سرمربی باید‌‌ حرف اول و آخر را بزند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 28404
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۰۸ |
بررسی بحران اخیر سرخابی‌ها در گفت‌وگو با مجید جلالی:

سرمربی باید‌‌ حرف اول و آخر را بزند

درست یک روز پس از دربی حذفی سرخابی و صعود استقلال به فینال جام حذفی خبر استعفای فرهاد مجیدی و شائبه‌های حضور یحیی‌گل محمدی در سپاهان بازتاب زیادی پیدا کرد و واکنش هواداران این دو تیم را در پی داشت.
سرمربی باید‌‌ حرف اول و آخر را بزند

نفیسه امامی 
درست یک روز پس از دربی حذفی سرخابی و صعود استقلال به فینال جام حذفی خبر استعفای فرهاد مجیدی و شائبه‌های حضور یحیی‌گل محمدی در سپاهان بازتاب زیادی پیدا کرد و واکنش هواداران این دو تیم را در پی داشت. فرهادمجیدی که در قالب یک مربی به‌خوبی وظایفش را انجام می‌داد، در اعتراض به سفر بی‌موقع آقای مدیر به اروپا و مذاکره با آندره آ استراماچونی استعفا داد تا تیم را با بحران روبه‌رو کند و زیبایی‌های دربی حذفی تبدیل به بازی‌های کودکانه‌ای شود که شایسته مربیان حرفه‌ای و باشگاه‌هایی با هواداران میلیونی نیست. در شرایطی که استقلال در آستانه فینال جام حذفی، بعد از سال‌ها شانس به دست آوردن جام را کسب کرده است، انرژی تیم به‌جای تمرکز بر بازی فینال، صرف حل بحران قهر سرمربی و اختلاف‌نظر او با مدیرعامل شد.
از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها که پس از کسب چهارمین قهرمانی پیاپی در آستانه آغاز دوباره لیگ قهرمانان آسیا هستند، خبرهایی مبنی بر مذاکرات اولیه سپاهان با یحیی گل محمدی می‌شنوند که سرمربی پرسپولیس این موضوع را نه تکذیب و نه تأيید می‌کند. این در حالی است که یحیی بعد از بازی دربی جام‌حذفی با انتشار یک استوری در اینستاگرام، از باشگاه پرسپولیس به‌شدت انتقاد می‌کند و هواداران تیم را نگران سرنوشت آینده تیم می‌نماید.
با تأيید وجود مشکلاتی که در بسیاری از مواقع به‌دلیل سوء مدیریت‌ها در باشگاه‌ها رخ می‌دهند، نباید از کنار رفتارهای هیجانی و بحران‌آفرینی که سرمربی سرخابی‌ها در مقطع حساس کنونی برای تیم به‌وجود می‌آورند، بی‌تفاوت گذشت. سرمربی‌های جوان استقلال و پرسپولیس که تا به اینجا به‌خوبی از عهده هدایت تیم‌های‌شان برآمده‌اند، باید بدانند که می‌توانند با اظهارنظرهای بیجا سرنوشت تیم را تغییر دهند. این روزها سرخابی‌ها بیشتر از همیشه به آرامش نیاز دارند، اما آرامش باوجود اتفاقات اخیر در اردوگاه این دو تیم به‌طورقطع دست‌نیافتنی خواهد بود. 
مجید جلالی مربی و کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با «رسالت»، درباره عملکرد سرمربی سرخابی‌ها در مناقشات اخیر در این دو تیم گفت: وقتی سرمربی در تیمی فعالیت می‌کند و دوره موفقی را می‌گذراند به آینده‌اش هم‌فکر می‌کند. سرمربی زمانی که شرایط تیم نگران‌کننده شود، اولین کسی است که به آن پی می‌برد و درصدد رفع نگرانی‌ها برمی‌آید، اما گاهی ارکان باشگاه برای رفع نگرانی به مربی کمک نمی‌کنند. در چنین شرایطی است که مربی مجبور به انجام اقداماتی می‌شود. 
وی افزود: تا جایی که من اطلاع دارم در مناقشات باشگاه پرسپولیس و استقلال حق با دو سرمربی است. وقتی سرمربی در تیمی کار می‌کند، اما متوجه می‌شود مدیریت باشگاه به کار او ایمان ندارد یا این‌که هیچ اقدامی برای رفع نگرانی مربی در آینده انجام نمی‌دهد مربی چه‌کاری می‌تواند انجام دهد؟
