نقش دولت جانسون در مرگ هزاران انگلیسی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 30074
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱:۰۳ |
قتل خاموش شهروندان توسط یک سیاستمدار؛

نقش دولت جانسون در مرگ هزاران انگلیسی

 طی روزهای اخیر، رسانه های غربی از شیوع موج دوم کرونا در کشورهايی مانند فرانسه، انگلیس و آلمان خبر می دهند. در این میان، کشور  انگلیس نسبت به دیگر کشورهای اروپایی از وضعیت بدتری برخوردار است. اگرچه بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تأکید دارد که باید در مواجهه با بحران کرونا، از تمامی ظرفیت‌های موجود ( در انگلیس) استفاده کرد و محدودیت‌هایی را نیز اعمال کرد اما نباید فراموش کرد که بوریس جانسون خود از اصلی ترین عوامل شیوع گسترده کووید 19 در انگلیس و اروپا بوده است! 
نقش دولت جانسون در مرگ هزاران انگلیسی

گروه بین الملل
 طی روزهای اخیر، رسانه های غربی از شیوع موج دوم کرونا در کشورهايی مانند فرانسه، انگلیس و آلمان خبر می دهند. در این میان، کشور  انگلیس نسبت به دیگر کشورهای اروپایی از وضعیت بدتری برخوردار است. اگرچه بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تأکید دارد که باید در مواجهه با بحران کرونا، از تمامی ظرفیت‌های موجود ( در انگلیس) استفاده کرد و محدودیت‌هایی را نیز اعمال کرد اما نباید فراموش کرد که بوریس جانسون خود از اصلی ترین عوامل شیوع گسترده کووید ۱۹ در انگلیس و اروپا بوده است! 
 موج دوم کرونا می تازد 
موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ همچنان بسیاری از کشورهای اروپایی را در می‌نوردد به نحوی که فرانسه و بریتانیا بالاترین میزان ابتلای روزانه به کووید را از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ثبت کردند.
بر اساس گزارش شبکه یورونیوز، وزارت بهداشت فرانسه روز پنج‌شنبه از شناسایی و ثبت بیش از ۱۶ هزار مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ طی یک دوره بیست و چهار ساعته خبر داد. این میزان بالاترین نرخ روزانه ابتلا در این کشور از ابتدای همه‌گیری بیماری کووید۱۹ محسوب می‌شود.رکورد قبلی ابتلای روزانه به کووید۱۹ در فرانسه با شناسایی حدود ۱۳ هزار و پانصد بیمار جدید در همین ماه، ۶ روز پیش از این به ثبت رسیده بود.در این گزارش همچنین با اشاره به بستری شدن نزدیک به  پنج هزار نفر از شهروندان فرانسوی در بیمارستان طی یک دوره هفت روزه به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ تأکید شد که موارد پذیرش بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بار دیگر با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده است.
 و اما انگلیس!
انگلیس نیز  با شناسایی بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ بیمار  جدید کووید ۱۹ رکورد تازه‌ای از حیث ابتلای روزانه به این بیماری ثبت کرد.بر اساس آمار وزارت بهداشت عمومی در این کشور طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه گذشته ۴۰ شهروند دیگر این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست دادند تا بدین ترتیب شمار قربانیان این بیماری در بریتانیا به بیش از ۴۱ هزار نفر افزایش پیدا کند.البته این آمار   مربوط به مرگ‌های رسمی در خصوص شیوع کرونا می شود! مطابق آخرین گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع مختلف، بسیاری از افرادی که بر اثر شیوع کرونا در خانه های سالمندان یا در منازل جان خود را از دست می دهند، در زمره قربانیان کرونا محسوب نمی شوند. 
بی دلیل نیست که حتی برخی رسانه های اروپایی طی ماه‌های اخیر، آمارهای منتشر شده در خصوص تعداد قربانیان و مبتلایان کرونا در انگلیس را بارها به چالش کشیده اند. 
