دلایل شکست تیم ملی والیبال کارشناسی و آسیب‌شناسی شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 46085
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۰ - ۶:۵۶ |
بهنام محمودی، بازیکن سابق تیم ملی والیبال:

دلایل شکست تیم ملی والیبال کارشناسی و آسیب‌شناسی شود

مرحله مقدماتی سومین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال روزهای تلخی برای والیبال ایران و هواداران رقم زد. تیم ملی والیبال ایران که در لیگ ملت‌های 2021 والیبال از 15 مسابقه فقط صاحب 5 برد شد، به کارش در این رقابت‌ها با کسب رده دوازدهمی جدول خاتمه داد. 
دلایل شکست تیم ملی والیبال کارشناسی و آسیب‌شناسی شود

گروه ورزشی
مرحله مقدماتی سومین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال روزهای تلخی برای والیبال ایران و هواداران رقم زد. تیم ملی والیبال ایران که در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ والیبال از ۱۵ مسابقه فقط صاحب ۵ برد شد، به کارش در این رقابت‌ها با کسب رده دوازدهمی جدول خاتمه داد. 
تیم ملی از این رقابت‌ها در جهت آماده‌ سازی برای حضور در المپیک استفاده کرد که منجر به کسب شکست‌های متعدد برای تیم شد. در حال حاضر رقابت‌های المپیک نزدیک است و اولویت نخست تیم‌های قدرتمند والیبال، کسب بهترین نتایج در این رقابت‌هاست. تیم ملی والیبال نیز برای تحقق کسب نتایج قابل‌قبول در المپیک توکیو نیاز به حمایت دارد. باید دلایل شکست‌های تیم به سرعت کارشناسی و آسیب‌شناسی شود و با خروج از حالت بحرانی، این تیم جایگاه اصلی خود را در المپیک به نمایش بگذارد.
بهنام محمودی بازیکن سابق تیم ملی والیبال درباره عملکرد تیم ملی در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به «رسالت» اظهار کرد: سیاست حضور در این تورنمنت برای محک خوردن بازیکنان تیم ملی بود، اما در مجموع عملکرد بازیکنان مناسب نبود و می‌توانستند بازی‌های بهتری را به نمایش بگذارند، زیرا
۱۵ بازی برگزار شد و از این تعداد باید ۵ یا ۶ بازی به استفاده از بازیکنان جوان اختصاص پیدا می‌کرد مانند میثم صالحی، صابر کاظمی و آرمان صالحی که خود را در تیم ثابت کرده‌اند. 
وی ادامه داد: این امکان وجود داشت که در چند بازی ابتدایی بازیکنان جوانی که عملکرد خوبی هم داشتند در ترکیب اصلی قرار می‌گرفتند چون زمان زیادی تا برگزاری المپیک باقی نمانده که بازی تدارکاتی هم برگزار شود. باید از بازیکنانی که می‌توانستند جزو
 ۶ بازیکن اصلی تیم ملی باشند بیشتر استفاده می‌شد، ولی در مجموع سیاست‌های کلی در این رقابت‌ها هماهنگی میان بازیکنان جوان بود. امیدوارم آسیب‌شناسی از این تورنمنت انجام بگیرد و بازیکنان با روحیه و انگیزه بیشتری پای به رقابت‌های المپیک بگذارند.
 آلکنو براساس شناخت بازیکنان عمل کرد
محمودی با اشاره به عملکرد سرمربی تیم ملی والیبال افزود:آلکنو بر اساس شناخت بازیکنان عمل کرد و ما باید بدانیم روش‌های تمرین او در اردوها تغییر خواهد کرد یا خیر و به ارنج اصلی در تیم ملی رسیده است یا نه؟ اگر به ترکیب اصلی برای تیم دست پیدا کرده باشد که به‌طور قطع  در المپیک توانمندی‌های خود را نشان خواهد داد و نمره قابل قبولی کسب می‌کند.
بازیکن اسبق تیم ملی والیبال با ابراز نگرانی از وضعیت تیم ملی گفت: هر کمکی از دستم ساخته باشد برای بهتر شدن شرایط والیبال کشور و تیم ملی انجام خواهم داد. دل ما برای والیبال می‌سوزد و دغدغه آن را داریم، در غیراین‌صورت می‌توانستیم با سیاسی کاری همه شرایط را خوب و قابل‌قبول بدانیم ولی بعضی از مسائل باید درون خانواده حل‌وفصل شود. 
 بازیکنان با روحیه بهتر وارد بازی‌های المپیک شوند 
محمودی با تأکید بر اینکه بازیکنان باید با شرایط و روحیه بهتر وارد بازی‌های المپیک شوند، گفت: المپیک امسال برای تعدادی از بازیکنان، آخرین دوره حضور آنان در این رقابت‌ها محسوب می‌شود و باید با خاطره خوبی از تیم ملی جدا شوند. المپیک هم جایی برای انجام اشتباه نیست. 
 ایمان دارم که بازیکنان می‌توانند به شرایط ایده‌آل برسند 
وی تصریح کرد: بازیکنان تیم ملی، طراز اول محسوب می‌شوند، ولی از عملکردشان در رقابت‌های اخیر ناراضی هستند و باید به آن‌ها کمک شود، اما من ایمان دارم که می‌توانند خود را ریکاوری کرده و به شرایط ایده‌آل برسند. بازیکنانی مانند سعید معروف، امیر غفور و سید محمد موسوی بازیکنان بزرگی هستند و به‌طور قطع می‌توانند به شرایط ایده‌آل بازگردند. 
محمودی ادامه داد: من با همه بازیکنان تیم ملی در ارتباط هستم و آن‌ها دلیل نتیجه نگرفتن در این مسابقات را فرصتی برای شناخت الکنو از بازیکنان عنوان کردند. بعضی از بازیکنان آسیب دیده بودند و عده‌ای دیگر هم به علت دوری از مسابقات با دیگر اعضای تیم هماهنگ نبودند.
این بازیکن باسابقه والیبال در پایان با اظهار امیدواری از کسب نتایج موفقیت‌آمیز در المپیک گفت: تیم‌هایی که به المپیک می‌آیند با همه توان خود در رقابت‌ها حاضر می‌شوند. تیم ملی والیبال هم همواره ثابت کرده در مقاطع حساس خوب عمل می‌کند و امیدوارم در المپیک مجددا تیم ملی والیبال جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.