناتو در افغانستان رخ داده است، تمامی ندارد.  روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش داده صدها غیرنظامی در عراق، سوریه و افغانستان از جمله کودکان در حملات هوایی آمریکا که با هدف‌گیری غیردقیق و اطلاعات به شدت ناقص انجام شده، کشته شده‌اند.
این روزنامه با مطالعه ۱۳۱۱ سند از آرشیو پنهان پنتاگون به این نتیجه رسیده که تلفات غیرنظامیان بسیار بیشتر از ۱۴۱۷ قربانی غیرنظامی گزارش شده توسط ارتش آمریکا در عراق و سوریه و ۱۸۸ کشته گزارش شده در افغانستان است.بر این اساس،  گزارش‌های مربوط به تلفات غیرنظامیان اغلب نادیده گرفته می‌شد و مصاحبه با بازماندگان قربانیان و مقامات فعلی و سابق ایالات متحده نشان داد که ارتش آمریکا تلاش کمی برای شناسایی الگوهای شکست انجام داده و هیچ ارزیابی عمومی که شامل شناسایی تخلف باشد وجود نداشته است.
مرگ غیرنظامیان اغلب در نتیجه «سوگیری تأییدی» از سوی ارتش ایالات متحده بوده که غیرنظامیان را با تروریست‌ها اشتباه می‌گرفته یا نمی‌توانسته اطمینان حاصل کند که در ساختمان‌های مورد هدف افراد عادی حضور ندارند. طبق گزارش نیویورک تایمز، تعهدات آمریکا در خصوص شفافیت و پاسخگویی اغلب محقق نشده و رهبری پنتاگون نه تنها تحقیقات کاملی انجام نداده بلکه حتی اقدامی هم در جهت جلوگیری از تکرار رخدادهای مشابه در آینده نکرده است.
در اوایل ماه میلادی جاری هم نیویورک تایمز
گزارش داد که یک هسته مخفی ارتش ایالات متحده که در عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش در سوریه حضور داشته، مکررا غیرنظامیان سوری را کشته است.بر اساس این گزارش، یگانی به نام «تالون آنویل» در خلال سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ علیه جوخه‌های مرگ تروریست‌های  داعش فعال بودند، اما این هسته مخفی ارتش آمریکا بارها غیرنظامیان  از جمله کشاورزان را  حین  برداشت محصول، کودکان در حال تردد در خیابان، خانواده‌های متواری و روستائیان را که در ساختمان‌ها پناه می‌گرفتند، کشتند.
یکی از افسران سابق اطلاعات نیروی هوایی آمریکا که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در این یگان بود، گفت: آن‌ها به طرز بی‌رحمانه‌ای کارآمد و در کارشان خوب بودند، اما آنها حملات بد زیادی نیز انجام دادند.این گزارش‌ها در حالی است که رسانه‌های آمریکا اخیرا گزارش دادند وزارت دفاع این کشور تصمیم گرفته هیچ نظامی آمریکایی را در ارتباط با حمله پهپادی مورخ ۲۹ اوت در کابل که به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی منجر شد را تنبیه انضباطی نکند. روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا با توصیه‌هایی مبنی بر اینکه هیچ پرسنل نظامی آمریکایی بابت حمله ۲۹ اوت (هفتم شهریورماه) مورد تنبیه انضباطی قرار نگیرد موافقت کرده است. ۷ کودک در میان ۱۰ غیرنظامی کشته‌ شده در آن حادثه بودند.پیش از این مقام‌های نظامی آمریکا مدعی شده بودند آن حمله که در ساعات پایانی تلاش‌های آمریکا برای خروج از افغانستان انجام شده نتیجه بی‌اعتنایی نبوده است.تاکنون بارها در گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی به کشتار غیرنظامیان در حملات ارتش این کشور در کشورهای مختلف و مخفی‌کاری در این خصوص و عدم مجازات عاملان اشاره شده است.
