زمزمه شورش در خانه شیطان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 37545
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۶:۳۳ |
FBI در وضعیت آماده‌باش کامل است؛

زمزمه شورش در خانه شیطان

 پس از اغتشاش طرفداران ترامپ  در ششم ژانویه( روز بررسی نهایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کنگره)  پلیس و مقامات امنیتی آمریکا سعی کرده‌اند تدابیر گسترده‌تر و بیشتری را برای جلوگیری از اتفاقات مشابه در روز تحلیف بایدن ( چهارشنبه) در نظر بگیرند.بااین‌حال، مقامات ارشد امنیتی آمریکا معتقدند که احتمال بروز بحران‌های داخلی جدی در واشنگتن در روز تحلیف بایدن منتفی نیست!
زمزمه شورش در خانه شیطان

 گروه  بین‌الملل
 پس از اغتشاش طرفداران ترامپ  در ششم ژانویه( روز بررسی نهایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کنگره)  پلیس و مقامات امنیتی آمریکا سعی کرده‌اند تدابیر گسترده‌تر و بیشتری را برای جلوگیری از اتفاقات مشابه در روز تحلیف بایدن ( چهارشنبه) در نظر بگیرند.بااین‌حال، مقامات ارشد امنیتی آمریکا معتقدند که احتمال بروز بحران‌های داخلی جدی در واشنگتن در روز تحلیف بایدن منتفی نیست! خصوصا آنکه ممکن است برخی نیروهای پلیس فدرال و حتی گارد ملی ، از هواداران ترامپ باشند! اگرچه مقامات امنیتی آمریکا در ظاهر سعی دارند اطلاعات خاصی را در خصوص حمله اخیر طرفداران ترامپ به کنگره افشا نکنند، اما به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی‌هایی از سوی طرفداران ترامپ برای حمله دوباره به مراسم تحلیف بایدن صورت گرفته و همین مسئله، بحران را در داخل آمریکا جدی‌تر خواهد کرد. مقامات و تحلیلگران ارشد امنیتی در آمریکا بعید می‌دانند که بحران‌های داخلی و اجتماعی در ایالات‌متحده طی ماه‌ها و حتی سال‌های آتی به‌راحتی فروکش کند. با حضور بایدن در کاخ سفید، این روند ( شورش هواداران ترامپ و تخریب اماکن عمومی توسط آن‌ها )
 تشدید شود. 
 رمزگشایی از هشدارFBI 
FBI می‌گوید که  تهدیدات «قابل‌توجهی» را در واشنگتن، پایتخت آمریکا  در آستانه برگزاری مراسم ادای سوگند جو بایدن شناسایی کرده است.کریستوفر ورای، رئیس‌ پلیس فدرال آمریکا موسوم بهFBI  اعلام کرد که این سازمان مشغول ردیابی پیام‌های آنلاین نگران‌کننده‌ای است که در میان آن‌ها حتی اعتراض مسلحانه همزمان با مراسم ادای سوگند جو بایدن در هفته آینده نیز دیده می‌شود.او در اولین حضور علنی خود پس از شورش ۶ ژانویه، در جریان یک نشست امنیتی با شرکت مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که FBI همچنان نگران وقوع اعتراضات خشونت‌آمیز در واشنگتن همچنین در مراکز ایالت‌ها در سراسر کشور است.
به گزارش ایندیپندنت، او هشدار داد که خطر نزدیک شدن افراد مسلح به نزدیكی ساختمان‌های دولتی، مقامات رسمی و نمایندگان منتخب وجود دارد.کریستوفر ورای افزود که FBI تاکنون میزان «قابل‌توجهی» از اطلاعات درباره  تهدیدات امنیتی احتمالی را دریافت و آن‌ها را به دیگر مراکزِ مرتبط با مراسم ادای سوگند رئیس‌جمهور جدید منتقل کرده است تا مانع از غافلگیری نهادها و مراکز امنیتی و نظامی مانند آنچه در ۶ ژانویه روی داد، شود.او افزود: «FBI در جست‌وجوی افرادی است که ممکن است قصد تکرار خشونت‌های قبلی را داشته باشند.»
 دستگیری ده‌ها نفر از حمله‌کنندگان به کنگره 
