تقلب انتخاباتی در داخل صندوق‌های پست! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 28980
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹ |

تقلب انتخاباتی در داخل صندوق‌های پست!

جدال ترامپ و بایدن یا به عبارت بهتر، جدال دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت پستی، به نقطه اوج خود رسیده است.
تقلب انتخاباتی در داخل صندوق‌های پست!

گروه بین الملل   
جدال ترامپ و بایدن یا به عبارت بهتر، جدال دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت پستی، به نقطه اوج خود رسیده است. به گزارش دویچه وله، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور  آمریکا تأیید کرده است  که از دادن کمک‌های مالی به پست خودداری کرده تا انجام پرهزینه رأی‌گیری پستی را سخت‌تر کند.او تصریح کرده است که انجام رأی گیری پستی، منجر به وقوع تقلب در انتخابات می شود. او در یک مصاحبه با شبکه تجاری فاکس به دو طرح دموکرات‌ها برای رأی‌گیری پستی اشاره کرد که باید درباره آن‌ها در دو مجلس آمریکا تصمیم گرفته شود. این دو طرح درباره تجهیزات لازم برای پست و نیز ساختار انتخابات است.در مقابل، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا ادعاهای ترامپ در خصوص انجام رأی گیری پستی( در دوران شیوع کرونا) را رد کرده و تأکید کرده است که اقدامات ترامپ، منجربه نابودی صنعت پست آمریکا می شود!
ماجرا به این نقطه ختم نمی شود! دموکرات‌ها خواستار وضع قانون فوق العاده ای در کنگره هستند که مطابق آن، ترامپ قدرت ایجاد هر گونه تغییری در بودجه اداره پست یا تعیین تکلیف برای این مجموعه را حداقل تا زمان برگزاری انتخابات از دست بدهد! حتی دموکرات‌هایی مانند نانسی پلوسی ، رئیس اداره پست آمریکا را همدست ترامپ خوانده و در خصوص وقوع هر گونه تقلب یا اقدامی تحریک آمیز از سوی وی هشدار داده اند. حتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رسما خواستار برکناری رئیس اداره پست این کشور شده است! 
با همه این اوصاف، حتی اگر نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان چنین طرحی را تصویب کنند، این طرح احتمالا در مجلس سنا( به دلیل حضور اکثریت جمهوری‌خواه) رأی نخواهد آورد. حتی اگر این طرح از حمایت اکثریت نسبی در دو مجلس نمایندگان و سنا برخوردار شود، ترامپ می تواند با استناد به اختیارات ویژه خود در قانون اساسی رأی کنگره را وتو کند! 
 تقلب سیستماتیک در آمریکا 
 تقلب سیستماتیک  در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پدیده ای کاملا ملموس است. در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۰   شاهد شعبده بازی جمهوری‌خواهان در ایالت  فلوریدا  برای پیروزی نهایی جرج واکر بوش در انتخابات بودیم. موضوعی که بعدها برخی اعضای حزب جمهوری‌خواه نیز بر روی آن صحه گذاشتند. اساسا ساختار انتخاباتی آمریکا بر مبنای «هر شهروند ، یک رأی» نیست و ساختار  کالج الکترال  و در حقیقت  امتیاز ویژه هر ایالت  است که رئیس جمهور نهایی این کشور را تعیین می کند!
ناعادلانه بودن ساختار انتخاباتی آمریکا( ساختار کالج الکترال) از یک سو و اقرار مقامات ارشد آمریکایی در خصوص امکان اعمال تقلب در انتخابات این کشور، به خوبی نشان می دهد که اعتمادی نسبت به این ساختار انتخاباتی و خروجی نهایی آن وجود ندارد. فراتر از آن، به نظر می رسد ترامپ قصد دارد ناکامی خود در نظرسنجی های ایالتی و ملی و شکست احتمالی خود در انتخابات را به  سیستم رأی گیری پستی  نسبت دهد تا از آن طریق بتواند برای عدم قبول نتایج انتخابات، توجیهی حقوقی داشته باشد.نباید فراموش کرد که«ویلیام بار» دادستان کل آمریکا، از نزدیکان ترامپ می باشد و بنابر اخبار منتشر شده ،ترامپ حتی در صورت شکست در انتخابات، قصد دارد شکایت خود در خصوص  تقلب در انتخابات  و  ابطال نتایج انتخابات ایالات کلیدی  را به دادستان کل این کشور ارائه کند. بنابراین، از اکنون تا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با چالش‌های داخلی زیادی در این کشور مواجه خواهیم شد. 
دویچه وله 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.