پافشاری دولت بر سیاست‌های غلط ارزی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 37689
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۶:۵۳ |
حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح كرد:

پافشاری دولت بر سیاست‌های غلط ارزی

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» با اشاره به عملکرد دولت در حوزه اقتصاد،  اظهار داشت: برنامه‌های اقتصادی دولت طی 7 سال گذشته بر همگان روشن است و همه مردم به صورت کامل این عملکرد را مورد نقد و انتقاد قرار می‌دهند.
پافشاری دولت بر سیاست‌های غلط ارزی

نفیسه عبداللهی
حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» با اشاره به عملکرد دولت در حوزه اقتصاد،  اظهار داشت: برنامه‌های اقتصادی دولت طی ۷ سال گذشته بر همگان روشن است و همه مردم به صورت کامل این عملکرد را مورد نقد و انتقاد قرار می‌دهند.
وی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز در کشور، ادامه داد: طی ۷ سال گذشته شاهد رکود اقتصادی در کشوربودیم چرا که آقای روحانی تمام مسائل اقتصادی را به برجام گره زد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران ریاست جمهوری آقای روحانی متأسفانه ثبات اقتصادی در کشور نداشتیم، واحدهای تولیدی و کارآفرینان نمی‌دانستند که دوماه آینده در کشور چه اتفاقی خواهد افتاد چرا که همیشه شاهد تغییر نرخ ارز بودیم و همین امر منجر به رکود واحدهای تولیدی شد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این دولت در مسائل اقتصادی به صورت آزمون و خطا عمل کرد و پس از این‌که مشکلی پیش می‌آمد به دنبال علاج آن می رفت.
میرتاج‌الدینی با بیان این‌که دولت همواره بر سیاست‌های غلط خود پافشاری می‌‌کند، دلار ۴۲۰۰ موسوم به «دلار جهانگیری» را تصمیم غلطی دانست و گفت:  به دلیل سوء تدبیر در این زمینه ۱۸ میلیارد دلار به باد رفت و رانت سنگینی برای عده‌ای ایجاد شد.
وی ادامه داد: در سال ۹۸ که بنای  ارز پاشی در جامعه داشتند، ۳۱/۵ میلیارد دلار ارز را در کشور پخش کردند اما آیا توانستند قیمت ارز را کنترل کنند؟
عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی تأکید کرد: از سال ۹۷ تا شهریور ۹۹ بیش از ۵۰ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی اختصاص دادند اما در این دوران ۷۰ درصد از کالاهای اساسی گران شد! آیا این ۵۰ میلیارد دلار، کار درستی بوده و در سفره مردم احساس شد؟
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان این‌که دولت با سیاست‌های غلط ارزی خود باعث شد میلیون‌ها تن کالاهای وارداتی در گمرک‌ها انباشته شود، افزود: سیاست‌های غلط دولت باعث شد در شرایطی که کشوردر تحریم به سر می‌برد حدود هشت ونیم میلیون تن کالا در گمرک باقی بماند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سیاست‌های دولت در ارز صادراتی هم اشتباه بود، تصریح کرد:
 این سیاست‌های غلط باعث شد ارزهای ما در کشورهای همسایه تبدیل به املاک شود در حالی که دولت می‌توانست با تشویق صادر کنندگان و مهیا کردن شرایط برای آن‌ها این ارزها را به کشور برگردانند.
وی بیان کرد: طی ۷ سال گذشته هیچ گامی در جهت ثبات اقتصادی برداشته نشد و حالا که مجلس به دنبال اصلاح است صدای دولت درآمده و آقای روحانی با یک ادبیات تند با اصلاح بودجه مخالفت می کند.
نایب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه در پایان خاطرنشان کرد: مجلس به دنبال تصمیم منطقی است تا بتواند هم جلوی رانت‌ها را بگیرد و هم فشاری بر مردم وارد نشود.

نویسنده : نفیسه عبداللهی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.