فراتر از یک وقاحت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 28546
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۰۵ |
توهین دوباره نشریه هتاک فرانسوی به مسلمانان؛

فراتر از یک وقاحت

 توهین دوباره نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بار دیگر پیروان آخرین دین آسمانی را در سرتاسر جهان خشمگین ساخته است. این خشم مقدس، قطعا دامن گیر عوامل و بانیان این اقدام وقیحانه و حامیان آنها خواهد شد.
فراتر از یک وقاحت

گروه بین الملل
 توهین دوباره نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بار دیگر پیروان آخرین دین آسمانی را در سرتاسر جهان خشمگین ساخته است. این خشم مقدس، قطعا دامن گیر عوامل و بانیان این اقدام وقیحانه و حامیان آنها خواهد شد. با این حال نکته دیگری که باید مدنظر قرار داد، به رویکرد مقامات و رسانه های غربی در قبال این خباثت آشکار بر می گردد.
 دفاع ماکرون از اقدام توهین آمیز مجله شارلی ابدو همزمان با آغاز محاکمه متهمان حمله به دفتر شارلی ابدو، این مجله مجددا اقدام به چاپ کاریکاتورهای پیامبر اسلام کرده است. ماکرون انتشار چنین کاریکاتورهایی را سازگار با قانون اساسی فرانسه و حق آزادی بیان و عقاید دانسته است.دفاع وقیحانه ماکرون از مسئولین این نشریه موهن در حالی صورت می گیرد که  محاکمه متهمان پرونده حمله  به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو آغاز می شود. این محاکمه، علیه ۱۴ متهم صورت می گیرد.
 نهادهای حقوقی در فرانسه معتقدند  که این افراد در همکاری با برادران کواشی (سعید و شریف کواشی) روز هفتم ژانویه سال ۲۰۱۵ به  دفتر نشریه شارلی ابدوحمله کرده و ۱۲ نفر از کارکنان این مجله را به هلاکت رساندند. چنانچه رسانه های غربی اعلام کرده اند، در محاکمه متهمان پرونده حمله خونین به دفتر نشریه شارلی ابدو، ۲۰۰ شهروند فرانسه و از  جمله خویشاوندان و بازماندگان حمله تروریستی روز هفتم ژانویه سال ۲۰۱۵ به عنوان شاکی حضور خواهند داشت. در جریان این محاکمه قرار است ۱۵۰ کارشناس و شاهد درباره این حمله تروریستی اظهار نظر کرده و شهادت بدهند.
 آزادی بیان به سبک فرانسوی ها! 
ماکرون و دیگر مقامات غربی در حالی از حق آزادی بیان سخن می گویند که خود اصلی ترین ناقضین حقوق اولیه انسانها در فرانسه هستند! دانش آموزان و کارکنان مدارس فرانسه اجازه استفاده از نشانه های مذهبی در موسسه های آموزشی دولتی را ندارند. به‌علاوه کارمندان دولت هم براساس رویه قضائی این کشور در محیط کار نمی‌توانند از نمادهای مذهبی، به‌ویژه حجاب استفاده کنند.در نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، نمایندگان سنای فرانسه، قانون دیگری را در راستای محدودسازی مسلمانان تصویب کردند. 
 این لایحه،  مادران دارای حجاب را از همراهی فرزندانشان در برخی فعالیت‌ های بیرونی مدارس منع می کند.به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز  این لایحه توسط گروهی از نمایندگان حزب راست گرای جمهوری خواهان که اکثریت را در سنا در اختیار دارند ارائه شد و با ۱۶۳ رای موافق در مقابل ۱۱۴ رای مخالف و ۴۰ رای ممتنع به تصویب رسید.براساس این قانون ، مادران دانش آموزان در مدارس دولتی فرانسه تنها در صورتی می توانند فرزندان خود را در فعالیت های
 جانبی خارج از موسسات آموزشی همراهی کنند که هیچ گونه نشانه مذهبی از جمله پوشش حجاب به همراه نداشته باشند.
 آزادی بیان یا آزادی حمله به مسلمانان؟!
خبرگزاری میزان در این خصوص گزارش داده است از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی تا الان، صدها حمله علیه مسلمانان و مساجد آنها در فرانسه صورت گرفته است. سازمان   اطلاعات داخلی فرانسه  (  DGSI)خود از اصلی ترین حامیان حملات سازماندهی شده علیه مسلمانان محسوب می شود. گفتنی است فرانسه با حدود ۶ میلیون مسلمان،  بزرگترین جمعیت مسلمان اروپا را درخود جای داده است.
