تیم‌ملی برای صعود به جام جهانی کمبودی ندارد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 43242
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۶:۳۶ |
رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال ایران:

تیم‌ملی برای صعود به جام جهانی کمبودی ندارد

تیم ملی فوتبال ایران از خردادماه به استقبال برگزاری بازی‌های مقدماتی جام جهانی می‌رود و قرار است به زودی اردوی تدارکاتی خود را برگزار کند، اما در این شرایط اخبار تلخی که از توقیف ساختمان‌های فدراسیون مخابره می‌شود و عدم امکان میزبانی ایران در جریان برگزاری مسابقات، احتمال تأثیر بر روحیه و عملکرد بازیکنان را ایجاد کرده است، اما در این شرایط و با وجود بازیکنان قوی و باسابقه، تیم ملی امیدوار به صعود از این مرحله از رقابت‌هاست.
تیم‌ملی برای صعود به جام جهانی کمبودی ندارد

گروه ورزشی 
تیم ملی فوتبال ایران از خردادماه به استقبال برگزاری بازی‌های مقدماتی جام جهانی می‌رود و قرار است به زودی اردوی تدارکاتی خود را برگزار کند، اما در این شرایط اخبار تلخی که از توقیف ساختمان‌های فدراسیون مخابره می‌شود و عدم امکان میزبانی ایران در جریان برگزاری مسابقات، احتمال تأثیر بر روحیه و عملکرد بازیکنان را ایجاد کرده است، اما در این شرایط و با وجود بازیکنان قوی و باسابقه، تیم ملی امیدوار به صعود از این مرحله از رقابت‌هاست. رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با «رسالت» درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در بازی‌های پیش رو گفت: بازیکنان خوبی در تیم ملی حضور دارند و تعداد فوتبالیست‌های قدرتمند در تیم ملی بالاست و به همین علت سرمربی دچار سردرگمی برای انتخاب بازیکن خواهد شد، اما متأسفانه ساختار فوتبال ما معیوب است. وی بروز اتفاقات تلخ برای فوتبال کشور را ناشی از عدم مدیریت و کار کارشناسی دانست و ادامه داد: اتفاقات فوتبال در همه دنیا رصد می‌شود و پرونده‌های متعددی از شکایت مربیان و بازیکنان خارجی که در فیفا برعلیه ایران تشکیل شده است، باعث شده فدراسیون خانه خود را از دست بدهد. قرارداد ترکمانچای ویلموتس بسته شد و پول‌های زیادی برای آن پرداخت گردید. برآیند چنین اتفاقاتی باعث شده است ما جایگاه خود را در فوتبال آسیا از دست بدهیم و به همین علت هم‌اکنون میزبانی به ما نمی‌دهند. کربکندی با بیان این که وجهه فوتبال ایران مخدوش شده است، درحالی‌که ما سال‌ها فوتبال اول آسیا بودیم، گفت: بحرین با وجود همه مشکلات سیاسی امکان میزبانی دارد ولی ما چنین اجازه‌ای نداریم. در کشور ما امنیت کامل وجود دارد، اما چرا اجازه میزبانی به تیم‌های ایرانی داده نمی‌شود. دلیل این مسئله به بی‌ثباتی در مدیریت فوتبال و باشگاه‌ها و لیگ کشور بازمی‌گردد. این کارشناس فوتبال ادامه داد: ایران فرد اثرگذاری در کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارد و همین مسئله باعث شده به ایران همچون کشورهای دارای فوتبال ضعیف نگاه شود. متأسفانه به دلیل وجود مشکلات مدیریتی با تصمیمات نابجای کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ برخورد جدی صورت نمی‌گیرد، به همین علت آن‌ها به راحتی برای فوتبال ما تصمیم‌گیری می‌کنند و ما باید برای بازی به خارج از کشور سفر کنیم. 
وی با بیان این‌که تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی کار سختی را در پیش دارد، افزود: بازیکنان فوتبال ما در کشورهای دیگر آقایی می‌کنند و اثرگذار هستند و تیم ملی از نظر فوتبالیست هیچ کمبودی ندارد فقط نیاز به تدارکات موردنیاز و برگزاری اردوهای  مناسب دارد.
کربکندی اضافه کرد: عدم در اختیار داشتن میزبانی ازجمله مشکلاتی است که تیم ملی با آن روبه رواست، اما امیدواریم تیم بتواند آن‌ها را پشت سر بگذارد، زیرا عدم صعود به جام جهانی می‌تواند در ایجاد روند منفی در تیم ملی فوتبال تأثیرگذار باشد. کربکندی با اشاره به بازی قابل‌قبول نمایندگان ایران در رقابت‌های باشگاهی آسیا و اثر آن در موفقیت تیم ملی اظهار کرد: وقتی تن بازیکنان به تن بازیکنان خوب تیم‌های آسیایی بخورد، تجربه خوبی برای باشگاه‌های ما می‌آفریند. امسال تیم‌های عربی بازی‌های خوبی انجام ندادند، اما برعکس تیم‌های ایرانی برخلاف بازی‌های لیگ، بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند و استقلال و پرسپولیس در گروه خود اول شدند. حتی تیم فولاد که حذف شد، در دور اول مسابقات بازی‌های خوبی انجام داد و این مسئله نشان می‌دهد فوتبال ایران هنوز می‌تواند بر فوتبال آسیا بزرگی کند، اما ابزارهایی که برای ابراز بزرگی نیاز دارد را در اختیار ندارد. 
وی درباره حضور اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی و عملکرد آن در هدایت بازیکنان برای رسیدن به رقابت‌های جام جهانی گفت: اسکوچیچ هنوز بازی‌های سختی با تیم ملی انجام نداده است تا بازیکنان محک خوبی بخورند و به غیر از چند بازی تدارکاتی، هنوز مسابقه دیگری از سرمربی تیم ملی ندیده‌ایم.کربکندی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با حضور وحید هاشمیان در تیم ملی و رصد بازی‌های لیگ، تصمیمات خوبی گرفته شود و احتمال حاشیه‌هایی که در حین انجام بازی در کشورهای دیگر ایجاد می‌شود، به خوبی مدیریت گردد.  

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.