مذاکره در این دوره با دقت بر جزئیات و با هدف توافقی ارزشمند همراه است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 55976
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۳۷ |
علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان درمجلس:

مذاکره در این دوره با دقت بر جزئیات و با هدف توافقی ارزشمند همراه است

 علی اکبر علیزاده، نماینده مردم دامغان درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» درخصوص مذاکرات هسته‌ای می‌گوید: سال‌های طولانی مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات که دولت قبل در انجام آن اصرار داشت توصیه می کردند که من به این مذاکرا‌‌ت خوشبین نیستم.
مذاکره در این دوره با دقت بر جزئیات و با هدف توافقی ارزشمند همراه است

گروه سیاسی
 علی اکبر علیزاده، نماینده مردم دامغان درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» درخصوص مذاکرات هسته‌ای می‌گوید: سال‌های طولانی مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات که دولت قبل در انجام آن اصرار داشت توصیه می کردند که من به این مذاکرا‌‌ت خوشبین نیستم. همچنین بارها تأکید می‌کردند زمانی که آمریکا خرش از پل بگذرد بر می گردد و به تمام شما می خندد. آیت‌الله جوادی آملی نیز تأکید کرده بودند که هر زمان به آمریکایی‌ها دست می دهید انگشتان خود را بشمارید که کم نشده باشد اینها حقیقت آمریکا است.
وی افزود: آمریکایی‌ها درحالی‌که اصرار دارند ما به برجام برگردیم تحریم‌های جدید اعمال می‌کنند و در تلاش هستند تا نشان‌دهنده علاقه‌مند هستند ایران را بپذیرند اما در عمل خباثت خود را نشان می‌دهند این سیاست همیشگی آمریکا است و در دوران دولت‌های جمهوری‌خواه یا دموکرات یا مذاکره و غیر مذاکره تفاوتی ندارد.
  آمریکا بارها بدعهدی خود را ثابت کرده است
علیزاده ادامه داد: آمریکایی‌ها هیچ احد و پیمانی ندارند رفتارهای اخیر غربی‌ها نشان می‌دهد که ایران راه درست را پیش‌گرفته و ما باید همین مسیر را ادامه دهیم مذاکرات باید طوری باشد که منافع ملی ایران تأمین شود خط قرمز ایران منافع ملتش است نه رفع کردن دغدغه‌های آمریکا و اروپا.
این نماینده مجلس تأکید کرد: بنابراین اگر آن‌ها خواستار رسیدن به نتیجه هستند باید با ایران همراه باشند. ما باید درس بگیریم که غربی‌ها هیچ‌گاه قابل‌اعتماد نیستند و باید حواسمان را جمع کنیم ضرر و زیانی از قبل مذاکرات به مردم وارد نشود.او بیان کرد: در دولت قبلی آن‌طور که باید به جزئیات این توافق توجه نشد و درواقع هیچ تضمینی برای عدم خروج طرف‌ها در نظر گرفته نشده بود. همین مسئله اعتماد آن‌ها به غربی‌ها و در مقابل عدم اجرای تعهدات آن‌ها و خروج آمریکا از برجام برای ما ضرر و زیان به همراه داشت.علیزاده می‌گوید: در این دور از مذاکرات اما گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای با چشم‌باز و تیمی متخصص به وین رفته تا جلوی چنین مشکلات حقوقی و اساسی را بگیرد. بنابراین حتی اگر مذاکرات نتیجه‌ای به نفع ایران نداشته باشد و ما به توافقی نرسیم بازهم شرایط به نفع ایران است.نماینده مردم دامغان در انتها اظهار کرد: ما با حسن نیت وارد مذاکرات شدیم آمادگی خود را اعلام کردیم اما این آمریکا و اروپا بود که به جامعه جهانی نشان داد نمی‌توان روی آن‌ها حساب کرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.