کشتار خاموش اقلیت‌های نژادی در آمریکا! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 29456
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸ |
وقتی رنگین‌پوستان بیشتر از سفید‌پوستان قربانی کرونا می‌شوند؛

کشتار خاموش اقلیت‌های نژادی در آمریکا!

دولت نژادپرست آمریکا ، سعی دارد از شیوع کرونا در این کشور به مثابه فرصتی برای اعمال فشارهای غیر انسانی علیه رنگین پوستان و اقلیت‌های نژادی استفاده کند.
کشتار خاموش اقلیت‌های نژادی در آمریکا!

گروه بین الملل
دولت نژادپرست آمریکا ، سعی دارد از شیوع کرونا در این کشور به مثابه فرصتی برای اعمال فشارهای غیر انسانی علیه رنگین پوستان و اقلیت‌های نژادی استفاده کند. بر اساس بررسی‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا طی‌ ماه‌های فوریه تا ژوئیه، ۷۸ درصد از میزان مرگ و میر‌های ناشی از ویروس کرونا، در میان اقلیت‌های نژادی آمریکا که سنی کمتر از ۲۱ سال داشته‌اند، به ثبت رسیده است. به نوشته وبگاه روزنامه «دیلی صاباح»، بر اساس این مطالعه، از میان ۱۲۱ مورد فوتی ثبت شده بر اثر این ویروس کشنده، ۴۵ درصد را بومیان آمریکای لاتین، ۲۹ درصد را سیاه‌پوستان و ۴ درصد دیگر را نیز شهروندان آمریکایی‌-هندی‌ و بومیان ایالت آلاسکا به خود اختصاص داده‌اند. نوجوانانی که در آمریکا کمتر از ۲۱ سال سن دارند، ۲۶ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.  با این وجود، میزانمرگ و میر‌ کودکان و نوجوانان بر اثر کرونا، بسیار کمتر از بزرگسالان بوده است. 
 آماری که ترامپ اجازه انتشار آن را نمی دهد 
اما بررسی‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا همچنین اثبات کرده که کودکان و نوجوانان نیز از این بیماری و شرایط بعد از آن، مصون نیستند.دیگر بررسی‌ها نیز نشان می‌دهند که پسران و مردان آمریکایی در معرض خطر بیشتری قرار دارند. بررسی اخیر نشان می‌دهد، ۶۳ درصد از میزان فوتی‌های کرونا در میان این گروه ثبت شده است. سه چهارم مرگ و میر‌های ناشی از کرونا نیز مربوط به افرادی بوده که با بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای مانند چاقی و بیماری‌های تنفسی دست و پنجه نرم کرده‌اند.   از میان کودکانی که جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند ۱۲ کودک سنی کمتر از یک سال داشته‌اند و نوجوانان ۱۸ تا ۲۰ ساله نیز حدود ا نیمی از آمار فوتی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.  وبگاه پالیتیکو گزارش داده که فشار مقامات دولت ترامپ مانع از انتشار این بررسی‌ها شده است.  بر اساس گزارش این وبگاه خبری-تحلیلی این مقامات با واژه کودکان و نوجوانان در این بررسی‌ها مخالف بوده‌اند. طبق جدیدترین آمار و ارقام شمار کلی قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به رقم ۱۹۵ هزار و ۷۶۵ نفر افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که تعداد مبتلایان از ۶/۵ میلیون نفر فراتر رفته است.
 تبعیض نژادی با چاشنی کووید ۱۹ 
پایگاه «پیپل دیلی» در گزارشی به تبعیض نژادی در آمریکا پرداخته و می‌نویسد؛ «شیوع ویروس کرونا نابرابری‌های موجود در جامعه آمریکا را برملا کرده است.»
اوایل ماه آوریل امسال،  اداره بهداشت و خدمات انسانی ایالت میشیگان آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در این ایالت به تفکیک نژادهای مختلف اعلام کرد که این آمار توجه افکار عمومی سراسر جهان را به خود جلب کرد.این آمار نشان می‌دهد که آفریقایی آمریکایی تبارها ۱۲ درصد از جمعیت میشیگان را تشکیل می‌دهند، اما ۳۳ درصد از موارد تأیید شده ابتلا و ۴۰ درصد از آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در این ایالت مربوط به این اقلیت قومی است.
