عطش هواداران؛ دربی بدون تساوی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 37086
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۷:۰۵ |
استادیوم بدون تماشاگر آزادی میزبان نود و چهارمین دربی سرخابی‌ها می‌شود؛

عطش هواداران؛ دربی بدون تساوی

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ادامه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، امروز به مصاف هم می‌روند تا نودوچهارمین دربی پایتخت را برگزار کنند؛ دربی که علی‌رغم عدم حضور هواداران متعصب هر دو تیم، مختصات ویژه خود را هم داراست. 
عطش هواداران؛ دربی بدون تساوی

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ادامه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، امروز به مصاف هم می‌روند تا نودوچهارمین دربی پایتخت را برگزار کنند؛ دربی که علی‌رغم عدم حضور هواداران متعصب هر دو تیم، مختصات ویژه خود را هم داراست. 
پرسپولیس به‌عنوان تنها تیم لیگ برتر فوتبال که تجربه چهار دوره پیاپی قهرمانی را در کارنامه خود دارد، حالا نشانه‌ای از تیم مدعی قهرمانی ندارد و در سه بازی اخیر خود تنها به کسب نتیجه مساوی بسنده کرده است. این در حالی است که پرسپولیس در شرایط فعلی با کسب سه امتیاز این بازی می‌تواند انگیزه مضاعف در بازیکنان را ایجاد کند و مجددا در مدار صعود و پیروزی قرار بگیرد.   
در سوی دیگر میدان، استقلال که فصل قبل را با تلخ‌کامی به پایان رسانده بود، در فصل جدید عزم خود را جزم کرده تا تیمی متحد و شایسته قهرمانی داشته باشد و با کسب پیروزی دربازی‌های اخیر، خود را آماده برای برد سرخ‌پوشان کرده است. استقلال با آگاهی از وضعیت نه‌چندان مطلوب پرسپولیس به دنبال گذشتن از سد این تیم است تا جای خود را در صدر جدول محکم نماید.
با توجه به انگیزه بالای هر دو تیم برای کسب پیروزی در این بازی حیثیتی که به‌نوعی از کسب جام قهرمانی لیگ نیز اهمیت بیشتری دارد، مربیان سرخابی در گام اول به دنبال نباختن و عدم واگذاری بازی هستند. همین مسئله می‌تواند به عامل مهمی برای عدم  ریسک‌پذیری در دو تیم و رضایت به تکرار دربی بدون پیروزی تبدیل شود.
  اسماعیل حلالی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، در آستانه بازی دربی با تشریح شرایط این تیم و نتایج کسب‌شده در مسابقات اخیر به «رسالت» گفت: تیم سه بازی آخر را با تساوی به پایان رساند، هرچند ازنظر فنی از تیم‌های حریف قوی‌تر بود. پرسپولیس به‌طورکلی مسئله مهمی ندارد و همیشه قرار نیست تیم‌ها به لحاظ فنی در شرایط خوبی قرار داشته باشند و احتمال وجود نوسان در کیفیت تیم‌ها وجود دارد. 
حلالی ادامه داد: همه بازیکنان در طول سال به‌طور صد در صد به لحاظ روحی و جسمی آماده نیستند و در برهه‌ای از فصل بدن‌ها به‌اصطلاح به کما می‌رود و چنین روندی هم برای بازیکنان پرسپولیس طبیعی است. 
وی با اشاره به تأثیرگذاری نتایج فینال جام باشگاه‌های آسیا بر وضعیت تیم پرسپولیس گفت: مشخص بود درصورتی‌که بازی فینال بازی را واگذار کنیم، چنین تبعاتی هم برای باشگاه به وجود می‌آید. خوشبختانه تیم بعد از بازگشت از فینال آسیا و دربازی‌های لیگ تاکنون بازی را واگذار نکرده و این باعث خوشحالی است، همان‌طور که در بازی در زمین باتلاقی تیم نساجی نتیجه با تساوی به پایان رسید.
حلالی اضافه کرد: وقتی در تورنمت مهمی مانند جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا مشکلات زیادی برای پرسپولیس ایجاد می‌شود و بازی فینال به شکست منجر می‌گردد، بازیکنان دچار سرخوردگی می‌شوند و کار کادر فنی را برای بازگرداندن انگیزه سخت می‌کند. متأسفانه عده‌ای در داخل همه تلاش خود را کردند تا پرسپولیس در بازی فینال به نتیجه نرسد و این عوامل باعث شد تا تیم در سه بازی اخیر به پیروزی دست پیدا نکند. 
