ورزش کشور در حد و اندازه «توپ بازی» قلمداد می‌شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 32235
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۷:۴۹ |
سعید آذری در گفت‌و‌گو با «رسالت»:

ورزش کشور در حد و اندازه «توپ بازی» قلمداد می‌شود

عدم حضور مدیران متخصص ورزشی سال‌هاست که به یکی از معضلات بزرگ در کشور تبدیل‌شده و بارها هم لطمات انتخاب چنین مدیرانی باعث ضرر و آسیب بر پیکره فوتبال باشگاهی و ملی نشسته است؛ معضلی که این روزها دامن دو باشگاه پرطرفدار پایتخت را گرفته است. 
ورزش کشور در حد و اندازه «توپ بازی» قلمداد می‌شود

گروه ورزشی 
عدم حضور مدیران متخصص ورزشی سال‌هاست که به یکی از معضلات بزرگ در کشور تبدیل‌شده و بارها هم لطمات انتخاب چنین مدیرانی باعث ضرر و آسیب بر پیکره فوتبال باشگاهی و ملی نشسته است؛ معضلی که این روزها دامن دو باشگاه پرطرفدار پایتخت را گرفته است. 
استقلال و پرسپولیس در حال حاضر به علت بی‌تدبیری وزارت ورزش و جوانان با عدم ثبات مدیریتی روبه‌رو هستند و کمتر زمانی را هم شاهد بوده‌ایم که با چالش بی‌سامانی مدیریتی در این دوباشگاه روبه‌رو نبوده باشیم. نکته حائز اهمیت آن است که با توجه به قدمت زیاد سرخابی‌ها، هنوز مدیر با تخصص ورزشی و کاربلد در این دوباشگاه تربیت نشده و برای انتخاب مدیرعامل دست به سوی هرفرد غیرمتخصصی دراز می‌شود.     
سعیدآذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در گفت‌وگو با «رسالت»، درباره دلایل عدم انتخاب مدیران متخصص ورزشی در حوزه ورزش گفت: وقتی نگاه کلان در ورزش استفاده از مدیران غیرورزشی است، نباید انتظار استفاده از مدیر متخصص در باشگاه‌ها را داشت. به همین علت مدیران ورزشی کشور قبل از انقلاب تا به اکنون در قالب مدیران سازمان تربیت بدنی یا وزارت ورزش، اکثرا افراد غیر ورزشی بودند. 
وی اضافه کرد: متأسفانه در ایران، ورزش را در حدواندازه «توپ‌بازی» قلمداد می‌کنند، زیرا هنوز به این باور نرسیده‌ایم که ورزش، حرفه‌ای تخصصی است که به متخصصان حوزه خود نیاز دارد. ضمن این‌که حضور مدیران با تخصص ورزشی برای باشگاه‌ها شرط لازم اما کافی نیست. این‌که مدیری قهرمان یا ورزشکار باشد ضروری است، اما مدیریت نیازمند مهارت‌هایی است که باید در قالب آن نقش‌های مختلفی ایفا شود.
آذری ادامه داد: صرف این‌که مدیر فقط ورزشکار باشد، با اما و اگرهایی مواجه می‌شود مگر این‌که مدیر با تحصیلات آکادمیک ورزشی باشد که موضوعات مختلف را بتواند مدیریت کند. 
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با اشاره به این‌که هرزمان وزیر ورزش قهرمان المپیکی بود که تحصیلکرده حوزه ورزش باشد، می‌توانیم انتظار حضور مدیران متخصص ورزشی را در باشگاه‌ها داشته باشیم و افزود: وقتی وزرای ورزش، رؤسای سازمان تربیت بدنی و  رؤسای کمیته‌های ملی المپیک از حوزه ورزش نیستند، چه انتظاری می‌توانیم از انتخاب مدیران عامل باشگاه ها داشته باشیم. 
وی با اشاره به نوع انتخاب مدیران ورزشی گفت: متأسفانه هرصندلی خالی که در ورزش وجود داشته باشد، به یکی از افراد غیرمتخصصی که دارای شغل و جایگاه نیست، اختصاص داده می‌شود. صندلی ورزش در همه دورانی که سازمان مجزایی باعنوان تربیت بدنی در کشور ایجاد شده است، با حضور مدیران ورزشکار و متخصص و مطابق با استانداردهای مدیریتی دنیا پر نشده است. مدیرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن اصفهان افزود: وزیر ورزش روسیه، سرگئی بوبکا قهرمان المپیک و فارغ التحصیل دانشگاه روسیه می‌شود، در حالی‌که در کشور ما انتخاب مدیران بر این اساس صورت نمی‌گیرد. متأسفانه تصمیم‌گیرندگان در ورزش کشور افراد نا آشنا به ورزش هستند و به دنبال افرادی می‌روند که صرفا اهداف غیرتخصصی درورزش را محقق می‌کنند.آذری در پایان اظهار کرد: بسیاری ازورزشکارانی که سختی دوران ورزش را متحمل شدند، جزءافرادی نیستند که در هر شرایطی تحت تأثیر تصمیمات تعیین شده از قبل قرار بگیرند، زیرا برای خودشان دارای اندیشه و تفکر هستند. کسانی که خارج از حوزه ورزش به این حیطه وارد می‌شوند، تحمل وجود چنین افرادی را ندارند و نمی‌توانند با آنان کار کنند. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.