نگاه دولت سیزدهم به همسایگان جدی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 53075
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۶:۰۴ |
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه:

نگاه دولت سیزدهم به همسایگان جدی است

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان در پاسخ به خبرنگار «رسالت» در مورد اظهارات اردوغان مبنی بر اینکه   ایران باید عاقلانه رفتار کند، گفت: آذربایجان  همسایه جمهوری اسلامی ایران است و در چارچوب تنش‌های رسانه‌ای، از طرف دوستان آذربایجانی نیز تماس‌های مستمری داشتیم.
نگاه دولت سیزدهم به همسایگان جدی است

گروه سیاسی
حسین امیر عبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان در پاسخ به خبرنگار «رسالت» در مورد اظهارات اردوغان مبنی بر اینکه   ایران باید عاقلانه رفتار کند، گفت:
 آذربایجان  همسایه جمهوری اسلامی ایران است و در چارچوب تنش‌های رسانه‌ای، از طرف دوستان آذربایجانی نیز تماس‌های مستمری داشتیم.
وی تأکید کرد: در حال حاضر از تنش‌های رسانه‌ای عبور کردیم و رانندگان ما که دستگیر بودند، آزادشده و برگشتند و روابط ما به‌دوراز تنش ادامه دارد.
نگاه دولت سیزدهم، نگاه جدی به همسایگان و ازجمله آذربایجان است و همکاری‌های مثبت ما ادامه  پیدا خواهد کرد. امیدواریم در اجلاس سران اکو، زمینه‌های دیدار با مقامات آذربایجانی  هم فراهم شود.
  نمی‌خواهیم از نقطه وین وارد مذاکرات شویم
امیر عبداللهیان در مورد مذاکرات با کشورهای اروپایی گفت: ما قصد نداریم رفت‌وآمدهای آقای گروسی به ایران را هیجانی کنیم. ما توافق کلی بین آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران راداریم که شکل می‌گیرد و برای سفر آقای اسلامی و بالعکس توافق می‌شود. ذکر تاریخ و زمان مهم نیست.
وی افزود: ما مذاکرات هسته‌ای را از دو هفته پیش در تهران کلید زدیم. گفت وگوهای معاون سیاسی و آقای مورا شروع شده و امروز آقای باقری در بروکسل حضور دارد برای تکمیل گفت وگوها.وی تأکید کرد: ما با آقای مورا درباره این گفت وگو می‌کنیم که زمانی که وارد مذاکره با ۱+۴ می‌شویم چگونه مذاکره و تمرکز کنیم تا همه طرف‌ها به تعهدات خود برگردند و برگشتن آن‌ها آورده مهمی برای ما نخواهد بود، بلکه چگونه نشان خواهند داد که تحریم‌های ذیل برجام علیه ایران برگشته خواهند شد.
امیر عبداللهیان افزود: ما نمی‌خواهیم از نقطه وین وارد مذاکرات وین شویم، اما فرمت وین را قبول داریم. اما در گفت وگو با آقای مورا درباره تاریخ برگشتن به مذاکرات گفت وگو می‌کنیم  که دیر نخواهد بود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.