دولت در وضعیت فعلی تنها نظاره‌گر نباشد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 31781
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۲۱ |
میرتاج‌الدینی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌و‌بودجه:

دولت در وضعیت فعلی تنها نظاره‌گر نباشد

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره جلسه مشترک مجلس و دولت پیرامون مسائل ارزی اظهار داشت: ریشه تمامی مسائل اقتصادی و نوسانات ارزی در بورس انباشته‌شده است و مردم انتظار دارند مجلس برای حل مسئله ارز اقدامات راهگشا و سریعی انجام دهد.
دولت در وضعیت فعلی تنها نظاره‌گر نباشد

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره جلسه مشترک مجلس و دولت پیرامون مسائل ارزی اظهار داشت: ریشه تمامی مسائل اقتصادی و نوسانات ارزی در بورس انباشته‌شده است و مردم انتظار دارند مجلس برای حل مسئله ارز اقدامات راهگشا و سریعی انجام دهد. در جلسه هیئت‌رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی با رئیس‌مجلس، یکی از موضوعات جلسه بررسی همین موضوع بود و قرار شد در جلسه شورای مرکزی فراکسیون اکثریت نیروهای انقلاب نیز این مباحث دوباره مطرح شود تا برای رفع آن چاره‌اندیشی کنیم. میرتاج الدینی ادامه داد: مردم انتظار دارند نمایندگان مجلس به‌عنوان وکلای آنان اقداماتی را در راستای حل گرانی ارز و کالاهای اساسی انجام دهند که رئیس مجلس نیز جلسه با برخی از اعضای دولت را تدارک دیدند. دولت نباید نظاره‌گر وضعیت بحرانی فعلی باشد، بلکه باید به‌صورت عملیاتی و تأثیرگذار به ماجرا ورود کرده و با کارشکنی و تخلفات برخی افراد مبارزه کند. دولت باید با بخش خصوصی، فعالان اقتصادی حوزه صادرات و واردات و شورای گفت‌وگو تعامل بیشتری داشته باشد و راهکارهای آنان را جدی بگیرد. از محورهای دیگر جلسه، بحث ارز و مهار قیمت آن بود.
   نمایندگان خواستار راه‌اندازی سامانه متشکل ارز آتی شدند
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: البته بنده و تعدادی از نمایندگان نیز در همین راستا تذکری را تهیه و در جلسه روز یک شنبه مجلس مطرح کردیم که نزدیک ۴۰ نفر از نمایندگان آن‌ را امضاء کردند. بر اساس آن، درخواست کرده‌ایم بانک مرکزی نسبت به خریدوفروش ارز فردایی یا صوری که متأسفانه در برخی از شهرها و حتی کشورهای همسایه در حال وقوع است و به‌صورت غیرمنطقی و بی‌رویه بازار ارز را تحت تأثیر قرار داده، برخورد جدی داشته باشد. درحالی‌که بانک مرکزی در چند روز اخیر در تعطیلات به سر می‌برد اما این‌ها فعال بودند و کار می‌کردند. پیشنهاد نمایندگان این است که بانک مرکزی برای ساماندهی این وضعیت باید حتما سامانه متشکل ارز آتی یا فردایی را راه‌اندازی و خودش رسما بازار گردانی کند تا از بروز چنین نابسامانی‌هایی جلوگیری شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.