با هم افزایی قوا به دشمنان فرصت سوء استفاده نخواهیم داد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 39493
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۳۴ |
کمال حسین پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس:

با هم افزایی قوا به دشمنان فرصت سوء استفاده نخواهیم داد

کمال حسین پور، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی درمورد سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و امضای تفاهم‌نامه با مسئولان کشور همزمان با اجرای ماده 6 قانون مصوب مجلس به «رسالت» گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مشتمل بر 9 ماده و 2 تبصره است که در جلسه چهارشنبه 12/9/99 به تصویب مجلس رسید.
با هم افزایی قوا به دشمنان فرصت سوء استفاده نخواهیم داد

کمال حسین پور، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی درمورد سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و امضای تفاهم‌نامه با مسئولان کشور همزمان با اجرای ماده ۶ قانون مصوب مجلس به «رسالت» گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مشتمل بر ۹ ماده و ۲ تبصره است که در جلسه چهارشنبه ۱۲/۹/۹۹ به تصویب مجلس رسید.
این نماینده درواکنش به این سؤال که دولت بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در تاریخ پنجم اسفندماه باید چه اقدامی انجام دهد افزود: در ماده ۶ این قانون  آمده است: دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعهد ازجمله کشورهای ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه) در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بین‌المللی، عدم رفع کامل موانع بانکی، فروش کامل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز و منابع حاصل از فروش آن دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون در مجلس شورای اسلامی نظارت‌های فراتر از پادمان ازجمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.
  بیانیه مشترک با مدیرکل آژانس، نقض آشکار قانون مجلس است
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که  آیا در بیانیه مشترک معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قانون اقدام راهبردی مجلس اجراشده است تأکید کرد:مجلس یازدهم به تأسی از فرموده مقام معظم رهبری بنا را بر همکاری و همراهی با دولت قرار داده و در این زمینه هم برای اینکه دشمنان ملت ایران از اختلاف نظرهای قوا سوء‌استفاده نکنند و هم افزایی ملی را افزایش دهد  
با بیانیه صادر شده همراهی می کند و امید این است که دولت نیز در ادامه راه همچون مجلس از اقتدار ملی و حقوق مردم صیانت لازم را داشته باشد.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس ضمن اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که ما نباید به قول و وعده‌های غربی‌ها دل‌خوش کنیم، خاطرنشان کرد: امروز وقت عمل است و تنها با برگشت آمریکا به برجام و رفع تمام تحریم‌ها باید به شرایط برجام برگردیم. 
حسین پور ادامه داد:ما باید راه خودمان را باقدرت همانند دوران قبل برجام ادامه دهیم و کسی که از برجام خارج‌شده و بدعهدی کرده خودش باید به این توافق برگردد و تعهدات را انجام دهد. پس‌ازآن نیز ما اقدامات و سخنان آنان را   راستی آزمایی می‌کنیم. بنابراین برای مشکلات فعلی باید به داخل تکیه کنیم و توجهمان معطوف به ظرفیت‌های کشورمان باشد نه این‌که مانند ۷ سال گذشته راه‌حل را در برجام بجوییم.
این نماینده مجلس در انتها متذکر شد: بنابراین مجلس در ادامه بر اجرای دقیق و کامل قانون نظارت می‌کند و در صورت تخطی، قوه قضائیه بدون ملاحظه با قانون‌شکنان در هر مقامی برخورد خواهد کرد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.