جریان غرب‌گرا به دنبال بر هم زدن شرایط داخلی و پذیرش خواسته‌های غرب است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 30892
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۲۰ |
سلیمی نمین کارشناس مسائل سیاسی:

جریان غرب‌گرا به دنبال بر هم زدن شرایط داخلی و پذیرش خواسته‌های غرب است

عباس سلیمی نمین تحلیلگر مسائل سیاسی نیز در گفت‌وگو با «رسالت» بابیان اینکه طرح پیشنهاد استعفای روحانی مسبوق به سابقه است، اظهار داشت: این موضوع در چند مقطع در دوره‌‎های پایانی ریاست جمهوری روحانی مطرح‌شده است.
جریان غرب‌گرا به دنبال بر هم زدن شرایط داخلی و پذیرش خواسته‌های غرب است

عباس سلیمی نمین تحلیلگر مسائل سیاسی نیز در گفت‌وگو با «رسالت» بابیان اینکه طرح پیشنهاد استعفای روحانی مسبوق به سابقه است، اظهار داشت: این موضوع در چند مقطع در دوره‌‎های پایانی ریاست جمهوری روحانی مطرح‌شده است. کسانی که چنین مباحثی را مطرح می‌کنند رویکرد و خواسته‌های متعددی را از طرح آن دارند و به‌نوعی می‌خواهند صحنه معادلات سیاسی کشور تغییر کند. برخی افراد در یک شرایط آرام و کاملاً شفاف، فردی را برای ریاست جمهوری مطرح کردند و وی را بهترین گزینه و حتی برتر از کاندیدای انحصاری خودشان دانستند تا جایی که محمدرضا عارف مجبور به استعفا شد تا روحانی بتواند شرایط بهتری برای کسب آرای مردم پیدا کند. حال امروز همان جریان و افراد در طیف اصلاح‌طلب که اقدام به این کارکردند باید پاسخگوی رهنمود و جهت‌دهی خود به مردم باشد. 
سلیمی نمین بیان کرد: اگر صحنه معادلات سیاسی در کشور تغییر کند طبیعتاً این‌ها هم ناگزیرند به مردم توضیح دهند. مورد دیگر اینکه، طرح چنین خواسته‌ای بدون هزینه نخواهد بود و برای کشور هزینه دارد، یعنی شرایط کشور را پیچیده‎تر خواهد کرد و درواقع یک نزاع کاذب و غیرضروری را به جامعه تحمیل می‌کند که این امر هم تنها مطلوب کسانی است که درصددند رئیس‌جمهور را در برابر غرب وادار به تسلیم کند.
 وی همچنین افزود: با توجه به اینکه تمام فشار آمریکایی‌ها و شخص ترامپ بر این موضوع استوار است که استقامت ما را در هم بشکنند و وادار به تبعیت از زیاده‌خواهی‌های خود کنند، طبیعتاً به هم ریختن آرامش جامعه آن‌هم با طرح چنین خواسته‌هایی تنها شرایط مطلوبی را برای آمریکایی‌ها رقم می‌زند و ما عملا در این مسیر شکننده‌تر خواهیم شد. بنابراین جریان غرب‌گرا از طرح چنین پیشنهادی بیشتر به دنبال بر هم زدن شرایط داخلی و پذیرش خواسته‌های غرب است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.