انتخابات در آمریکا همیشه با تقلب و دستکاری همراه بوده است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 32590
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷ |
امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا:

انتخابات در آمریکا همیشه با تقلب و دستکاری همراه بوده است

امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با «رسالت» درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و چالش‌های پیش روی این کشور در برگزاری انتخابات اظهار داشت: البته اغلب انتخابات آمریکا  باچالش همراه بوده است، اما چون درگذشته سرعت انتقال اخبار مربوط به آن پایین بوده، مردم سایر دنیا دیرتر از نابسامانی‌ها و وضعیت آن باخبر شده‌اند.
انتخابات در آمریکا همیشه با تقلب و دستکاری همراه بوده است

گروه سیاسی
امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با «رسالت» درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و چالش‌های پیش روی این کشور در برگزاری انتخابات اظهار داشت: البته اغلب انتخابات آمریکا  باچالش همراه بوده است، اما چون درگذشته سرعت انتقال اخبار مربوط به آن پایین بوده، مردم سایر دنیا دیرتر از نابسامانی‌ها و وضعیت آن باخبر شده‌اند. البته به نظر می‌رسد شدت دعوا دراین‌دوره از انتخابات ازسایر دوره‌ها بیشتر باشد. شخصیت ترامپ به‌گونه‌ای است که برای رسیدن به هدف خود از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند و بدون‌توجه به پیامد اقداماتش تلاش دارد تا تحت هر شرایطی در قدرت باقی بماند، حتی به قیمت تخریب ساختارها و زیر سؤال بردن سلامت انتخابات.    ابوالفتح ادامه داد: همان‌طور که گفتیم انتخابات آمریکا همیشه سالم نبوده و تقلب و دستکاری در انتخابات مکررا رخ‌داده است. حتی مهندسی انتخابات هم با استفاده از تصویب قوانین ایالتی رخ‌داده، موضوعی که الان هم در حال وقوع است. ازطرفی قضیه کرونا هم وضعیت را به‌لحاظ شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی و حتی شیوه برگزاری انتخابات پیچیده کرده و باعث شده تا تنش‌ها افزایش یابد. بدین‌ترتیب فرآیند انتخابات در آمریکا نواقص زیادی دارد و این ایرادات درحدی است که حتی رئیس‌جمهور آمریکا هم شبانه‌روز درباره بروز تقلب، تخلف و مهندسی انتخاباتی صحبت می‌کند. دموکرات‌ها هم در بسیاری اوقات این ایرادات را قبول دارند اما درحال‌حاضر اعتراضات بیشتر ازسوی شخص ترامپ است. این نگرانی وجود دارد که این انتخابات با یکسری مشکلات اساسی و حتی درگیری‌های اجتماعی همراه باشد.وی همچنین درباره ادعای ترامپ مبنی بر تأثیرگذاری دیگر دولت‌ها در انتخابات افزود: ایران‌هراسی در داخل آمریکا یک واقعیت است. نه‌تنها ایران بلکه از روسیه، چین و ایران هم به‌عنوان نیروهای خبیث یاد می‌کنند. تأثیرگذاری بر انتخابات صرفا از طریق اقدامات مخرب و غیرقانونی نیست. انتقال پیام و تردید در روایت حاکم بر یک کشور نیز می‌تواند بر انتخابات اثر بگذارد، موضوعی که الان آمریکایی‌ها دررابطه با روسیه، چین و ایران حتی کوبا و ونزوئلا نیز مدعی هستند. کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد:
آمریکایی‌ها سال‌ها انواع اقدامات را درراستای دخالت در کشورها از طریق کودتا و براندازی دولت تا دستکاری در انتخابات و انقلاب‌های رنگی انجام داده‌اند. اما این ادعاهای آنان مبنی‌بر اثرگذاری کشورها برانتخابات آمریکا در حالی است که برخی کشورها مانند لابی اسرائیل، عربستان و برخی کشورهای اروپایی رسما برای تأثیرگذاری در انتخابات پول پرداخت می‌کنند. برای مثال لابی رژیم صهیونیستی و عربستان رسما وارد انتخابات شده و پول می‌دهند حتی پول‌هایشان ثبت می‌شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.