وی با اشاره به اینکه بازی دربی باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان می‌شود، گفت: همه بازیکنان از میزان حساسیت بالا در این بازی مطلع هستند و به همین علت بازی‌های در طول فصل، قبل و بعد از دربی بر روی این بازی تأثیرگذار نیست. اگر بازیکنان همه تاکتیک‌ها و برنامه‌های سرمربی را به‌طور کامل در زمین اجرا کنند، بازی خوبی را شاهد خواهیم بود. پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ادامه داد: تصور می‌کنم هر تیمی که اصول بازی، تمرکز و آرامش را رعایت کند، می‌تواند برنده بازی باشد. اگر ما ضربه عدم حضور آل کثیر را متحمل شده‌ایم، به دلیل عدم حفظ تمرکز و آرامش بازیکن است و اکنون همه مجموعه پرسپولیس متضرر شده‌اند.  حلالی در پایان اظهار امیدواری کرد پرسپولیس پیروز مسابقه باشد، اما به‌شرط آنکه این برد باوجود برتری فنی و تمرکز کامل بر مسابقه باشد. علیرضا اکبرپور سرمربی تیم نوجوانان استقلال، درباره وضعیت تیم استقلال در بازی دربی و در مقابله با پرسپولیس به «رسالت» گفت: استقلال فصل را نسبت به سال‌های قبل خوب شروع کرده و حالا هم در صدر جدول قرار دارد، اما این مسئله باعث نمی‌شود که برنده دربی باشد. بازی دربی متفاوت‌تر از بازی‌های دیگر است. 
وی افزود: خوشبختانه مصدومان استقلال به بازی با پرسپولیس رسیده‌اند و در چند پست به‌خصوص خط حمله نسبت به تیم حریف قوی‌تر است و این مسئله می‌تواند به‌عنوان عاملی به کمک استقلال برای غلبه بر پرسپولیس باشد، اما باید توجه داشت که باوجود خط حمله قوی امکان برد در بازی وجود ندارد و خط هافبک و خط دفاعی و دروازه‌بان هم باید از آمادگی کامل برخوردار باشند.  
اکبرپور با اشاره به اینکه پرسپولیس در چند بازی اخیر نتایج خوبی نگرفته اما نمی‌توان قدرت این تیم را نادیده گرفت، گفت:  پرسپولیس هم تیم دست‌وپابسته‌ای نیست و این بازی هم برای آن‌ها مهم است. تیم‌هایی که دربازی‌های قبل از دربی نتایج خوبی کسب نکرده‌اند، سعی می‌کنند تا با پیروزی در بازی دربی، کاستی‌های قبل را جبران کنند. هواداران علاقه زیادی به برد در دربی دارند وعده‌ای آن را به کسب جام قهرمانی ترجیح می‌دهند. 
این پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است: هر تیمی که دوندگی و جسارت بیشتری داشته باشد و از موقعیت‌ها به بهترین نحو استفاده کند می‌تواند برنده بازی شود و من امیدوارم این اتفاق برای استقلال رقم بخورد. 
اکبرپور درباره تأثیر عدم حضور تماشاگران در استادیوم و نبود هیجان تشویق بازیکنان گفت: لذت فوتبال به وجود تماشاگران است و بدون حضور آن‌ها لذت و هیجانی نخواهد بود. از سوی دیگر بازیکنانی که استرس زیادی برای بازی دارند و حضور تماشاگران باعث افت عملکرد آن‌ها در حین مسابقه می‌شود، می‌توانند با آرامش بیشتری بازی کنند. وی با اشاره به‌احتمال دوباره تساوی در بازی استقلال و پرسپولیس گفت: هواداران هیچ تمایلی به باخت تیم‌شان ندارند و این فشار به مربیان وارد می‌شود تا تحت هیچ شرایطی بازی را واگذار نکنند زیرا بعضا مربی به دلیل باخت در دربی محبوبیت خود را پیش هواداران ازدست‌داده و حتی برکنار شده است. به همین علت مربی برای جلوگیری از باخت، تکنیکی برای عدم دریافت گل از حریف پیاده می‌کند. اکبرپور تأکید کرد: اگر هواداران کمی فشار را از روی مربیان کم کنند و بازی روال عادی خود را طی کند، مسابقه مساوی نخواهد شد و شاید پرگل هم بشود، اما باوجود حساسیت بالا طبیعتا مربی هم عدم باخت را در اولویت قرار می‌دهد و درنتیجه بیشتر دربی‌ها مساوی می‌شوند.  

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.