هوشیاری حداکثری در برابر تهدیدات حداقلی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 56426
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۰۴ |
سرلشکر باقری ،رئیس ستادکل نیروهای مسلح همزمان با تهدیدهای دشمن مطرح کرد:

هوشیاری حداکثری در برابر تهدیدات حداقلی

گفت‌وگوهای وین با هدایت علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در حالی با دستان پُر هیئت ایرانی انجام می‌شود که شاهد تقلای عجیب رژیم‌های نامشروع و مرتجع منطقه با هدایت رژیم آمریکا هستیم تا بلکه در مسیر این گفت‌وگوها خلل ایجاد کنند به‌طوری‌که تلاش می‌کنند مانع حرکت مقتدرانه تیم مذاکره‌کننده کشورمان شوند.
هوشیاری حداکثری در برابر تهدیدات حداقلی

گروه سیاسی
گفت‌وگوهای وین با هدایت علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در حالی با دستان پُر هیئت ایرانی انجام می‌شود که شاهد تقلای عجیب رژیم‌های نامشروع و مرتجع منطقه با هدایت رژیم آمریکا هستیم تا بلکه در مسیر این گفت‌وگوها خلل ایجاد کنند به‌طوری‌که تلاش می‌کنند مانع حرکت مقتدرانه تیم مذاکره‌کننده کشورمان شوند. یکی از دلایل این دست‌وپا زدن‌ها، سرپوش گذاشتن به‌دستان خالی کشورهای غربی طرف ایران در مذاکرات است چه آنکه گمان نمی‌بردند تیم ایرانی با دستان پر و البته منطقی و مستدل در گفت‌وگوها حضور یابد ازاین‌جهت درصدد تهیه خوراک خبری برای فضاسازی رسانه‌ای هستند. از دیگر سو، طرف‌های غربی به دنبال گرفتن امتیاز حداکثری و دادن امتیاز حداقلی هستند ازاین‌جهت در خلال گفت‌وگوهای وین اقدام به تحمیل فشار تبلیغاتی کردند تا به‌زعم خود از این نمد کلاهی برای خود بدوزند. البته برخی معتقدند رژیم آمریکا در گفت‌وگوهای منتهی به وین از این نمد برای ایران کلاه دوخت و همچنان از مزایای آن استفاده می‌کند چراکه ایران به‌طور کامل به همه تعهدات برجامی خود پایبند بود اما طرف غربی هرگز به تعهدات برجامی خود عمل نکرد و با وقاحت این روزها در حال وارونه جلوه دادن ماجراست و در این مسیر از فضاسازی رسانه‌ای به‌شدت بهره می‌برد.
یکی از مهم‌ترین ساحت‌های تلاش غرب برای تحت‌الشعاع قرار دادن فضا گفت‌وگوهای وین، استفاده پرحجم از الفاظ دارای بار تهدید است و رژیم صهیونیستی به‌عنوان سگ هار منطقه غرب آسیا در حال اجرای گام‌به‌گام عملیات روانی رژیم آمریکاست تا از این منظر به امنیتی کردن فضا و تحت‌فشار قرار دادن افکار عمومی کمک کند. رسانه‌های غربی که غالباً عنوان بی‌مسمای حرفه‌ای بودن را یدک می‌کشند عملاً در مسیری حرکت می‌کنند که مسئولان امنیتی و سیاسی برای آن‌ها طراحی کرده‌اند به‌طوری‌که بار اصلی مدیریت فضای بین‌الملل و وارونه جلوه دادن حقایق مرتبط با جمهوری اسلامی ایران ازجمله گفت‌وگوهای وین بر عهده آن‌هاست. اینکه به‌کرات مدعی زیاده‌خواهی ایران درروند مذاکرات شده و آن را به‌طور ویژه برجسته کنند از مصادیق مأموریت سیاسی رسانه‌های غربی است. شوربختانه برخی رسانه‌های داخلی با ندیدن این اصل مهم در دام ترجمه محض خبرهای رسانه‌های مطرح غربی می‌افتند و به عبارتی تریبونی که باید در خدمت منافع ملی و حرف مسئولان و نمایندگان مردم ایران باشد عملاً در اختیار همان خبرهای جهت‌دار رسانه‌های غربی قرار می‌گیرد.
تلاش‌های معنادار کشورهای غربی با ادبیات تهدیدآمیز در حالی است که دست جمهوری اسلامی ایران برای مواجهه با هر نوع کنشی باز است و در برهه‌های مختلف حساس به این واقعیت جامه عمل پوشانده است که «دوران بزن و در رو گذشته است» و «اگر یکی بزنند ده‌تا می‌خورند.» 
برای اثبات این ادعا هم نیاز به فرمول پیچیده و خاصی نیست بلکه کافی است کمی اخبار گذشته را مرور و یا به حافظه جمعی مردم کشورشان برگردند که نیک به خاطر دارند در چه برهه‌ای، چه واکنشی به چه کنشی دریافت کرده‌اند و طبعاً اگر نبود قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، قطعاً طرف غربی مجبور به حضور در پای میز گفت‌وگو با ایران نمی‌شد بنابراین این نوع تهدیدات بیشتر «لاف در غریبی» است.
