بازگشت امید به جامعه، با تحقق وعده‌های دولت سیزدهم امکان‌پذیر است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45856
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۲ تیر ۱۴۰۰ - ۶:۱۴ |
حسین حق‌وردی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بازگشت امید به جامعه، با تحقق وعده‌های دولت سیزدهم امکان‌پذیر است

 حسین حق وردی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره اولویت‌های کاری دولت آینده و ضرورت عملیاتی شدن وعده‌های انتخاباتی، اظهار داشت: با وجود شرایط نامناسب اقتصادی و معیشتی، عدم اجرایی شدن وعده‌های دولت دوازدهم، تبعات سنگین بیماری کرونا و دیگر نارضایتی‌ها، اما ملت ایران نشان داد که به آرمان‌های امام و انقلاب وفادار است و به فرمایشات مقام معظم رهبری عشق می‌ورزند
بازگشت امید به جامعه، با تحقق وعده‌های دولت سیزدهم امکان‌پذیر است

گروه سیاسی
 حسین حق وردی،   عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره اولویت‌های کاری دولت آینده و ضرورت عملیاتی شدن وعده‌های انتخاباتی، اظهار داشت: با وجود شرایط نامناسب اقتصادی و معیشتی، عدم اجرایی شدن وعده‌های دولت دوازدهم، تبعات سنگین بیماری کرونا و دیگر نارضایتی‌ها، اما ملت ایران نشان داد که به آرمان‌های امام و انقلاب وفادار است و به فرمایشات مقام معظم رهبری عشق می‌ورزند. وی ادامه داد: درواقع رهبر معظم انقلاب با دعوت مردم به مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات، حجت را بر همه تمام کردند. اما اکنون نوبت رئیس‌جمهور منتخب است که با کمک مجلس و تمام مسئولان پای کار بیایند و مشکلات مردم را حل کنند.این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: دولت سیزدهم نباید اجازه دهد تا فضای یاس و ناامیدی که در جامعه سایه افکنده و تداوم پیدا کند و مردم را از حضور در صحنه انتخابات پشیمان کند. زیرا یکی از دلایل کاهش یا عدم استقبال مناسب مردم از انتخابات، اجرایی نشدن وعده‌های مطرح‌شده مسئولان در زمان انتخابات است که نمونه آن را در دولت یازدهم و دوازدهم مشاهده کردیم.
حق‌وردی تصریح کرد: متأسفانه در  برخی مواقع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای جمهور، کاندیداهای شورای شهر و… در تبلیغات انتخاباتی خود وعده‌هایی را به مردم می‌دهند که بعدها در مقام عمل آن را فراموش می‌کنند. زمانی که مردم مشاهده می‌کنند مسئولی که وعده داده به آن عمل نمی‌کند، همین موجب می‌شود تا برای شرکت در انتخابات بعدی مردد شوند.
نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد افزود: بر همین اساس، یکی از آسیب‌شناسی‌های مرتبط بر عدم مشارکت مردم یا عدم تمایل آن‌ها برای حضور در انتخابات، عدم تحقق وعده‌‎های انتخاباتی است. بنابراین رئیس‌جمهور منتخب دولت سیزدهم و کابینه آن باید دقت کنند به تمام وعده‌های مطرح‌شده عمل کنند. درواقع، همانند عملکرد رئیس‌جمهور فعلی نشود که قول حل‌وفصل مشکلات را در بازه زمانی صد روزه داده بود، اما نه‌تنها وعده‌ها را اجرایی نکرد بلکه حتی با وجود مستنداتی از قبیل فیلم و صوت و خبر اظهاراتش، کسی نتوانست ایشان را متقاعد کند که چنین ادعاهایی را داشته‌اند. بنابراین، برای بازگشت امید به جامعه و تمایل مردم برای حضور در انتخابات آینده، ضروری است تمام وعده‌های مسئولان و نیز دولت آینده عملیاتی شود.
این نماینده مجلس معتقد است: از سوی دیگر، همان‌طور که حجت‌الاسلام رئیسی هم به آن اشاره کردند، بحث اقتصاد و معیشت مردم باید اولویت اول دولت باشد و مشکلات مرتبط با واحدهای تولیدی که عملا آن‌ها را به تعطیلی کشانده، رفع شود. گرچه رهبر انقلاب نام‌گذاری سال‌های متمادی را به بحث تولید و اقتصاد اختصاص داده‌اند، اما متأسفانه سیاست‌های کلان دولت‌های قبلی در این زمینه‌ هیچ کمکی به حل این موضوع نکرد. همچنین موضوع اشتغال جوانان جزو اولویت‌هایی است که دولت بعدی باید به آن توجه کند.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.