دولت با اجماع و جدیت بیشتر به احیای حقوق هسته‌ای ایران کمک کند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 39864
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۰۶ |
علیرضا شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس:

دولت با اجماع و جدیت بیشتر به احیای حقوق هسته‌ای ایران کمک کند

علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درباره بودجه سال آینده و اقدامات و عملکرد دولت در حوزه مسائل سیاسی و اقتصادی اظهار داشت: پس از رفت و برگشتی که لایحه بودجه 1400 داشت، هماهنگی‌های نسبی لازم بین دولت و مجلس و سازمان برنامه و بودجه به عمل آمد و همچنین موضوع مدنظر دولت پیرامون درآمد نفتی حاصل از فروش 199 هزار میلیارد تومانی نفت نیز موردتوجه قرار گرفت. 
دولت با اجماع و جدیت بیشتر به احیای حقوق هسته‌ای ایران کمک کند

گروه سیاسی
علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درباره بودجه سال آینده و اقدامات و عملکرد دولت در حوزه مسائل سیاسی و اقتصادی اظهار داشت: پس از رفت و برگشتی که لایحه بودجه ۱۴۰۰ داشت، هماهنگی‌های نسبی لازم بین دولت و مجلس و سازمان برنامه و بودجه به عمل آمد و همچنین موضوع مدنظر دولت پیرامون درآمد نفتی حاصل از فروش ۱۹۹ هزار میلیارد تومانی نفت نیز موردتوجه قرار گرفت. 
  شهبازی ادامه داد: علاوه بر آن در لایحه اولیه دولت، میزان فروش نفت روزی دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه پیش‌بینی‌شده بود که کارشناسان، صاحب‌نظران و نیز مرکز پژوهش‌های مجلس معتقد بودند این عدد قابل دستیابی نیست، درنهایت یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه مورد موافقت قرار گرفت و نهایی شد و مجلس در راستای همکاری با دولت عملا چیزی که دولت پیش‌بینی کرده بود را موردپذیرش قرار داد.
نماینده مردم نهاوند در مجلس اظهار کرد: امیدواریم تمام این اقدامات به آنچه که مدنظر دولت و مجلس است نزدیک‌تر و چشم‌اندازها محقق شود و شاهد تصویب بودجه توسط مجلس و تأیید شورای نگهبان تا پایان سال باشیم. دولت مجموعه نظرات و پیشنهاداتی خود درباره بودجه را اعمال کرد و امیدواریم در مرحله نهایی، آن چیزی که موردنظر دولت و مجلس است، اتفاق بیفتد و لایحه بودجه عملیاتی برای سال ۱۴۰۰ داشته باشیم.
رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس همچنین درباره عملکرد اقتصادی افزود: باتوجه به شرایط کنونی و مسائل معیشتی مردم، همگان نسبت به عملکرد اقتصادی دولت نقد دارند. وزارت صمت در زمینه کالاها و خدمات بهتر عمل می‌کرد تا وضعیت نابسامان را در حوزه نیازهای اساسی مردم شاهد نباشیم، موضوعی که نقدهای جدی را نسبت به مجموعه‌های اقتصادی دولت متوجه کرده است. بعد از تغییراتی که در وزارتخانه صمت به وجود آمد، منتظر بهبود شرایط اقتصادی بودیم اما متأسفانه در حال حاضر شاهدیم کار رهاشده است. دولت برای عید نوروز و ماه رمضان باید با درایت و احساس مسئولیت بیشتری در راستای کنترل قیمت‌ها و تأمین اقلام غذایی مردم اقدام کند.
این نماینده مجلس همچنین درباره عملکرد دولت در حوزه سیاسی خصوصا درباره اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بیان کرد: اقدام مجلس در رابطه با تصویب این قانون، اقدام ارزشمند و خوبی بود تا با اجرای آن دیگر طرف‌های برجامی نیز ملزم به پیاده‌سازی تعهدات باشند. طرف غربی باید بداند ما از این موضوع کوتاه نمی‌آییم و درنهایت آن‌ها باید با اجرای تعهداتشان، بازگشت عملی به برجام داشته باشند. دولت باید در راستای اجرای این قانون اقدامات بهتر و قاطع‌تری را در دستور کار قرار دهد و هماهنگی‌هایش با مجلس بیشتر باشد، به همین دلیل انتظار می‌رود دولت با اجماع و جدیت بیشتر به احیای حقوق هسته‌ای ایران کمک کند.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.