رئیس‌مجلس با سفرهای استانی در پی تحرک سایر دستگاه‌هاست - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 31422
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۱۹ |
فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس:

رئیس‌مجلس با سفرهای استانی در پی تحرک سایر دستگاه‌هاست

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» درباره جزئیات سفر رئیس‌مجلس به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سفر رئیس‌مجلس به سیستان و بلوچستان در راستای بررسی مشکلات و ارائه راهکارهایی برای حل مشكلات و توسعه استان آغاز شده است.
رئیس‌مجلس با سفرهای استانی در پی تحرک سایر دستگاه‌هاست

گروه سیاسی
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» درباره جزئیات سفر رئیس‌مجلس به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سفر رئیس‌مجلس به سیستان و بلوچستان در راستای بررسی مشکلات و ارائه راهکارهایی برای حل مشكلات و توسعه استان آغاز شده است. استان سیستان و بلوچستان یکی از غنی‌ترین و پهناورترین استان‌های کشور است که علی‌رغم آن با مسائل متعددی روبه‌روست. یکی از مسائلی که قرار است در سفر رئیس‌مجلس به آن توجه ویژه‌ای شود و پیش از این نیز درباره‌اش با ایشان صحبت کردیم، استفاده از ظرفیت‌های استان است که متأسفانه تابه‌حال بهره درستی از آن برده نشده است. نخبگان و نیروی انسانی پرانرژی، توانمندی و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای که استان دارد در سطح کلان و در دستگاه‌ها و نهادهای کشور به‌کاربرده نشده و باید به این بخش مغفول مانده توجه شود.
فداحسین مالکی ادامه داد: برای ظرفیت‌های موجود استان همچون منطقه چابهار که موقعیت ممتازی دارد، زیرساخت‌های مناسبی فراهم نشده و از سمتی هم منطقه آزاد تجاری سیستان بلاتکلیف مانده است. به‌هرحال با توجه به خشکسالی کشنده‌ای که الان بر منطقه سیستان حاکم است و مردم آن به‌شدت در عذاب هستند و همین هم گاها موجب  کوچ آن‌هاست، باید راهکارها و نظارت‌هایی داشت تا مسائل حل شود. سال‌های سال است که مصوبه منطقه آزاد سیستان بی‌نتیجه مانده و قبل آن هم بین دولت و مجلس دست به دست می‌شد و الان هم در مجمع تشخیص مصلحت است. این‌ها موضوعاتی است که باید برخی به‌صورت اجرایی، برخی هم به‌صورت نظارتی و غیراجرایی  توسط مجلس و رئیس‌مجلس که قول حل آن را داده است، پیگیری شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین درباره برخی انتقادات پیرامون سفرهای نظارتی رئیس‌مجلس و یا انتخاباتی خواندن آن توسط برخی افراد افزود: آن‌هایی که نظرات انتقادی نسبت به سفر رئیس‌مجلس به استان‎ها دارند به نظرم دچار کوته‌فکری هستند زیرا به هر حال ایشان رئیس قوه‌مقننه هستند و وظیفه دارند به استان‌ها سرکشی کنند و اصلا نباید این دو موضوع را با یکدیگر مرتبط کرد.
 از طرفی هم تا انتخابات مدت زمان زیادی مانده که طرح ادعاها پیرامون آن نوعی بی‌اخلاقی سیاسی است. با شناختی که از رئیس‌مجلس و دیدگاه ایشان دارم، بیشتر به دنبال این است که در دستگاه‌های اجرایی کشور خصوصا در حوزه اقتصادی جهشی ایجاد شود تا حداقل بتوان در ماه‌های پایانی دولت به‌نوعی به حوزه‌های اقتصادی و بخش‌های مختلف تحرکی داد تا بتوانند بخشی از مشکلات را حل کنند.وی تصریح کرد:
 یک عده‌ای در اتاق‌های مسقف خود نشسته‌اند و به‌هریک از مسئولان رده‌بالا همچون رئیس‌مجلس، رئیس‌قوه‌قضائیه یا دیگر مسئولان کاری کشور که بازدید نظارتی ازجایی دارند برچسب می‌زنند. چنین ادعاهایی درست نیست و موضعشان در جامعه امروز ما، فرهنگ و کشورمان دیگر پذیرش ندارد. حرکت‌های خزنده‌ای که در جهت تضعیف مجلس ازسوی برخی در حال وقوع است، کار درستی نیست و سفرهای رئیس‌مجلس به شهرهای دیگر خواسته تمام نمایندگان و مردم استان‌هاست.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.