چهره نفاق رونمايی شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 29449
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳ |
گزارشی از خیانت بزرگ امارات و بحرين به جهان اسلام؛

چهره نفاق رونمايی شد

روز سه‌شنبه، مورخ ۲۵ شهریورماه سال جاری مقامات بحرین، امارات، رژیم صهیونیستی و آمریکا درنهایت طی مراسمی در کاخ سفید، توافق سازش با رژیم صهیونیستی را امضا کردند. 
چهره نفاق رونمايی شد
حانیه مسجودی
روز سه‌شنبه، مورخ ۲۵ شهریورماه سال جاری مقامات بحرین، امارات، رژیم صهیونیستی و آمریکا درنهایت طی مراسمی در کاخ سفید، توافق سازش با رژیم صهیونیستی را امضا کردند. 
طبق اخبار منتشرشده این توافق با نام «صلح آبراهام» به امضا رسیده که هدف آن، عادی‌سازی روابط دوجانبه میان ابوظبی- تل‌آویو است.
رژیم صهیونیستی نیز متعهد شد که در ازای برقراری روابط دیپلماتیک، تلاش‌ها در جهت گسترش سلطه خود بر بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی را به حالت تعلیق درآورد.
اما همان‌طور که کارشناسان امر اظهار کردند؛ روابط این کشورها از گذشته نیز پایدار بوده و اتفاق خاص و ویژه‌ای در سطح بین‌المللی رخ نداده و تمام این اتفاقات تنها نمایشی مضحک برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی و ایجاد جو روانی است.
حضور نامشروع رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا را می‌توان دال بر همین روابط پنهانی با کشورهای خرد حاشیه خلیج‌فارس خواند. همان‌طور که از نام این توافق (عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی) پیداست، روابط آشکار و حقوقی با این رژیم هیچ‌گاه مطابق قانون نبوده چراکه اساس ماهیت این رژیم، جعلی و منحوس است.
در تصاویر نشست این توافق، نکته جالبی به چشم می‌خورد. خوشحالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که از مدت‌ها قبل برای انعقاد این توافق تلاش کرده بود. ترامپ به حدی خوشحال است که گویا حاصل شدن توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتخاب مجدد او را به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا تضمین کرده و لابی‌های قدرتمند صهیونیسم در آمریکا این وعده را محقق شده خوانده‌اند.
ترامپ برای منعقد شدن این توافق و آشکار شدن روابطش با رژیم صهیونیستی بر صفحه بین‌الملل جهان نه‌تنها امارات را به این کار وادار کرد، بلکه در نشستی که با رئیس‌جمهوری صربستان نیز داشت به او دستور داد توافقی را امضا  کند که از متن آن خبر ندارد.
از منظر دیگر خوشحالی نفرت‌انگیز ترامپ را می‌توان به دلیل نامزدی وی برای جایزه صلح نوبل ۲۰۲۱ دانست. البته که او در گذشته نیز تجربه ناکام ماندن از این جایزه را داشته است اما وی در یک‌رشته توییت‌ در مورد نامزدی‌اش برای جایزه صلح نوبل به جهت میانجیگری توافقنامه عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات نوشت: «تشکر!» و توییت‌هایی را که در استقبال از نامزدی‌اش منتشر شده بود را بازتوییت کرد.
در همین رابطه، کریستیان تیبرینگ یِده، نماینده پارلمان نروژ به خبرگزاری فرانسه گفت که ترامپ را به دلیل «توافق تاریخی و بی‌نظیر میان اسرائیل و امارات متحده عربی» برای جایزه صلح نوبل نامزد کرده است و برخی می‌گویند این نامزدی در انتخابات آمریکا نیز تأثیرگذار خواهد بود.
به دنبال خبر امضای توافق سازش و همزمان با مراسم امضای این توافقنامه در کاخ سفید، آژیر خطر در شهرهای اشغالی عسقلان و اشدود به صدا درآمد ‎و رسانه‌های عربی گزارش دادند که مقاومت فلسطین دو موشک به سمت اراضی اشغالی همزمان با این مراسم شلیک کرده است.
پس‌ازآن نیز «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه سه‌شنبه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد و رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که هنیه طی حضور در سفارت فلسطین در پایتخت لبنان، با عباس تماس گرفته و بر توسعه و تقویت گام‌هایی که در راستای مقابله با عادی‌سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن و طرح اشغالی الحاق کرانه باختری گرفته‌شده، تأکید کرده است.
نکته جالب نیز این است که پس از انعقاد این قرارداد یکی از سیاستمداران رژیم صهیونیستی، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عاتید و رئیس فراکسیون احزاب اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه می‌گوید: برخلاف توافقات بحرین و امارات عربی متحده برای عادی‌سازی روابط، اما کابینه کنونی تل‌آویو  قصدی برای مذاکره با فلسطینی‌ها جهت سازش ندارد.
