پاتک جناب «السیدالصادق» - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 30579
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴ |
سید حسن نصرالله یک بار دیگر نتانیاهو را رسوا کرد؛

پاتک جناب «السیدالصادق»

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز سه‌شنبه 8 مهرماه در پی ادعای کذب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حزب‌الله کارخانه موشکی را در یک منطقه مسکونی بیروت دارد، گفت که رابط رسانه‌ای حزب‌الله، رسانه‌ها را دعوت خواهد کرد تا به مکانی بروند که بنیامین نتانیاهو مدعی است حاوی سلاح‌های حزب‌الله در بیروت است.
پاتک جناب «السیدالصادق»

حانیه مسجودی
سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز سه‌شنبه ۸ مهرماه در پی ادعای کذب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حزب‌الله کارخانه موشکی را در یک منطقه مسکونی بیروت دارد، گفت که رابط رسانه‌ای حزب‌الله، رسانه‌ها را دعوت خواهد کرد تا به مکانی بروند که بنیامین نتانیاهو مدعی است حاوی سلاح‌های حزب‌الله در بیروت است.
نصرالله با اشاره به اینکه به رسانه‌ها اجازه خواهیم داد وارد این مکان شوند تا دروغ نتانیاهو برای جهان رسوا شود، بیان کرد: این اقدام به‌منظور آن است که لبنانی‌ها آگاه باشند و بدانند که ما موشک‌هایمان را بین خانه‌ها قرار نمی‌دهیم.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه ۸ مهرماه در سخنرانی خود برای جلسه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد که حزب‌الله یک کارخانه موشکی در منطقه مسکونی «الجناح-الاوزاعی» بیروت دارد و مانند همیشه تصاویری را از این انبار در این ویدئو کنفرانس به نمایش گذاشت.
به گزارش شبکه «المنار»، ساعاتی بعد حزب‌الله از رسانه‌ها دعوت کرد به محل موردادعای نتانیاهو بیایند. این بازدید ساعت ۱۰ شب به‌وقت محلی برگزار شد.
«محمد عنیف» مسئول بخش رسانه‌ای حزب‌الله نیز تأکید کرد که این جنبش هیچ اطلاعاتی در اختیار دشمن صهیونیستی قرار نخواهد داد و ما این بازدید رسانه‌ای را ترتیب دادیم تا به نتانیاهو پاسخ دهیم و دروغ وی را افشا کنیم.
این دروغ بزرگ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رسانه‌های لبنانی را به یاد دروغ بزرگ‌تر او درباره ایران می‌اندازد. ادعایی که گفته بود انباری در تورقوزآباد به‌عنوان انبار محل تأسیسات هسته‌ای است درحالی‌که آنجا نیز یک قالی‌شویی و انبار ساده بود. زیرا  خبرنگاران رسانه‌های مختلف در کمتر از یک ساعت پس از ادعای بنيامين نتانياهو مبنی بر کشف انبار موشک‌های حزب‌الله لبنان و نمایش نقشه آن در ارتباط تصویری با سازمان ملل، به دعوت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان به محل موردنظر رفتند و آزادانه از درون و بیرون آن تصویر گرفتند. طبق ارتباط تصویری خبرنگاران و خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران انباری که به ادعای نتانیاهو محل نگهداری موشک‌های حزب‌الله لبنان بود درواقع انباری است که ضایعات آهن در آن نگهداری می‌شود.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این بار هم با اقدام و واکنش به هنگام سید حسن نصرالله و دعوت از مردم و رسانه‌ها برای بازدید از محل موردادعای نتانیاهو، مضحکه و رسوا شد. او که در سال‌های اخیر به پاتک خور رسانه‌ای و دشمن فرضی خود در میدان‌های عملیاتی حزب‌الله تبدیل‌شده است، با دروغی که مطرح کرد و با واکنش سریع سیدحسن نصرالله روبه رو شد، باعث شد تا اعتماد مردم و رسانه‌ها به نیروهای مقاومت لبنان افزایش و بیشتر از پیش مبرهن شود که دست رژیم صهیونیستی خالی و پر از دروغ علیه ملت‌های مسلمان منطقه است.
