فدراسیون ورشکسته و بدهی ویلموتس! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 27697
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۷:۵۱ |
بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی مطرح کرد:

فدراسیون ورشکسته و بدهی ویلموتس!

مسعود طاهری جعفری که این روزها در حال بررسی پرونده قرارداد مارک ویلموتس سرمربی سابق فدراسیون فوتبال است، عنوان می‌کند: فدراسیون فوتبال ورشکسته است و فقط بدهی‌های مالیاتی آن 88 میلیارد تومان است، درحالی‌که هفت میلیارد تومان مالیات بر درآمد ویلموتس را هم متقبل شده است.
فدراسیون ورشکسته و بدهی ویلموتس!

گروه ورزشی
مسعود طاهری جعفری که این روزها در حال بررسی پرونده قرارداد مارک ویلموتس سرمربی سابق فدراسیون فوتبال است، عنوان می‌کند: فدراسیون فوتبال ورشکسته است و فقط بدهی‌های مالیاتی آن ۸۸ میلیارد تومان است، درحالی‌که هفت میلیارد تومان مالیات بر درآمد ویلموتس را هم متقبل شده است. مسعود طاهری جعفری بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور  در گفت‌وگو با «رسالت»، درباره ابهامات موجود در پرونده ویلموتس گفت: قرارداد ویلموتس دارای ابهامات و نقایص زیادی به لحاظ عدم رعایت الزامات حقوقی است که باید در یک قرارداد گنجانده شود، علی‌رغم اینکه رئیس فدراسیون وقت اعلام کرده بود قرارداد وی یکی از بهترین قراردادها با مربیان  خارجی است. وی افزود: عمده قراردادهای مربیان و بازیکنان خارجی که به ایران آمده‌اند، دارای نواقص و مشکلاتی است که بعد از خروج از ایران و طرح شکایت، موفق به گرفتن غرامت می‌شوند. لذا ما از دو سال قبل تأکید داشتیم که اگر نیمی از ارزشی که به مربیان و بازیکنان خارجی می‌دهیم را به جوانان ایرانی بدهیم یا آن‌ها را در کنار مربیان درجه اول خارجی قرار بدهیم، بعد از رفتن آن‌ها مربیان جوان و مستعدی را تربیت‌کرده‌ایم که به نفع ورزش کشور هستند، اما این کار انجام نگرفت. 
طاهری جعفری اضافه کرد:همسر ویلموتس وکیل او در انعقاد قراردادهایش است و بسیار متبحرانه با گنجاندن or a certain fee ذیل بند یک ماده پنج قرارداد، عنوان مبلغ مشخص را گنجانده است، بنابراین می‌تواند از محل این پرانتز، کل مبلغ قرارداد خود را مطالبه کند و می‌بینیم دادگاه بدوی هم رای به پرداخت کل مبلغ ۲/۶ میلیون یورو به ویلموتس داده است. 
وی بابیان اینکه رئیس وقت فدراسیون شخصا این قرارداد را منعقد کرده است، گفت: تاج بعد از گذشت هشت روز از بستن قرارداد و در بازگشت به ایران، تایید هیئت‌رئیسه را برای انعقاد قرارداد دریافت کرده است و از کمیته فنی فدراسیون هم هیچ نظری خواسته نشده است که به‌نوعی استبداد رای در این قرارداد دیده می‌شود. این مربی از بدو شروع سرمربیگری، مربی کشورهای ساحل‌عاج و بلژیک بوده که از هر دو اخراج شده و دو سال بیکار بوده است ولی ما در این زمان با این مربی قرارداد بسته‌ایم. 
