حماسه ۹دی روز بصیرت و آگاهی مردم بود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 36293
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۶:۲۰ |
سردار اسماعیل کوثری مشاور فرمانده کل سپاه:

حماسه ۹دی روز بصیرت و آگاهی مردم بود

سردار اسماعیل کوثری، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت سالروز حماسه 9 دی و بررسی ابعاد فتنه 88 در گفت‌وگو با «رسالت» بیان کرد: 9 دی را باید روز بصیرت و آگاهی مردم ایران خواند. این تجمع میلیونی توسط مردم در سراسر کشور صورت گرفت و کسانی که دشمنان ملت ایران و به‌ویژه نظام جمهوری اسلامی بودند و متأسفانه هنوز هم هستند، اعم از خارجی و داخلی که در رأس آن‌ها صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بودند، ناامید شدند و شکست خوردند. 
حماسه ۹دی روز بصیرت و آگاهی مردم بود
گروه سیاسی
سردار اسماعیل کوثری، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی و بررسی ابعاد فتنه ۸۸ در گفت‌وگو با «رسالت» بیان کرد: ۹ دی را باید روز بصیرت و آگاهی مردم ایران خواند. این تجمع میلیونی توسط مردم در سراسر کشور صورت گرفت و کسانی که دشمنان ملت ایران و به‌ویژه نظام جمهوری اسلامی بودند و متأسفانه هنوز هم هستند، اعم از خارجی و داخلی که در رأس آن‌ها صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بودند، ناامید شدند و شکست خوردند. 
وی افزود: سران فتنه بحث انتخابات سال ۸۸ را از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند و پیش از آن نیز عوامل داخلی و خارجی هدفشان را طوری طراحی کرده بودند که کلا کاندیدای موردنظر خودشان انتخاب شود و اگر نشد هرطور شده بحث تقلب را پیش می‌کشیدند.افرادشان حتی اعلام کردند که اگر انتخاب نشدند بحث تقلب را مطرح می‌کنند. 
 حماسه ۹ دی‌ماه، جوش‌وخروش مردم 
سردار کوثری ادامه داد: درنهایت با شکست نامزدهایشان بعد از رأی‌گیری تشنج ایجاد کردند و کار را به‌جایی رساندند که عکس امام(ره) را سوزاندند و در پایان هم به اعتقادات مردم حمله کردند و پرچم‌های امام حسین(ع) را به آتش کشیدند. آن زمان بااینکه بسیاری از مردم راهشان را از این جریان جدا کرده بودند اما کسانی که کینه یزیدی داشتند در روز عاشورای سال ۸۸ آن‌چنان بر عزاداران حسینی تاختند که مردم دیگر تحمل نکردند و حماسه ۹ دی را به وجود آوردند.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: یادم هست که روز ششم دی‌ماه که این اتفاق افتاد ما در مجلس بودیم و روز هفتم به دلیل همین حرکات ناشایست و شیطانی مجلس را تعطیل کردیم و نمایندگان  اعتراض علنی خود را در میدان مجلس اعلام کردند و فردای آن روز، هشتم دی‌ماه در برخی از شهرها حماسه گسترده‌تر شد و درنهایت چندین میلیون نفر از مردم در سراسر کشور به‌ویژه تهران، به‌صورت خودجوش بیرون آمدند و اعتراض خودشان را همه‌جانبه کردند.
او گفت: بسیاری از مردم که ابتدا خیال می‌کردند اعتراضات فقط انتخابات و تقلب است، خودشان به این تظاهرات آمدند و همین امر باعث شد وحدت و یکپارچگی مردم درصحنه اعتراضات نمایان شود و همین موضوع باعث شد که روز نهم دی که در اصل طبق فرمایش رهبری روز بصیرت نام‌گذاری شود و برای تاریخ به یادگار بماند که مردم برای اعتقاد و انقلاب و نظامشان این‌چنین منسجم به صحنه آمدند و این وحدت را به دنیا نشان دادند.
سردار کوثری تأکید کرد: پس‌ازاین حماسه عوامل خودفروخته به بیگانگان و عوامل خارجی کینه‌شان چندبرابر شد و به دنبال افزایش فشارها رفتند و تحریم‌های همه‌جانبه را عملی کردند. اما بازهم درحال شکست هستند و به امید خدا با این شکست پیروزی ملت ایران را خواهند دید. بنابراین ماندگاری روز ۹ دی ادامه‌دار خواهد بود.
مشاور فرمانده کل سپاه درمورد به انحراف کشیدن برخی از اعتراضات مردم توسط آشوبگران بیان کرد: اعتراضی که در چارچوب قانون باشد هیچ مشکلی ندارد. مقام معظم رهبری نیز همان زمان فرمودند اگر اعتراضی دارید درچارچوب قانون عمل کنید. حتی حضرت آقا زمانی فراتر از قانون مشخص کردند تا اعتراضاتشان رسیدگی شود. اما این افراد به قانون پشت کردند و گفتند که ما فراتر از قانون هستیم و باید انتخابات کلا منتفی و مجدد برگزار شود.
وی در انتها یادآور شد: رهبر انقلاب این حرف را نپذیرفتند به این دلیل که تقلب در انتخابات کشورمان و رأی‌گیری‌ها معنا ندارد زیرا از دستگاه‌های مختلف و حتی نمایندگان کاندیداها بالای سر صندوق هستند و اصلا تقلب شدنی نیست. بنابراین اگر اکنون هم مردم می‌خواهند حرف و اعتراض خود را بیان کنند هیچ مشکل و مانعی وجود ندارد فقط باید هماهنگ کنند که برای تجمع خود مجوز بگیرند و طبق قانون حرفشان را بزنند و اعتراضشان را بگویند.
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.