با این حال مقامات فرانسوی سخت ترین فشارها را بر مسلمانان اعمال کرده و سرکوب عقاید مسلمانان را نشانه منطق و توهین به عقاید مسلمانان را نماد  دموکراسی و آزادی بیان قلمداد می کنند! چنانچه خبرگزاری فرانسه گزارش داده است، امانوئل ماکرون در واکنش به اقدام اخیر نشریه شارلی ابدو در توهین مجدد به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله گفته است : 
وظیفه من  به عنوان رئیس جمهور ایجاب می‌کند از آزادی عقاید و حق کفرگویی در فرانسه دفاع کنم! وظیفه رئیس جمهور این نیست که درباره تصمیم هیئت تحریریه روزنامه‌ها و نشریات این کشور داوری کند.من یاد مردان و زنانی که در جریان حمله سال ۲۰۱۵ به دفتر مجله شارلی ابدو جان باختند را گرامی می دارم!
سوال اصلی اینجاست که ماکرون، چگونه توهین به یک مذهب را در قالب دفاع از کفرگویی آزاد تلقی کرده و در مقابل، مسلمانان فرانسه را به بدترین نحو ممکن سرکوب می کند؟ آیا نشریات فرانسوی آزاد هستند در خصوص دروغین بودن هولوکاست ،نقش پشت پرده لابی های صهیونیستی در پارلمان و دولت فرانسه، نقش فرانسه در کشتار میلیونها انسان در دوران استعمار و پسا استعمار، حمایت غیر مستقیم فرانسوی ها از داعش در سوریه و عراق و دیگر جنایات پاریس در جهان دست به انتشار مقاله، یادداشت و کاریکاتور بزنند؟
 آیا آن زمان نیز ماکرون به صورت وقیحانه پشت تریبون قرار می گیرد و از آزادی بیان منتقدین سیاست خارجی و داخلی خونین فرانسوی ها دفاع می کند؟
آیا ماکرون فراموش کرده است که هزاران تن از جلیقه زردها از سال ۲۰۱۸ میلادی تا الان، به دلیل انتقاد از سیاست های اقتصادی کاخ الیزه و مخالفت با مبانی تفکر سرمایه داری در فرانسه ، مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفته و حتی برخی از آنها کشته یا قطع عضو شده اند؟!
در چنین شرایطی سخن گفتن از آزادی بیان  و  دموکراسی از سوی سیاستمداران غربی چیزی جز توهین و تمسخر آزادی محسوب نمی شود! 
 آدرس غلط رسانه های غربیشبکه دویچه وله نیز همگام با دیگر رسانه های غربی، سعی دارد در عین دفاع از توهین نشریه شارلی ابدو به مسلمانان،حمله به دفتر این نشریه و به هلاکت رسیدن خبرنگاران و کارکنان آن را نمادی از تروریسم افراطی تلقی کند! دویچه وله در این خصوص  می نویسد:
حادثه حمله به نشریه شارلی ابدو( در سال ۲۰۱۵ میلادی)  آغازگر یک سری عملیات تروریستی در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی بود، عملیاتی که توسط اسلام‌گرایان افراطی برنامه‌ریزی و اجرا شدند، موجی از خشم و تنفر جهانی را برانگیختند و به تقویت راست‌گرایان افراطی در کشورهای غربی کمک کردند.
این آدرس نادرست در حالی به صورت هدفمند از سوی رسانه های غربی مخابره می شود که تقویت جریان راست افراطی توسطدستگاه های امنیتی در غرب بر همگان اثبات شده است! اکثریت قریب به اتفاق تحلیلگران مسائل امنیتی در جهان معتقدند که رشد سریع جریان های فاشیستی و نئونازیستی و ملی گرایان افراطی در کشورهای غربی ( از جمله فرانسه)، بدون حمایت پشت پرده دستگاه های امنیتی این کشور امکان پذیر نبوده است. فراتر از آن، حمایت فرانسوی ها از تاسیس گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی و تکفیری در غرب آسیا( در همکاری مستقیم با آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی) بر همگان محرز است. به عبارت بهتر،  برائت رسانه های غربی از دو جریان تروریسم تکفیری و ملی گرای افراطی نوعی نمایش وقیحانه و دروغین است که البته افکار عمومی دنیا نباید تسلیم آن شوند. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.