فرمان دلسوزانه رهبری بر همه حجت است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 37154
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۶:۵۸ |
نگاهی به بیانات مقام معظم رهبری در مورد واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی؛

فرمان دلسوزانه رهبری بر همه حجت است

به دنبال بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ممنوعیت واردات واکسن‌های اروپایی و آمریکایی، برخی از نخبگان و خواص طبق روال این سال‌ها از منظر نقد با این موضوع برخورد کرده و سخنان و حکم حکومتی معظم‌له را در این شرایط کرونایی به نفع جامعه تلقی نکردند.
فرمان دلسوزانه رهبری بر همه حجت است

لیلا اسدی/حقوقدان
به دنبال بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ممنوعیت واردات واکسن‌های اروپایی و آمریکایی، برخی از نخبگان و خواص طبق روال این سال‌ها از منظر نقد با این موضوع برخورد کرده و سخنان و حکم حکومتی معظم‌له را در این شرایط کرونایی به نفع جامعه تلقی نکردند.
در این میان بودند برخی وکلا و حقوقدانانی که این بیانات را خلاف قانون و وظایف رهبری دانستند که برای روشن شدن این موضوع و آگاهی عموم جامعه بیان برخی موضوعات از منظر حقوقی و قانونی لازم است.
در اصول یکم، دوم و چهارم قانون اساسی به‌صراحت اذعان دارد نظام حکومتی جمهوری اسلامی ایران، دینی است و چون نظام اسلامی مبتنی بر قواعد و اصول بنا شده، لذا مشروعیت قانون اساسی متخذ از این اصول می‌باشد. بر همین اساس قانون اساسی به‌ویژه در اصل پنجاه و هفتم، به «ولایت مطلقه» فقیه
 تصریح دارد و قوای سه‌گانه کشور را زیر نظر «ولایت مطلقه فقیه» توصیف، تعریف و مشروعیت می‌بخشد و آنچه برای آن عده از منتقدان مغفول مانده دقیقا اصل ۵۷ درخصوص ولایت مطلقه فقیه است که اعتبار و جایگاه احکام حکومتی مشخص می‌شود. 
به‌این‌ترتیب علاوه بر اصل پنجاه و هفتم، اصل یک صد و دهم نیز مؤید پذیرش حکم حکومتی و ولایت مطلقه است.
لذا برخی از این ماده این تفسیر را داشتند که ولی امر باید در محدوده وظایف مقرر در قانون اساسی عمل نماید؛ اگر این تفسیر درست باشد، که نیست! اصل ولایت مطلقه امر بی‌معنی شده و از اساس نفی می‌گردد، بنابراین با دقت در ظهور این اصل و هم باتوجه به سابقه مذاکرات مجلس بازنگری نادرستی این تفسیر معلوم می‌شود.باتوجه به روح مواد مذکور، فرامین حکومتی در طول زعامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  در این سی و دوسال بسیار محدود بوده و باتوجه به‌ضرورت و مصلحت نظام و ملت صادرشده است که در خصوص این فرمان جدید رهبری نظام در استفاده مناسب  اختیارات قانونی خود، ایشان رسما در مقابل دوربین حاضر شده و با شجاعت و یک‌تنه به خط زدند که یقینا تأثیر این فرمان از شخم زدن عین‌الاسد عظیم‌تر خواهد  بود. 
لذا ضرورت  حفظ جان ملت ایران برای خرید واکسنی که محتوای آن مشخص نیست و ممکن است حاوی ویروس جدیدی باشد سبب صدور فرمان ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی شد که منطبق با درایت و دلایل عقلی و منطقی و حکیمانه معظم له دارد.
در این زمینه ذکر این آیه سوره  مبارکه بقره خالی از لطف نیست. خداوند در این سوره به‌صراحت از شدت کینه دشمن خبر داده و تأکید دارد که آن‌ها هرگز دوست ندارند خیری به شما برسد.
سرسپردگان دشمن پس از ۴۲ سال تحریم، به‌خصوص تحریم دارو وانمود می‌کنند در فروش واکسنی که خود بدان محتاج‌تر هستند، خیرخواه ملت ایرانند  و چشم بر روی خیانت‌های دشمنان ملت بسته‌اند. 
آن‌ها خوب است بمباران شيميايى  و بمب‌هاى فسفرى… در جنگ‌تحمیلی به یاد بیاورند تا به صدق این آیه  شریفه ایمان بیاورند که ۸۵ شرکت آلمانی، ۱۹ شرکت فرانسوی، ۱۸ شرکت بریتانیایی و ۱۸ شرکت آمریکایی سبب فجایع انسانی بزرگی در جنگ تحمیلی علیه ایران شدند. ساده‌لوحی و خوش‌گمانی اشتباه سیاسی است  که به آنان اعتماد کنیم درحالی‌که خودشان در صدر بالاترین مرگ‌ومیر  جهان  و مبتلایان این ویروس منحوس‌اند.
مقام معظم رهبری در راستای خطر حملات بیولوژیک و بی‌اعتمادی به دشمن و نیز سابقه شرکت داروسازی فایزر  که ۷۴ محکومیت قطعی دارد و بزرگ‌ترین تخلف و کلاهبرداری دارویی تاریخ را انجام داده است و باتوجه به  افتضاح کرونایی در کشور آمریکا  این فرمان حکومتی را  برای سلامت جان ملت و  مصون ماندن از آزمایشات و حملات بیولوژیک دشمنان سرسپرده  ایران عزیز صادر کرده است و سزاست این فرمان حکومتی لازم‌الاجرا و ضرورت اطلاع‌رسانی علمی و دقیق آن از سوی متخصصان علوم پزشکی نهادینه شود تا دشمن برای تحصیل سود اقتصادی خود با تبلیغات رسانه‌ای غلط برای گمراه نمودن باور مردم عزیزمان جهت رسیدن به مقاصد شوم خود عاجز بماند.
بر همه ما تکلیف است تا برای احترام به خود و جامعه، بدون علم و آگاهی، در خباثت جریان‌های رسانه‌ای غرق نشویم.

نویسنده : لیلا اسدی/حقوقدان |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.