امیدوارم پاشنه آشیل فوتبال درمان شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 39805
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۶ |
کاظم اولیایی در گفت‌وگو با «رسالت»:

امیدوارم پاشنه آشیل فوتبال درمان شود

بالاخره بعد از ماه‌ها اداره فدراسیون فوتبال با حضور سرپرست، شهاب‌الدین عزیزی خادم با اکثریت آرا به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران برای 4 سال آینده انتخاب شد. وی پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون، این انتصاب را تبلور دموکراسی اعلام کرد و گفت: «با تعامل با همه ارکان نظام در جهت پیشبرد اهدافمان قدم برداریم.»
امیدوارم پاشنه آشیل فوتبال درمان شود

گروه  ورزشی
بالاخره بعد از ماه‌ها اداره فدراسیون فوتبال با حضور سرپرست، شهاب‌الدین عزیزی خادم با اکثریت آرا به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران برای ۴ سال آینده انتخاب شد. وی پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون، این انتصاب را تبلور دموکراسی اعلام کرد و گفت: «با تعامل با همه ارکان نظام در جهت پیشبرد اهدافمان قدم برداریم.»در سوابق ورزشی‌ عزیزی خادم می‌توان به عضویت در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال و ریاست هیئت‌مدیره دو باشگاه پیکان و سایپا اشاره کرد، اما بیش از همه وی به عنوان مدیری اقتصادی شناخته می‌شود که می‌تواند در شرایط فعلی به عنوان مزیت برای فدراسیونی که با مشکلات عدیده مالی روبه‌رواست، محسوب گردد. 
کاظم اولیایی از مدیران باسابقه در عرصه فوتبال در واکنش به انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال به «رسالت» اظهار کرد: امیدوارم فدراسیون فوتبال با حضور رئیس جدید بتواند از طریق خرد جمعی و بازنگری مناسب در برنامه‌های خود در مسیر درستی حرکت کند و مشکلات عدیده‌ای که در فوتبال ما وجود دارد را سر و سامان دهد. وی با تأکید بر این‌که باید به انتخاب مجمع فدراسیون فوتبال احترام گذاشته شود، افزود: مجمع فدراسیون یکی از مهم‌ترین مراجع فوتبال کشور محسوب می‌شود و یکی از نکات مهم در برگزاری انتخابات امسال منطبق شدن اساسنامه فدراسیون با اساسنامه مورد تأیید فیفا بود. اولیایی تصریح کرد: مجمع فدراسیون فوتبال با حضور ۸۵ نفر از خبرگان فوتبال تشکیل‌شده و انتخاب عزیزی خادم نیز توسط این نهاد انجام‌گرفته است، بنابراین همه باید برای اکثریت آرای مجمع احترام قائل باشند. مدیر اسبق باشگاه فوتبال استقلال درباره انتقاداتی که به انتصاب عزیزی خادم در جایگاه ریاست فدراسیون فوتبال وارد می‌شود، گفت: عده‌ای از منتقدان تشخیص داده‌اند که وی نمی‌تواند از عهده انجام چنین مسئولیتی برآید، اما مجمع تشخیص داده که او این توانایی را دارد و به همین علت به او رأی داده است. ضمن این‌که نباید از قبل درباره عملکرد او قضاوت کرد بلکه باید به او فرصت داده شود و همکاری‌های لازم هم با او صورت بگیرد. همه اهالی فوتبال باید بدون هیچ سوگیری با رئیس جدید همکاری کنند تا درنهایت به فوتبال کشور کمک شود. 
وی با اشاره به لزوم توانایی رئیس فدراسیون فوتبال در درآمدزایی برای فوتبال کشور گفت: فدراسیون پاشنه آشیل فوتبال کشور است و باید بتواند از عهده درآمدزایی برای خود بربیاید. یکی از ویژگی‌های عزیزی خادم، اشراف بر مدیریت اقتصادی است که همین موضوع می‌تواند برای او مزیت محسوب شود همان‌طور که وی در برنامه‌های خود نیز بر این مسئله تأکید داشته است، اما باید منتظر ماند و دید که چگونه می‌تواند از عهده انجام چنین کاری برآید. 
اولیایی یادآور شد: سایر کاندیداهای فدراسیون فوتبال در جریان برگزاری جلسه مجمع از گرفتن حق پخش تلویزیونی و تبلیغات دور زمین صحبت کردند درحالی‌که این موارد جزءحقوق باشگاه‌ها به‌حساب می‌آید و در صورت پرداخت حق پخش تلویزیونی باید به باشگاه پرداخت شود و خیلی به درآمدزایی فدراسیون توجه نداشتند. 
این عضو هیئت مؤسس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران با اشاره به وجود سوء مدیریت‌هایی که در دوره‌های قبلی فدراسیون به وجود آمد و باعث وارد آمدن خسارات مالی زیادی به فوتبال کشور شد، گفت: در ورزش کشور دو تشکیلات بالادستی وجود دارند که شامل کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان می‌شوند، اما هردوی آن‌ها دچار عقب‌ماندگی هستند و به علت ضعف در مدیریت ساختارهای خود دچار مشکل شده‌اند. 
وی اضافه کرد: فوتبال حرفه‌ای از ۲۰ سال قبل در کشور ما در حال انجام است و تیم‌های فوتبال در بازی‌های آسیایی هم شرکت می‌کنند، اما هنوز نظام باشگاه‌داری ما دارای قانون نیست، درحالی‌که قانون باشگاه‌داری به همه رشته‌های ورزشی مرتبط می‌شود.
اولیایی در پایان بابیان این‌که فوتبال ما دارای مشکلات ریشه‌ای است که همه آن‌ها از کانال فدراسیون قابل‌حل نیستند، افزود: فوتبال به وزارت ورزش وابسته است و باشگاه‌ها مهم‌ترین ابزار اجرایی و محور اصلی ورزش در همه دنیا هستند، اما وزارت ورزش ما هنوز به این نکته پی نبرده است و اقدام به تأسیس اداره کل استعدادپروری و خانه ورزش می‌کند و ورزش را وابسته به دولت کرده است و باعث شده یکی از مهم‌ترین مشکلات ساختاری در ورزش ما شکل بگیرد و ریشه بدواند. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.