ارتباط‌گیری رئیسی با رقبا،راهی نو در دولت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 46523
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۶:۳۱ |
مجتبی یوسفی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد:

ارتباط‌گیری رئیسی با رقبا،راهی نو در دولت

مجتبی یوسفی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به ارتباط گیری حجت‌الاسلام رئیسی با رقبای انتخاباتی و پیشنهاد دفتر او به نخبگان و فعالان اقتصادی و سیاسی برای ارائه راهکارها و پیشنهاد‌ها، گفت: یکی از نکات بسیار خوبی که در انتخابات اخیر شاهد بودیم ارتباط گیری او با فعالان سیاسی و اقتصادی و رقبای انتخاباتی بود.
ارتباط‌گیری رئیسی با رقبا،راهی نو در دولت

 گروه سیاسی 
مجتبی یوسفی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به ارتباط گیری حجت‌الاسلام رئیسی با رقبای انتخاباتی و پیشنهاد دفتر او به نخبگان و فعالان اقتصادی و سیاسی برای ارائه راهکارها و پیشنهاد‌ها، گفت: یکی از نکات بسیار خوبی که در انتخابات اخیر شاهد بودیم ارتباط گیری او با فعالان سیاسی و اقتصادی و رقبای انتخاباتی بود. کاندیدای دیروز که رئیس‌جمهور آینده شد، رقبای انتخاباتی‌اش را به نشست هم‌اندیشی دعوت کرد و این اقدام بزرگی بود. همان رقبایی که اخلاق را رعایت نکردند، درحالی‌که می‌توانستند برنامه خودشان را در عین نقل به دیگران ارائه دهند. وی یادآور شد:
برخی از نامزدها با مطرح کردن موضوعات حاشیه‌ای که به شخصیت افراد برمی‌گشت، مناظره را باختند. همان ادبیاتی که در دولت ۸‌ساله روحانی تاکنون شاهدش بودیم و هستیم. بنابراین زمانی که اولین مصاحبه حجت‌الاسلام رئیسی را دیدیم باورمان نمی‌شد که رئیس‌جمهور هم می‌تواند با مردم صادقانه صحبت کند! زیرا عادت کرده بودیم رئیس‌جمهوری داشته باشیم که هنگام سخنرانی به مردم و اصحاب رسانه متلک می‌گوید. جای امیدواری است که حجت‌الاسلام رئیسی درگیر چنین مسائلی نیست. 
   ارتباط‌گیری رئیسی با رقبا و فعالان سیاسی، راهی نو در دولت  
یوسفی افزود: در روزهای اخیر شاهد اتفاق و تصمیمی نو بعد از ۸ سال بودیم. این کار نشان داد که دوران رقابت با وجود بی‌اخلاقی بعضی از آن‌ها   تمام‌شده است. دعوت نامزدهای انتخاباتی، فضایی را که در مناظرات به وجود آمده بود تغییر داد و حتی در نظر کسانی که رأی ندادند یا به حجت‌الاسلام رئیسی رأی ندادند نوید روزهای بهتر بود. 
این عضو هیئت‌رئیسه مجلس بیان کرد: این تصمیم حتی اگر یک‌بار هم فقط اتفاق بیفتد الگو برای سایرین و نامزدهای انتخابات آینده است. همان‌طور که قرار بود تمام رقابت‌های انتخاباتی برای بهره‌وری و جهش کشور باشد، ارتباط گیری حجت‌الاسلام رئیسی و فعالان سیاسی و رقابت‌های انتخاباتی راه جدیدی را به مردان سیاست کشورمان نشان داد. او ادامه داد:
 راهی که تصریح کرد می‌توان بدون تخریب و حرف‌های بی‌فایده و پرداختن به مشکلات کم‌ارزش با یکدیگر هم‌اندیشی کرد و در راستای ایجاد زندگی راحت‌تر برای مردم از لج و لجبازی سیاسی گذشت. یوسفی تشریح کرد: در ادوار مختلف دیدیم که نامزدهای ریاست جمهوری برنامه نداشتند و سیاست نامزدهای نزدیک به اصلاح‌طلبان ایجاد دوقطبی در جامعه و تقسیم نامزدهایشان به پلیس بد به پلیس خوب بود. آن‌ها همواره سعی کردند با ایجاد دوقطبی از پاسخگویی فرار کنند اما این نکته نوید تغییر بود.
  مردم در انتخابات ۱۴۰۰ با مسئولان اتمام حجت کردند نماینده مردم خوزستان در مجلس معتقد است: پیروز شدن حجت‌الاسلام رئیسی نشان داد که قرار نیست همیشه با تخریب، برنده میدان بود. حتی می‌توان با وجود جریان‌های مختلف فکری و سیاسی از توانایی آن‌ها بهره برد به جای اتخاذ سیاست‌های رقیب هراسی و اینکه اگر من رأی نیاورم رقیبم رأی می‌آورد. وی افزود: مردم از چپ و راست خسته شدند و باید به سمت مدیران و کابینه‌ای با برنامه و با کارنامه برویم، مدیران و وزیرانی انتخاب شوند که به جای برنامه‌های کپی که بعضی از مدیران و وزیران در ادوار مختلف داشتند، بر اساس اسناد بالادستی برنامه‌های قابل پایش داشته باشند. متأسفانه ازآنجاکه معمولا در کابینه‌ها افراد سیاسی به جای افراد متخصص و کارشناس سرکار می‌آیند مردم اصلا در جریان امور قرار نمی‌گیرند. عضو هیئت‌رئیسه مجلس در انتها خاطرنشان کرد: مردم ما با وجود شرایط بد اقتصادی پای صندوق‌های رأی آمدند و با مسئولان فعلی و دولتمردان آینده اتمام حجت کردند. بنابراین کار این دولت سخت است و باید وزرای کارآمد پا به میدان بگذارند. ما موافق آمدن حجت‌الاسلام رئیسی در عرصه انتخابات بودیم اما از این به بعد ناظر عملکرد دولت سیزدهم خواهیم بود.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.