رئیس‌ پلیس فدرال آمریکا همچنین اعلام کرد از ۶ ژانویه تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از افراد مظنون شناسایی و بیش از ۱۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان حمله به کاپیتول دستگیرشده‌اند و تحقیقات بی‌شماری همچنان در جریان است.FBI در اوایل هفته جاری نیز با انتشار گزارشی، نسبت به‌احتمال وقوع حمله مسلحانه در همه ۵۰ ایالت آمریکا هشدار داده بود و بر این اساس ایالت‌ها در سراسر آمریکا برای مقابله با خشونت‌های احتمالی به‌ویژه امکان حمله به مراکز قانون‌گذاری منطقه‌ای، در حال آماده‌باش خواهند بود.مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نیز برای اولین بار پس از حمله به کاپیتول، به ساختمان کنگره آمریکا رفت و تدابیر امنیتی جدید اتخاذشده در نهاد قانون‌گذاری آمریکا ازجمله استقرار نیروهای گارد ملی در ساختمان و اطراف آن را از نزدیک دید.
مایک پنس ، معاون رئیس‌جمهور در توییتی نوشت: «مردم آمریکا می‌توانند اطمینان داشته باشند که ما به‌رسم همیشگی مراسم تحلیف مطمئنی برگزار خواهیم کرد و اطمینان داریم که مجریان قانون، از ساختمان کنگره و ملت بزرگ این کشور محافظت خواهند کرد. به گفته جیمز موری، رئیس سازمان امنیت، بیش از ۹ ماه است که سازمان او در حال برنامه‌ریزی برای مراسم تحلیف است. موری گفت: «ما به برنامه امنیتی خود اطمینان کامل داریم اما همیشه سعی می‌کنیم از اتفاقات گذشته درس بگیریم و هوشیار باشیم.»
قرار بود بایدن از زادگاه خود ویلمینگتون در ایالت دلاور، با خط راه‌آهن ملی آمریکا به واشنگتن دی‌سی برود، اما این برنامه کنسل شد. او گفته است که باوجود افزایش تهدید‌های امنیتی، بیرون ساختمان سوگند یاد خواهد کرد.
 بحرانی که ادامه دارد
حتی اگر مراسم تحلیف بایدن بدون حاشیه برگزار شود، بحران‌های داخلی در آمریکا پس از استقرار رئیس‌جمهور جدید این کشور در کاخ سفید نیز ادامه خواهد یافت! اخیرا «مارجری تیلور گرین» نماینده منتخب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از جورجیا گفت: طرح استیضاح «جو بایدن» را در اولین روز حضور وی در دفترش در کاخ سفید به اتهام سوءاستفاده از قدرت ارائه خواهد کرد. او از برنامه‌اش برای انجام این اقدام در توییتر و بعد از تأیید طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان خبر داد. وی در توییترش نوشت: در روز بیست و یکم ژانویه بندهای استیضاح جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب را به دلیل سوءاستفاده از قدرت ارائه خواهم کرد.
او در مصاحبه‌ای با «نیوزمکس» گفت: از طرف مردم آمریکا باید اطمینان یابیم رهبران ما در جایگاه پاسخگویی قرار داده می‌شوند. نمی‌توانیم رئیس‌جمهوری در آمریکا داشته باشم که مایل به سوءاستفاده از قدرت ریاست‌جمهوری است و به‌راحتی از سوی دولت‌های خارجی، شرکت‌های انرژی چینی و شرکت‌های انرژی اوکراینی خریده می‌شود.
او در ادامه گفت: نمی‌توانم تصور کنم که مردم این کشور چنان از آینده تحت ریاست‌جمهوری بایدن بترسند که به خشونت روی بیاورند، مانند آن چیزی که در ساختمان کنگره در واشنگتن انجام دادند. باید بدانند که جمهوری‌خواهانی در کنگره هستند که مایل‌اند ایستادگی کنند و برای آن‌ها بدون در نظر گرفتن در اقلیت بودن و همه مشکلات علیه ما، بجنگند.
این عضو کنگره در مجلس نمایندگان از ترامپ در تلاش برای کاهش نقش او در خشونت‌های کنگره حمایت کرد و در عوض به دموکرات‌ها برای حمایت از اعتراضات جنبش «جان سیاه‌پوستان باارزش است» تاخت!وی مدعی شده است که ترامپ  در چهار سال گذشته بیش از ۶۰۰ تجمع برگزار کرد و هیچ‌یک از آن‌ها حمله به پلیس، تخریب مشاغل یا سوزاندن شهرها را به همراه نداشت. پیش از سخنرانی وی، «جیسون کرو» عضو دموکرات کنگره نظرات سیاسی گرین و هم‌نظران او را فاسد  و خطرناک توصیف کرده بود.

|
برچسب ها
, , ,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.