سردار سرلشکر محمدباقری در همایش سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، با تشریح وضعیت و شرایط خطیر تاریخی و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تأکید بر اهمیت هماهنگی، همراهی، هم‌افزایی و همپوشانی راهبردها و اقدامات نیروهای مسلح و سیاست خارجی کشور  تأکید کرد در ۴۳ سال اخیر با زنجیره هایی از توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان ازجمله جنگ تحمیلی، تحریم و آنچه در دوران آغاز دفاع مقدس بر پیکره سازمان دفاعی آن روزهای کشور وارد شد، مواجه بودیم؛ اما این تحریم و فشار در مقابل، موجب ایستادگی و شکل‌گیری روحیه اتکا به خود و اعتمادبه‌نفس و بستن کمربند همت و تلاش در مجموعه دفاعی کشور شد. در مقابل و در پاسخ به دشمنی‌های جهانی علیه کشور عزیزمان سلسله اقدامات و راهبردهایی در دستور کار حوزه دفاعی کشور قرار گرفت که به برکت خون شهیدان، تحت تدابیر و رهبری‌های حکیمانه حضرت امام (ره) و سپس مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) صنعت دفاعی کشور ما به نقطه‌ای از رشد، ارتقاء، بالندگی و بازدارندگی رسیده است که امروز قدرتی جرئت تعدی و تعرض به میهن اسلامی را به خود نمی‌دهد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: راهبردها و اهداف ما در حوزه بازدارندگی بیش از آنکه موشک‌ساز باشد بر پایه اندیشه، تفکر، دکترین، سیاست‌ها، روش‌ها و تاکتیک‌های هوشمندانه بومی و ایرانی و متناسب با مقتضیات فراروی انقلاب اسلامی و سطح و نوع تهدیدات متصور علیه کشور شکل‌گرفته است. نیروهای ما به‌رغم اطمینان از وضعیت بازدارندگی کشور، هیچ‌گاه در رویارویی با دشمن، تهدید را کوچک نشمرده و برای تهدید حداقلی در حوزه راهبردی، آمادگی و هوشیاری حداکثری متناسب با وضعیت دشمن رادارند. این مقام عالی‌رتبه نظامی تصریح کرد:  با تأکید بر اینکه ما در سطح راهبردی قصد تجاوز به کسی را نداریم، اما در سطح عملیاتی و تاکتیکی آمادگی پاسخ قاطع و تهاجم موردی سریع و سخت به دشمنان راداریم، خاطرنشان کرد: آنچه جهانیان در سال‌های اخیر ازجمله در عین‌الاسد و نیز هدف قرار گرفتن پهپاد راهبردی متجاوز رژیم تروریستی آمریکا در آب‌های سرزمینی کشور با سامانه‌های بومی و ایرانی مشاهده کردند، به‌ویژه برای دشمنان ماجراجو، آموزنده و عبرت‌انگیز است. وی با اشاره به امنیت پایدار کشور تأکید کرد: لحظه و ثانیه‌ای از توسعه توانمندی‌های دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور غفلت نکرده‌ایم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  راهبرد همسایگی جمهوری اسلامی ازجمله نیروهای مسلح در قبال کشورهای همسایه را مبتنی بر همگرایی و هم‌افزایی و فاصله‌گیری از هرگونه تنش و سوءتفاهم و درعین‌حال تقویت و توسعه مناسبات و همکاری‌های همه‌جانبه به‌ویژه در حوزه دفاعی و امنیتی دانست و بیان کرد: اعتمادسازی حداکثری، تنش‌زدایی، امنیت‌سازی و تولید قدرت از اصول اصلی راهبردها و سیاست‌های کلان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است و ما همواره به تقویت و گسترش مناسبات و همکاری‌های دفاعی و منطقه‌ای با کشورهای جهان به‌ویژه در منظومه همسایگان خود می‌اندیشیم. سرلشکر باقری ضمن ابراز خرسندی از اراده و اهتمام موجود برای ارتقای هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌ها بین وزارت امور خارجه و نیروهای مسلح و اعلام آمادگی برای توسعه و تقویت روندهای جاری، از ظرفیت‌سازی لازم برای نقش‌آفرینی درصحنه صلح خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایجادشده در نیروهای مسلح و تربیت یگان‌ها و نیروهای ورزیده و آموزش‌دیده، آماده حضور و نقش‌پذیری در فرآیندهای صلح و آتش‌بس در مناطق درگیر جنگ و تنش در منطقه و فراتر از آن هستیم.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.