دال مرکزی گفتمان انتخابات، مشارکت و آرای مردمی خواهد بود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 44865
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱:۰۵ |
حسن نوروزی، نایب‌رئیس کمیسیون قضائی مجلس:

دال مرکزی گفتمان انتخابات، مشارکت و آرای مردمی خواهد بود

حسن نوروزی نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات و مشارکت در آن، اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که حضرت امام خمینی (ره) و رهبری همواره به آن تأکید داشتند، بحث مشارکت انتخاباتی بود.
دال مرکزی گفتمان انتخابات، مشارکت و آرای مردمی خواهد بود

گروه سیاسی 
حسن نوروزی نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات و مشارکت در آن، اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که حضرت امام خمینی (ره) و رهبری همواره به آن تأکید داشتند، بحث مشارکت انتخاباتی بود. برهمین اساس، ما اگر بخواهیم گفتمان انتخابات را درنظر بگیریم، قطعا دال مرکزی آن حضور و آرای مردمی خواهد بود و مشارکت پرشور و حق انتخاب و تکلیف انتخاباتی جزو عناصر اساسی آن محسوب می‌شود.  نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس افزود: مشارکت پرشور و بالای انتخاباتی، یکی از خصوصیات بارز نظام است که امام راحل در اوایل انقلاب پایه‌های آن را بنا نهادند و کشور نیز مسیر خود را بر همین اساس ادامه داد. بنابراین اگر بخواهیم انقلاب پردوام و استوار به‌پیش برود، باید در انتخابات که حکم رفراندوم برای جمهوری اسلامی را دارد، مشارکت بالایی داشته باشند.  
نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس بیان کرد: نکته بعدی اینکه، باید به انتخاب اصلح روی بیاوریم و اصلح را با مذاکره و مفاهمه با بزرگان، حکما و آگاهان انتخاب کنیم. اگر این اتفاق بیفتد، انتخابات بسیار خوبی رقم می‌خورد و خط سیر انقلاب نیز در داخل و خارج تبیین می‌شود که درنتیجه آن مشخص می‌شود کشور چه برنامه‌ها و راهبردهایی را در عرصه سیاست داخلی و موضوعات و تحولات بین‌المللی درنظر دارد.  نوروزی ادامه داد: ازآنجایی‌که ما در زمان انتخابات به برنامه‌های کاندیداها رأی می‌دهیم، بنابراین وقتی دیدگاه‌ها و برنامه‌های کاندیدای موردنظر اصالت داشته و مردم پذیرای آن برنامه‌ها باشند، طبیعتا می‌توان شاهد اقبال مردم به کاندیدا و مشارکت بالای آن‌ها بود. از سوی دیگر همین عامل می‌تواند پشتوانه‌ای برای حفظ و بقای نظام و حرکت روبه‌جلوی باشد.  این نماینده مجلس معتقد است: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، اولویت‌های دولت آینده باید حل معضل اشتغال، رونق تولید، تقویت و توسعه کشاورزی و بهره‌وری محصولات، بروز رسانی و بهره‌مندی از فناوری‌ها برای استخراج صحیح منابع، جلوگیری از هدر رفت انرژی، بهره‌برداری از معادن، توجه به تولیدات داخلی و همچنین ایجاد بازارهایی بین ایران و کشورهای همسو همانند چین، روسیه و هند باشد.  نایب‌رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: علاوه بر آن، حذف دلار و یورو از معاملات پولی و بانکی کشورمان نیز باید در دستور کار قرار بگیرد تا بتوان با هر کشوری با پول ملی خودش معامله کرد و بانک‌های میان ایران و کشورهای دوست تشکیل شود.درواقع، باید مسیر مراودات و تجارت کشور به سمت حذف دلار و دولت‌های اروپایی و جایگزینی کشورهای آسیایی و مشترک‌المنافع با ایران پیش برود. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.