جلالی اضافه کرد: وقتی تیم به پیروزی دست پیدا می‌کند همه به دنبال آن هستند که کسب پیروزی را به نام خود ثبت کنند، اما وقتی تیم می‌بازد هیچ‌شخصی به‌جزء سرمربی دیده نمی‌شود و او باید پاسخگو باشد و مورد هجمه قرار بگیرد. 
مربی گل گهر سیرجان تصریح کرد: تجربه نشان داده است که خویشتن‌داری مربیان باعث خواب بیشتر مسئولان می‌شود؛ این تجربه من طی ۴۰ سالی است که به دست آورده‌ام. مربی همواره سعی می‌کند به مسائل منطقی نگاه کند و می‌داند در زمان قهرمانی تیم همه خوشحال هستند ولی او در آن زمان به‌روزهای سخت تیم در فصل بعد فکر می‌کند. 
جلالی یادآور شد: برانکو چند سال در ایران حاضر بود، اما آیا تابه‌حال در ایران دغدغه‌ای برای آینده داشت، زیرا قبل از اتمام بازی‌ها قرارداد او تمدید می‌شد و بازیکنان درخواستی او گرفته می‌شدند و قرارداد بازیکنان موجود تجدید می‌گردید درحالی‌که فرهاد مجیدی درحالی‌که سرمربی استقلال است اما متوجه می‌شود باشگاه به دنبال مذاکره با مربیان دیگری می‌رود. این کار تحقیر مربی است و هیچ‌کس چنین رفتاری را تحمل نمی‌کند. 
این کارشناس فوتبال با تأکید بر این‌که سرمربی باید قوی‌ترین فرد باشگاه باشد، افزود: پرسپولیس چهارسال متوالی قهرمان شده است، زیرا برانکو قوی‌ترین فرد پرسپولیس بود و حرف اول و آخر را او می‌زد. جایگاه او به‌اندازه‌ای قوی بود که می‌توانست محبوب‌ترین بازیکنان پرسپولیس را کنار بگذارد. این موارد رمز موفقیت باشگاه و تیم است. باشگاه‌ها باید بدانند اگر به دنبال موفقیت باثبات هستند قواعدی را باید رعایت کنند. 
جلالی بابیان این‌که استعفای فرهاد مجیدی در عملکرد استقلال در فینال جام حذفی به‌طورقطع تأثیر می‌گذارد و تیم را دچار تزلزل می‌کند، افزود: این موارد ناشی از سوء مدیریت است. مدیرعامل هرگز در چنین شرایطی بحث مذاکره با مربی دیگر را به میان نمی‌کشد و اجازه می‌دهد بازی‌ها به اتمام برسد و سپس با سرمربی در این مورد گفت‌وگو می‌کند، نه این‌که وقتی مربی در حال کار کردن است و خوب هم نتیجه می‌گیرد با مربی دیگری وارد مذاکره شود. 
وی ادامه داد: متأسفانه گاهی مدیران باشگاه‌ها به بعضی از بازیکنان می‌گویند که قصد آوردن مربی جدیدی رادارند یا از مدیر برنامه‌ها می‌خواهند که مربی جدید معرفی کنند. این موارد تضعیف‌کننده مربی و مصداق بارز نقص مدیریتی است. 
جلالی با اشاره به انتفاع یک‌میلیون دلاری باشگاه استقلال در صورت حضور استراماچونی در این تیم گفت: اگر موضوع یک‌میلیون دلار باقی‌مانده از قرارداد استراماچونی برای مدیرعامل باشگاه استقلال مدنظر است، باید بعد از فینال جام حذفی درباره این مسئله با فرهاد مجیدی و هواداران صحبت می‌کرد، نه این‌که در خفا و در موقعیت فعلی که تیم در حساس‌ترین زمان برای انجام مسابقه است، با مربی دیگری مذاکره کند. 
وی درباره خبر پیشنهاد سپاهان قبل از دربی جام‌حذفی گفت: به نظر من این صحبت بیشتر باهدف رسانه‌ای انجام گرفت تا تیم پرسپولیس را متزلزل کند، زیرا تا جایی که می‌دانم چنین موضوعی صحت ندارد و بیشتر نقش تضعیف‌کنندگی برای تیم را به همراه داشت.   

نویسنده : نفیسه امامی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.