طاهری جعفری با اشاره به همه هزینه‌های پرداخت‌شده برای سرمربی سابق تیم ملی فوتبال گفت: ویلموتس به‌طورکلی ۶۳ روز در اختیار تیم ملی بوده است و نزدیک به ۳۰ روز آن در داخل کشور حضورداشته و بقیه به اردوها و بازی‌های خارج از کشور اختصاص داشته است. او برای این ۶۳ روز در حدود ۳/۲ میلیون یورو به‌علاوه ۱۱ هزار و ۶۳ دلار، به‌اضافه ۷۰۰ میلیون تومان برای هزینه‌های داخلی خود دریافت کرده است. ضمن اینکه در بررسی‌های انجام‌گرفته در حدود ۶۰۵ هزار یورو هم علاوه بر ارقام قبلی، به او پول پرداخت‌شده است. بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی ادامه داد: فدراسیونی که ورشکسته است و فقط بدهی‌های مالیاتی آن ۸۸ میلیارد تومان است، هفت میلیارد تومان مالیات بر درآمد ویلموتس را هم متقبل شده است. 
وی بابیان اینکه ما حق تجدیدنظرخواهی به این رای در فیفا و در دادگاه عالی فوتبال و سوئیس را داریم، افزود: هنوز کورسوی امیدی برای پیروزی در این پرونده وجود دارد البته نه با تیم وکالت فدراسیون، زیرا آن وکلای جوان احاطه‌ای به شرایط مندرج در پرونده که بتوانند بر مبنای آن دفاع کنند، ندارند. آقایان به‌خوبی از عهده دفاع از این پرونده برنیامدند هرچند قرارداد هم قابل دفاع نبوده است. ضمن اینکه بعضی از وکلای حقوقی معتقدند چنانچه فدراسیون می‌داند دستش در این پرونده خالی است، چرا ۱۰۰ هزار فرانک سوئیس برای تجدیدنظرخواهی پرداخت کنیم که ضرر و زیان مضاعف است. 
طاهری جعفری افزود: مسئولان عالی ورزش اعم از وزیر ورزش، معاون حقوقی و رئیس ورزش قهرمانی باید به این قرارداد ورود کنند، زیرا مشکل این قرارداد به مسئله خسران ملی تبدیل‌شده است که رفع آن‌هم از عهده پرداخت وزارت ورزش خارج است.  
وی تصریح کرد: به دلیل عدم توانایی مجموعه ورزش کشور در پرداخت رقم اولیه ۲/۲ میلیون یورویی به ویلموتس، با دستور معاون اول رئیس‌جمهور، این مبلغ از یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا قرض گرفته شد، بنابراین در شرایط فعلی هم فدراسیون نمی‌تواند رقم غرامت را پرداخت کند، ضمن اینکه هنوز طلب دستیاران ویلموتس هم باقیمانده است. این مقام مسئول در بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد، افزود: اتفاقی که برای قرارداد ویلموتس پیش‌آمده برای قرارداد شفر هم می‌تواند به وقوع بپیوندد. مسئولان باشگاه هم دغدغه این مسئله رادارند، زیرا با توجه به شرایط کشور دوباره رای به ضرر ما صادر می‌شود، کما اینکه اگر پرونده ویلموتس را ظرف مدت یک ماه حل نکنیم محروم و معلق می‌شویم.وی با اشاره به امکان مذاکره با ویلموتس و رفع مشکل از طریق وی بیان کرد: مذاکره به هنر فدراسیون فوتبال و مسئولان ورزشی کشور بستگی دارد که اگر این اتفاق بیفتد به نفع کشور خواهد بود. ما اکنون وارد دعوا شده‌ایم و چنانچه از ابتدا اجازه نمی‌دادیم کار به شکایت برسد و از ابزارهای مختلف استفاده می‌شد، تا به این اندازه دچار مشکل نمی‌شدیم، هرچند برحسب ظاهر ویلموتس در قراردادهای قبلی که بسته بود به دلیل وجود همسرش که فرد حقوقی است با بندهایی که در قرارداد می‌گنجاند، برای گرفتن غرامت کامل اقدام می‌کند. 
طاهری جعفری در پایان سخنانش بابیان اینکه با افراد خاطی در پرونده ویلموتس برخورد جدی صورت می‌گیرد، گفت: گزارش سازمان بازرسی طی چند روز آینده نهایی می‌شود و به مراجع ذی ربط ارسال می‌گردد. به‌محض اینکه پرونده به مراجع ذی ربط ارسال شود و مشخص شود که جرمی اتفاق افتاده و تضییعی شده است، دستگاه قضا بدون چشم‌پوشی آرای خود را در رابطه با افراد مجرم صادر می‌کند، زیرا باعث ایجاد خسارت ناشی از اهمال و عدم دقت در عقد قرارداد شده‌اند. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.