در هر حال، مطابق گزارش اخیر  «یورونیوز» انگلیس ،از نظر میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ هم اکنون بالاترین آمار را در میان کشورهای اروپایی دارا می‌باشد.مقامات بهداشتی در انگلیس ضمن ابراز نگرانی نسبت به رکورد تازه ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این کشور نسبت به افزایش موارد ابتلا در میان همه گروه‌های سنی هشدار داده اند.
وزارت بهداشت دولت بوریس جانسون تأکید کرده است که برای کنترل بیماری باید همه شهروندان از دستورالعمل‌ها و محدودیت‌‌‌های تازه تبعیت کنند.
بسته شدن رستوران‌ها پس از ساعت ۱۰ شب، لغو دوباره اجتماعات عمومی در مکان‌های بسته و باز و محدود شدن اجتماعات به۶ نفر از اعضای دو خانواده از جمله این محدودیت‌ها است.از سوی دیگر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در اروپا روز پنج‌شنبه از کلیه کشورها خواست تا برای وضع اقدامات تازه محدود کننده رویکردی سریع‌تر و هدفمندتر را اتخاذ کنند.در اروپا تا کنون بیش از  سه میلیون مورد ابتلا به بیماری کووید۱۹ ثبت شده و بیش از ۱۸۷ هزار نفر از شهروندان قاره سبز نیز بر اثر ابتلا به این بیماری همه‌گیر جان خود را از دست  داده‌‌اند.
 بوریس جانسون قطعا مقصر است
چنانچه خبرگزاری میزان گزارش داده است، اکثر متخصصین مسائل بهداشتی و ویروس شناسی در جهان معتقدند که سیاست‌هایی مانند آنچه دولت انگلیس( به صورت خاص نخست وزیر این کشور) در روزهای نخست شیوع کرونا اتخاذ کردند، نقش بسزایی در افزایش تصاعدی و گسترده آمار قربانیان و اتصال زنجیره های شیوع ویروس در سرتاسر این کشورها داشته است. نخست وزیر انگلیس پس از ورود ویروس کرونا به این کشور و ابتلای چند نفر از شهروندان به این ویروس، با طبیعی جلوه دادن اوضاع، به تمسخر کووید ۱۹ پرداخت. او حتی مقابل دوربین های تلویزیون خطاب به شهروندان اعلام کرد: من فعالیت های عادی و روزمره خود را انجام می دهم. با همه نیز دست می دهم. از چنین کاری پشیمان نیستم و در آینده نیز آن را تکرار خواهم کرد.اما ماجرا به این نقطه ختم نشد! نخست وزیر انگلیس معتقد بود که باید از اعمال هرگونه محدودیتی در دوران شیوع کرونا جلوگیری کرد تا افراد بیشتری به این ویروس مبتلا شوند و از این طریق، بتوان ویروس را مهار کرد! 
 اصرار جانسون بر ایمن سازی جمعی
آنچه امروز مشاهده می کنیم، فرجام  اصرار بر ایمن سازی جمعی از سوی نخست وزیر انگلیس بوده است. ایمن سازی جمعی، استراتژی وایده ای بود که نخست وزیر انگلیس در مواجهه با کرونا روی آن تأکید داشت. بوریس جانسون معتقد بود باید اکثر جامعه انگلیس (بیش از ۷۰درصد شهروندان) به این ویروس آلوده شوند تا با از بین رفتن افراد ضعیف، جامعه نسبت به این ویروس مصون شود! حتی دولت انگلیس در روزهای ابتدایی و حساس شیوع بحران، حاضر به تعطیلی اماکن عمومی، رستوران ها، فروشگاه ها و…نشد. بسیاری از متخصصان و پزشکان، این ایده جانسون را مورد عتاب قرار داده و ضمن غیر اخلاقی دانستن آن، در خصوص عوارض و تبعات آن به دولت هشدار دادند. جانسون زمانی به خود آمد که ابتلای شهروندان انگلیسی به ویروس کرونا به صورت تصاعدی افزایش یافته و در عین حال، کمبود امکانات درمانی در بیمارستان ها نیز کنترل کار را از دست دولت خارج کرده بود.
 امکان شکایت خانواده قربانیان از جانسون
بدون شک «بوریس جانسون» مسئول مرگ هزاران شهروند انگلیسی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ محسوب می شود. نخست وزیر انگلیس در حالی بر اعمال استراتژی ایمنی جمعی  تأکید داشت که سازمان بهداشت جهانی و دیگر منابع رسمی و بین المللی در حوزه مبارزه با ویروس کرونا، نسبت به آثار و تبعات آن هشدار داده بودند. در چنین شرایطی خانواده قربانیان کرونا ( خصوصا از ماه مارس تا کنون) به لحاظ حقوقی می توانند از نخست وزیر این کشور بابت اصرار عامدانه  بر ابتلای گسترده انگلیسی ها به ویروس کرونا شکایت کنند. نکته جالب توجه این‌که جانسون خود نیز به کرونا مبتلا شد اما پس از مشاهده عوارض و آثار آن، سیاست‌هایش در قبال این ویروس سختگیرانه تر شد! 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.