در همین راستا، با سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا به گفت‌وگو نشستیم.
 بازی با امنیت ایران، دامن حکام خائن عربی را می‌گیرد 
سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا درباره توافق رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین در کاخ سفید به «رسالت» گفت: درنهایت تلاش‌های فراوانی که نتانیاهو و ترامپ برای ایجاد دستاورد به نفع خودشان انجام دادند نتیجه داد. در حال حاضر نتانیاهو و ترامپ هرکدام به‌نوعی در داخل کشورهایشان با تنش و با انتخاباتی پرچالش روبه‌رو هستند. سه‌شنبه شب بود که این توافقنامه به‌طور رسمی میان امارات و بحرین و رژیم صهیونیستی امضا  شد اما واقعیت امر این است که نباید این اتفاق را به‌عنوان یک رخداد تهدیدی و غیرقابل کنترل دانست.
وی افزود: علی‌رغم خیانتی که امارات و بحرین به جهان اسلام و آرمان فلسطین کردند، اما چهره نفاق آن‌ها در خیانت به نام و آرمان‌های فلسطین آشکار شد و به گفته بسیاری از سیاستمداران، حکام امارات و بحرینی از پشت به مردم فلسطین و جهان اسلام خنجر زدند و درواقع هرچقدر که خیانت این کشورهای کوچک عربی آشکارتر می‌شود، می‌توان به توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های آن‌ها در طول این سال‌ها در راه مقاومت و پیروزی مردم فلسطین رسید.
صدرالحسینی عنوان کرد: این حکام خائن عرب، تاکنون تلاش می‌کردند در اجلاس‌های مختلف به نام آزادی فلسطین حضور یابند، اما به‌عنوان جاسوسان رژیم صهیونیستی و آمریکایی حاضر می‌شدند. آن‌ها ضمن این‌که در جلسات مبارزاتی ضد رژیم‌صهیونیستی شرکت می‌کردند اما در تلاش بودند تا مجاهدت‌های محور مقاومت به پیروزی نرسد.
وی تأکید کرد: بنابراین با این توافق می‌توان نتیجه گرفت که موفقیت و پیروزی برای جهان اسلام نزدیک‌تر می‌شود چراکه ملت فلسطین متوجه خواهند شد که نمی‌توانند به حکام عرب خائن و منافق که در بین آن‌ها حاضر بوده و ادعای مقابله با رژیم صهیونیستی را داشتند، اعتماد کنند.
این کارشناس غرب آسیا تصریح کرد: از طرف دیگر آمریکا درصدد است که با این اقدامات برگ‌های ناچیز خود را برای انتخابات رو کند. ترامپ مجبور شد تا این کشورهای خرد و کوچک را با خود همراه کند اما این توافق یک دستاورد کوتاه‌مدت برای نتانیاهو و ترامپ است و نتیجه‌ای نخواهد داشت.وی ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی درصدد هستند تا از این طریق به جمهوری اسلامی ایران نیز فشار وارد کنند اما اقتدار و توانمندی دفاعی و سیاسی جمهوری اسلامی اجازه دخل و تصرف در موضوعات و مسائل امنیتی را به این کشورهای خرد و کوچک نمی‌دهد و به‌طور حتم نگاه ایران به لحاظ امنیتی و دفاعی به این کشورها تغییر می‌کند. حکام امارات و بحرین به شکنندگی اقتصادی کشورشان واقف بوده و می‌دانند که کمتر از چند ساعت درگیری منطقه‌ای و بین‌المللی از صحنه روزگار حذف خواهند شد و دامن حکام خائن عربی را می‌گیرد لذا مقامات این کشورها نیز به‌طور رسمی اعلام کردند روابط آشکار با رژیم صهیونیستی هیچ دخل و تصرفی در حوزه امنیتی ایران نخواهد داشت.
صدرالحسینی در پایان در واکنش به این‌که آیا طبق این توافق حضور ناوهای آمریکایی در خلیج‌فارس می‌توانند با هدف ایجاد تنش در امنیت دریایی منطقه حضور داشته باشند، گفت: واقعیت امر این است که کشورهای منطقه به‌ویژه امارت و بحرین همگی میزبان پایگاه‌های نظامی آمریکا بوده و دامن زدن به این موضوعات بیشتر عملیات روانی است. در حقیقت آن‌ها می‌خواهند شرایطی ایجاد کنند تا منطقه را تحریک کنند و ازآنجاکه حضور رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای، ناامنی ایجاد می‌کند، ممکن است این عملیات روانی بیشتر در حوزه رسانه مؤثر واقع شود.
نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.