اخیرا این آمار به روزرسانی شده و در حال حاضر ۳۲ درصد از مبتلایان و ۴۱ درصد از قربانیان کرونا را در ایالت میشیگان، آفریقایی آمریکایی تبارها تشکیل می‌دهند.در سراسر آمریکا، سفیدپوست‌ها ۵۲/۳ درصد، آفریقایی آمریکایی تبارها ۲۲/۴ درصد ۱۶/۶ درصد لاتین‌ها و ۵/۸ درصد آسیایی آمریکایی تبارها، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را تشکیل می‌دهند.بررسی‎ها نشان می‌دهد که مرگ ومیر ناشی از کرونا در میان آفریقایی آمریکایی تبارها به طور قابل ملاحظه‌ای بسیار بیشتر از گروه‌های دیگر در کل آمریکاست؛ این موضوع نشان می‌دهد که این اقلیت نژادی به شدت از ویروس کرونا تأثیر پذیرفته است.آمار منتشر شده از سوی «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا» نیز این موضوع را تأیید می‌کند که در تمامی ایالت‌های آمریکا، اقلیت نژادی آفریقایی آمریکایی، آسیب پذیرترین گروه در برابر ویروس کرونا هستند.درصد بالای مرگ و میر آفریقایی آمریکایی تبارها بر اثر ویروس کرونا در حالی روی می‌دهد که این گروه درصد کمی از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.
 نژادپرستی سیستماتیک در دوران کرونا 
پایگاه «پیپل دیلی» در گزارش خود به تشریح نابرابری نژادی در آمریکا پرداخته و می‌نویسد؛ «به نظر می‌رسد که نژادپرستی در آمریکا با ظهور اپیدمی کرونا، ابعاد جدیدی به خود گرفته است؛ در مراحل پیشین عمدتا این تبعیض در اظهارات برخی سیاستمداران و جریان اصلی رسانه‌ها نمود پیدا می‌کرد، اما اکنون به یک نابرابری نژادی تحمیل شده به گروه‌های اقلیتی در سراسر آمریکا تبدیل شده است.»
این پایگاه در ادامه به تحلیل دلایل این عدم تناسب در مرگ و میر اقلیت‌ها بر اثر کرونا پرداخته و می‌نویسد؛ «دلیل این موضوع به وضعیت این گروه‌ها در جامعه آمریکا مربوط است؛ از موقعیت شغلی آن‌ها گرفته تا سیستم مراقبت‌های بهداشتی و بیمه خدمات درمانی.»
در پایان این گزارش آمده است که آمار بالای مرگ و میردر میان اقلیت‌های نژادی در آمریکا بر اثر کرونا نتیجه شکست طولانی مدت دولت این کشور در محافظت برابر از حقوق سلامت اقلیت‌های نژادی است.
 تکرار خاطرات دوران برده داری در آمریکا روزنامه گاردین با اشاره به تبعیض شدید علیهسیاه پوستان آمریکایی و تکرار خاطرات برده داری در این کشور  می نویسد؛ «ارقام جدید منتشر شده توسط آزمایشگاه تحقیقاتی اِ پی اِم ( APM )-که یک آزمایشگاه غیر حزبی است- نشان دهنده شکاف نژادی به شدت زیاد در میزان مرگ و میز ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آمریکاست.زخم نژادی که در کانون همه گیری ویروس کرونا در آمریکا قرار دارد همچنان رو به وخامت است و جدیدترین اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد آمریکایی‌های آفریقایی تبار تقریبا سه برابر سفید پوستان در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.ارقام جدید جمع آوری شده توسط آزمایشگاه تحقیقاتی اِ پی اِم( APM) جمع آوری و با عنوان«رنگ ویروس کرونا» منتشر شد. این تحقیق ارائه کننده شواهد بیشتری در ارتباط با اختلافات شدید در نرخ مرگ و میر ناشی از کووید  ۱۹ بین سیاه پوستان آمریکایی و دیگر شهروندان این کشور است.در سراسر آمریکا، آمریکایی‌های آفریقایی تبار با نرخ ۵۰/۳ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند و این در حالی است که این رقم برای سفید پوستان ۲۰/۷، برای لاتین تبار‌ها ۲۲/۹ و برای آمریکایی‌های آسیایی تبار ۲۲/۷ نفر است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.