هزینه‌های بربادرفته در انتخابات آمریکا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 32601
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ |

هزینه‌های بربادرفته در انتخابات آمریکا

طی روزهای اخیر، برخی رسانه‌های غربی بر روی منابع مالی در انتخابات امسال آمریکا متمرکز شده‌اند. بر اساس آنچه شبکه دویچه وله گزارش داده است، امسال، بایدن ۹۵۲ میلیون دلار و ترامپ ۶۰۱ میلیون دلار کمک مالی انتخاباتی کسب کرده‌اند.
هزینه‌های بربادرفته در انتخابات آمریکا

گروه بین‌الملل 
طی روزهای اخیر، برخی رسانه‌های غربی بر روی منابع مالی در انتخابات امسال آمریکا متمرکز شده‌اند. بر اساس آنچه شبکه دویچه وله گزارش داده است، امسال، بایدن ۹۵۲ میلیون دلار و ترامپ ۶۰۱ میلیون دلار کمک مالی انتخاباتی کسب کرده‌اند.بر اساس اطلاعات کمیسیون انتخابات فدرال ایالات‌متحده (FEC) ، تمامی نامزدهای انتخاباتی برای انتخابات امسال مبلغ سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده‌اند که رکورد تازه‌ای به‌شمار می‌رود.به گفته این کمیسیون که بودجه تبلیغات انتخاباتی را تنظیم می‌کند، تاکنون سه میلیارد و ۵۰۰میلیون دلار این مبلغ هزینه شده است.
البته این مقادیر تنها برای کمک به دو نامزد نهایی جمهوری‌خواه و دموکرات نبوده است، بلکه برای رقابت‌های درون‌حزبی و همچنین طرفداران احزاب دیگر پرداخت شده است.در آمریکا احزاب کوچک مانند لیبرتین و سبزها هم وجود دارند که در مبارزات انتخاباتی شرکت می‌کنند اما سهم ناچیزی از آرا را به‌دست می‌آورند.این احزاب گاهی اوقات به نامزدهای دیگر هم کمک می‌کنند. امسال بسیاری از مخالفان ترامپ از حزب سبزها خواستند، هووی هاوکینز، نامزد حزب را از شرکت در رقابت‌ انتخاباتی منصرف کنند، زیرا نگرانند که از این طریق آرای بخشی از نیروهای دموکرات طرفدار محیط‌زیست به‌هدر برود و به تقویت ترامپ بینجامد. اما سبزها موافقت نکردند. 
یکی از فعالیت‌های مهم نامزدها ترغیب مردم به پرداخت کمک‌های مالی برای رقابت انتخاباتی است. امسال نامزدهای حزب دموکرات مانند برنی سندرز، الیزابت وارن و نامزد فعلی برای پست معاونت رئیس‌جمهور، کامالا هریس، مدتی در رقابت‌های درون‌حزبی فعالیت کردند. آن‌ها هم در این دوران از طرفداران خود کمک مالی دریافت می‌کردند.بیشترین مبلغی که یک شخص یا سازمان می‌تواند به‌طور مستقیم به یک نامزد ریاست جمهوری بدهد دو هزار و ۸۰۰ دلار است. نامزدها مجاز به پذیرش پول از منابع خارجی نیستند.به گفته سخنگوی کمیسیون انتخابات فدرال ایالات متحد، امسال در مرحله رقابت انتخاباتی کمک‌های کوچک زیر ۲۰۰ دلار از جانب شهروندان«خارق‌العاده» بوده است.با احتساب این‌که شمار زیادی از شهروندان آمریکایی به دلیل بحران ناشی از پاندمی کرونا شغل خود را از دست داده‌اند و با مشکلات مالی مواجه هستند، افزایش کمک‌های نقدی به نامزدهای انتخاباتی اهمیت بیشتری می‌یابد. 
در ایالات‌متحده هیچ قانونی برای محدود کردن دوران رقابت انتخاباتی وجود ندارد، به همین دلیل رقابت‌ها حتی از دو سال قبل آغاز می‌شوند. به همین دلیل هزینه رقابت‌ها بالاست.در این مدت همه نامزدها سفرهای تبلیغاتی انجام می‌دهند و از راه‌های گوناگون تبلیغ می‌کنند. امسال البته به دلیل محدودیت‌های کرونایی بسیاری از سفرها لغو شد، اما هزینه تبلیغات دیگر افزایش یافت.
  نقدی بر گزارش دویچه وله 
بدون شک هزینه‌های هنگفتی که شهروندان آمریکایی امسال برای شکست یا پیروزی ترامپ صرف کرده‌اند، جملگی بر باد خواهد رفت زیرا دولت بعدی آمریکا، دولتی متزلزل و ناکارآمد در رأس معادلات سیاسی و اجرایی واشنگتن خواهد بود. به عبارت بهتر، شهروندان آمریکایی نه‌تنها به آرزوهای سیاسی و اجتماعی خود در این کشور ( حتی در صورت شکست ترامپ) دست پیدا نمی‌کنند، بلکه شاهد بروز وضعیتی سخت و بی‌ثبات در این کشور خواهیم بود. بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که فارغ از پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، بحران‌ها در آمریکا به قوت خود باقی خواهد ماند.بحران‌هایی که نقطه آشکارساز حاکمیت بدون قانون در ایالات‌متحده می‌باشد. در این صورت، پرده از چهره واقعی آمریکای امروز برداشته خواهد شد. 
دویچه وله 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.