 جنایاتی که مختص آمریکا نیست 
دولت استرالیا به دلایل امنیتی و به واسطه تشدید بحران‌های داخلی در افغانستان، به صورت موقت سفارتخانه خود را در کابل تعطیل خواهد کرد. استرالیا به دلایل امنیتی سفارت خود را در کابل تعطیل می‌کند.به گزارش رادیو فرانسه، اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا، با انتشار بیانیه‌ای گفت: «سفارت  استرالیا در کابل به زودی  بسته‌ خواهد شد». در همین حال وی مسدود شدن سفارت استرالیا در کابل را موقتی خواند و افزود: «در صورتی که شرایط مجدد مهیا شود، این سفارتخانه در آینده بازگشایی خواهد شد.»
پس از آغاز روند خروج نیروهای نظامی ایالات‌متحده آمریکا و ناتو از افغانستان، استرالیا نخستین کشوری بود  که به دلیل تشدید تهدیدات امنیتی سفارت خود را در کابل می‌بندد. روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان در تاریخ اول ماه می آغاز شده و انتظار می‌رود تا ۱۱ سپتامبر سال جاری (۲۰۲۱) ادامه یابد.علاوه بر حضور دیپلماتیک، استرالیا به عنوان یکی از کشورهای متحد آمریکا در سال ۲۰۰۲ به افغانستان نیروی نظامی نیز فرستاد. اسکات موریسون ماه گذشته (آوریل) گفته بود که نیروهای استرالیا همزمان با خروج دیگر نظامیان از افغانستان خارج خواهند شد.  
  نظامیان استرالیایی در حالی افغانستان را ترک کرده اند  که به ارتکاب « جنایت جنگی» در این کشور متهم هستند. نخستین تحقیقات در خصوص اتهام جرائم و «جنایت جنگی» نظامیان استرالیایی در افغانستان در سال ۲۰۱۶ و پس‌ازآنکه رسانه‌های محلی اعلام کردند نیرو‌های ویژه ارتش استرالیا غیرنظامیان و کودکان را طی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ هدف قرار داده‌اند، آغاز شد.جنرال انگوس کمبل، فرمانده ارشد وزارت دفاع استرالیا با انتشار گزارشی کشته شدن  ۳۹ غیرنظامی توسط سربازان نیروی ویژه خود را تأیید و از مردم افغانستان به خاطر ارتکاب این «جنایت جنگی» عذرخواهی کرد! اما هنوز این پرونده ، در نزد مردم افغانستان مفتوح است. پس‌ازاین عذرخواهی، ریک بور، فرمانده نیروهای زمینی ارتش استرالیا روز جمعه ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰، اعلام کرد که در ارتباط با پرونده جرائم و «جنایت جنگی» نظامیان استرالیایی در افغانستان، ۱۳ سربازنیروی ویژه  ارتش این کشور اخراج خواهند شد! مجازاتی که قطعا تناسبی با جرائم انجام شده ندارد.
دولت بایدن ، خلق و هدایت  همزمان بحران‌های سیاسی  و  امنیتی در افغانستان را در دستور کار خود قرار داده  است. در این مسیر، کاخ سفید از بقایای داعش و ظرفیت‌های مخرب و تروریستی آن‌ها استفاده می‌کند. بقایای داعش که پس از سرنگونی خلافت این گروه متوحش و تروریستی در نقاط مرزی عراق و سوریه ساکن بوده‌اند طی سه سالاخیر آموزش‌های لازم را جهت ایجاد موج دوم تروریسم تکفیری در منطقه  ( با هدایت حامیان غربی عربی و عبری خود ) دریافت کرده‌اند و بخشی از آنها به افغانستان منتقل شده اند. 
نکته دوم ، به بازی نخ نمای تبلیغاتی واشنگتن در قبال افغانستان  بازمی‌گردد.صورت و حتی ماهیت بازی کاخ سفید در کابل  کاملا مشخص است.آمریکا  عملا دست به‌نوعی  گروکشی و  تهدید علنی علیه افغان‌ها زده است: بازی در زمین آمریکا یا تحمل بحران‌های شدید امنیتی و زندگی در دام تروریست‌ها! 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.