دراین‌باره با مرتضی موسوی، کارشناس امور بین‌الملل به گفت‌وگو پرداختیم.
 صحبت‌های سیدحسن نصرالله برای مردم لبنان، منطقه و جهان چک سفید امضاست
مرتضی موسوی با اشاره به ادعای خلاف واقع نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و واکنش دبیر کل حزب‌الله لبنان که نقش مهمی در اعتمادسازی مردم و رسانه‌ها داشت به «رسالت» گفت: لبنان کشوری متشکل از طوایف و مذاهب مختلف است و فعالیت در لبنان نسبت به سایر کشورها، ویژگی و حساسیت‌های خاص خودش را دارد. حزب‌الله نیز که نماد و نماینده مقاومت اسلامی لبنان است از ابتدای تأسیس یک اصل مهم را در کلیه فعالیت‌هایش معیار قرارداد و آن‌هم صداقت بی‌شائبه و مطلق با مردم لبنان بود. کشوری که مقاومت در جغرافیای آن به دنبال آزادسازی خاک اشغال‌شده خود از رژیم غاصب صهیونیستی است.
وی افزود: ما قاعده ثابت صداقت را در موضع‌گیری‌های حزب‌الله، در پوشش مواضع و عملیات نظامی و اطلاعاتی آن‌ها به‌طور کامل برجسته می‌بینیم و صداقت سیدحسن نصرالله ازاین‌جهت برای مردم لبنان اثبات‌شده است که او هیچ‌وقت، مطلب خلاف واقعی را به مقاومت یا مردم حامی مقاومت در لبنان بیان نکرده و حتی این صداقت اکنون در میان دشمنان حزب‌الله لبنان و صهیونیست‌ها مورد تأیید است.موسوی تصریح کرد: ویژگی خاص حزب‌الله و سیدحسن نصرالله این است که بیشترین میزان اهمیت را نسبت به افکار عمومی قائل هستند، چراکه مردم را پایگاه اصلی مقاومت برای مقابله با رژیم صهیونیستی و اشغالگران سرزمینشان می‌داند.
این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: شخصی در جایگاه سیدحسن نصرالله که موضع‌گیری‌های قاطع و متعادل باکیفیت بیانی که داشته در خلل این سال‌ها به افکار عمومی لبنان، منطقه و جهان شناسانده شده و نشان می‌دهد که او هیچ مطلب خلاف واقعی را بیان نکرده و هیچ تهدیدی را مطرح نکرده است که در بلندمدت نادرستی آن به اثبات رسیده باشد.
 صحبت‌های سیدحسن نصرالله چک سفید امضایی در بین افکار عمومی لبنان، منطقه و حتی جهان است که مبتنی بر صداقت کلام و باطن است.موسوی با اشاره به صحبت‌های سیدحسن نصرالله در مورد دخالت فرانسه در لبنان خاطرنشان کرد: مسئله بعدی که دبیرکل حزب‌الله لبنان در صحبت‌های خود اشاره کرد در مورد فرانسه بود. او به ماکرون گفت طرحی که شما برای لبنان ارائه کردید ناقص و مسئله‌دار است و منجر به تشکیل دولت نخواهد شد. زیرا قانون اساسی لبنان و رویه جاری برای تشکیل دولت را دور می‌زند.
او در انتها یادآور شد: افکار عمومی لبنان نیز این سخنان سید حسن را می‌پذیرند زیرا شرایط سیاسی کشور بر آن‌ها مبرهن است و می‌دانند گروه‌هایی که در پروسه تشکیل دولت دخیل هستند، قائل به منافع شخصی‌اند. سید حسن نصرالله نیز مشخصا اسم آورده است که کلوپ نخست‌وزیران لبنان ازجمله حریری و دیگران همواره در طول تاریخ سی سال گذشته این کشور حامی منافع خود و گروه شان بوده‌اند و مردم این را قبول دارند زیرا طبق تجربیات خود آن‌ها را می‌شناسند.

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.