یدو، تصویری از مقاومت خانواده و جنگ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 38042
  پرینتخانه » فرهنگی, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۶:۴۷ |
«رسالت» آخرین فیلم محمدرضا مصباح را بررسی می‌کند؛

یدو، تصویری از مقاومت خانواده و جنگ

۱۲ آذر ۱۳۹۹ با انتشار یک فراخوان فعالیت سی و نهمین دوره فیلم فجر آغاز  و گفته شد در این دوره از جشنواره همانند سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه‌ای تحت عنوان تندیس حاج قاسم سلیمانی به بهترین فیلم با موضوع دفاع مقدس اهدا خواهد شد.
یدو، تصویری از مقاومت خانواده و جنگ

گروه فرهنگی
۱۲ آذر ۱۳۹۹ با انتشار یک فراخوان فعالیت سی و نهمین دوره فیلم فجر آغاز  و گفته شد در این دوره از جشنواره همانند سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه‌ای تحت عنوان تندیس حاج قاسم سلیمانی به بهترین فیلم با موضوع دفاع مقدس اهدا خواهد شد. این جشنواره بین‌المللی که از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی سینمایی ایران است، هرساله در نیمه بهمن برگزار می‌شود اما در سال جاری تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا تجربه‌ای جدید خواهد داشت.  محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، صبح روز سه‌شنبه ۷بهمن در یک برنامه زنده تلویزیونی، اسامی فیلم‌های بخش‌های مختلف این رویداد سینمایی را اعلام کرد. 
ساره بیات، محمد احسانی، مرتضی پورصمدی، بهرام توکلی، نیما جاویدی، سیدجمال ساداتیان و مصطفی کیایی، داوران بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر بودند که پس از بازبینی ۵۷ فیلم سینمایی، ۱۶ فیلم در رشته‌های مختلف را برای نامزدی در بخش سودای سیمرغ به شرح زیر عنوان کردند: «ابلق» به  کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی. «بی‌همه‌چیز» به کارگردانی محسن قرایی و تهیه‌کنندگی جواد نوروز بیگی. «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری. «تی‌تی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آیدا پناهنده. «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی‌ و تهیه‌کنندگی علی مصفا. «رُمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ زاده و تهیه‌کنندگی مهدی صباغ زاده. «روزی روزگاری، آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و تهیه‌کنندگی علی اوجی و عبدالله اسکندری. «روشن» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدروح‌اله حجازی. «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری و تهیه‌کنندگی سمیرا برادری و روح‌الله برادری. «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی. «شیشلیک»به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری. «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه‌کنندگی میرولی‌اله مدنی. «مامان» به کارگردانی آرش انیسی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر.«مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه. «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه‌کنندگی‌ جلیل شعبانی و همچنین «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی  محمدرضا مصباح.
«رسالت» در راستای برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به گفت‌وگو با محمدرضا مصباح، کارگردان و تهیه‌کننده پرداخت و از او درباره جزئیات حضور فیلم‌اش در جشنواره پرسید.
 یدو، فیلمی از مقاومت خانواده در برابر تجاوز رژیم عراق
محمدرضا مصباح، تهیه‌کننده فیلم «یدو» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی «رسالت» بیان کرد: «هیئت داوری بخش مسابقه سودای سیمرغ سی‌و نهمین جشنواره فیلم فجر، پس از تماشای ۵۷ فیلم متقاضی حضور در این رویداد سینمایی، ۱۶ اثر را برای نمایش و داوری نهایی معرفی کردند،اگرچه تعداد آثار ارسالی بسیار زیاد بود و همین امر کار داوران را دشوار ساخته بود.»
وی افزود: «طی سال‌های اخیر همواره شاهد کیفیت فیلم‌های جشنواره فیلم فجر بودیم و همین امر موجب شد تا از میان تمامی آثار  ارسالی
۱۶ فیلم نامزد، ارسال و معرفی شود. آثار معرفی‌شده فیلم‌های باکیفیتی هستند که رقابت را تنگاتنگ و هیجان جشنواره را افزایش می‌دهند.»
مصباح درباره حضور فیلم خود در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری،  با نگاهی نو به مقوله دفاع مقدس ساخته‌شده است‌. در این فیلم از حوزه مقاومت و خانواده در مقابل تجاوز رژیم عراق گفته می‌شود.»
تهیه‌کننده فیلم «یدو» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در پایان این گفت‌وگو اظهار کرد: «فیلم «یدو» به طورکامل احساسی و از نگاه مردم ساخته‌شده است. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود بسیار موردتوجه مخاطب قرار گیرد چراکه  مخاطب می‌تواند به‌خوبی با تمامی صحنه‌ها ارتباط برقرار کرده و از نگاه خود فیلم را تماشا کند. همچنین به لحاظ تکنیک‌های فنی نیز «یدو» قابل‌توجه است‌. امید می‌رود با لطف خدا و انتخاب هیئت‌داوران، از فیلم‌های برتر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر باشد.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.