ارتش سرخ با حضور بازیکنان جدید به مصاف آسیا می رود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 27048
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۱۱ |
ضرورت تقویت تیم پرسپولیس در گفت و گو با محمد پنجعلی؛

ارتش سرخ با حضور بازیکنان جدید به مصاف آسیا می رود

باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال ایران تلاش می‌کنند تا در فصل نقل و انتقالات تابستانی نقاط ضعف خود را پوشش دهند. پرسپولیس هم که در لیگ فوتبال توانست چهارمین قهرمانی پیاپی را برای خود به ثبت برساند و با یحیی گل محمدی زودتر از پایان فصل قهرمانی خود را مسجل کند
ارتش سرخ با حضور بازیکنان جدید به مصاف آسیا می رود

باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال ایران تلاش می‌کنند تا در فصل نقل و انتقالات تابستانی نقاط ضعف خود را پوشش دهند. پرسپولیس هم که در لیگ فوتبال توانست چهارمین قهرمانی پیاپی را برای خود به ثبت برساند و با یحیی گل محمدی زودتر از پایان فصل قهرمانی خود را مسجل کند، در فکر تقویت و خرید بازیکنان جدید است تا بتواند در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا بازی‌های خوبی از خود به نمایش بگذارد. 
سرخ‌ها برای حضوری پررنگ در فصل آینده لیگ برتر و باشگاه‌های آسیا، نیازمند حضور بازیکنان باکیفیت در ترکیب اصلی و روی نیمکت هستند. از تأثیرگذارترین بازیکنانی که از جمع پرسپولیس جدا شدند، باید به علیرضا بیرانوند و آنتونی استوکس اشاره کرد که ظاهرا مهم‌ترین برنامه کادرفنی برای پوشش عدم حضور این دو بازیکن است. ضمن اینکه یکی از پست‌های موردنیاز پرسپولیس برای فصل آینده، مهاجم است. به همین دلیل سرخ‌پوشان به دنبال جذب یک یا دو مهاجم قدرتمند ایرانی هستند، زیرا با توجه به دستور وزارت ورزش، پرسپولیسی‌ها نمی‌توانند بازیکن جدید خارجی بگیرند. 
محمد پنجعلی مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با «رسالت»، با تأکید بر ضرورت افزوده شدن بازیکنان جدید به پرسپولیس گفت: تیم پرسپولیس بازیکنان آماده و خوبی دارد، اما برای موفقیت در لیگ باشگاه‌های آسیا بایددر  همه پست‌ها تقویت شود، حتی بازیکنان روی نیمکت هم باید از فوتبالیست‌های موفق انتخاب شوند، زیرا بازی در لیگ قهرمانان کار سختی است. به‌عنوان نمونه تیم‌های ژاپنی که از تیم‌های خوب و باکیفیت آسیا محسوب می‌شوند هم برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا خود را تقویت می‌کنند.  
 وی افزود: باید در هر سه خط، بازیکنان تأثیرگذار و قوی به تیم تزریق شوند، علاوه بر اینکه بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم از آن جداشده و دروازه‌بان خوبی را باید جایگزین او کنند. بیشتر تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حرفه‌ای هستند، ولی باشگاه‌های ما دارای امکانات حرفه‌ای نیستند. 
پنجعلی تصریح کرد: برتری تیم پرسپولیس نسبت به دیگر تیم‌های آسیایی در خلاقیت و هوش بازیکنان است. کادر فنی تیم پرسپولیس به لزوم تقویت تیم آگاه است و یحیی گل محمدی هم که تجربه بازی و کاپیتانی در تیم را دارد، می‌داند که باید بازیکنان جدیدی را به تیم اضافه کند.  
بازیکن پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه تیم‌های ایرانی سال‌هاست که نتوانستند به قهرمانی در باشگاه‌های آسیا دست پیدا کنند، افزود: پرسپولیس در لیگ داخلی موفق بود، اما در بازی‌های آسیایی نتوانسته به نتایج مهمی دست پیدا کند، زیرا ما به‌صورت حرفه‌ای به تربیت بازیکنان نپرداختیم و امکانات حرفه‌ای مانند باشگاه‌های موفق آسیایی را در اختیار پرسپولیس قرار نداده‌ایم.
وی درباره اظهارنظر بعضی از کارشناسان فوتبال مبنی بر عدم‌تغییر در تیم قهرمان پرسپولیس گفت: هیچ کارشناسی در سطح بالای فوتبال ایران، موافق با عدم حضور بازیکنان جدید در تیم پرسپولیس نیست، زیرا چشم‌انداز تیم، قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیاست. 
مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس درباره حضور بازیکنان خارجی برای تقویت تیم گفت: اگر تیم‌های باشگاهی مانند استقلال و پرسپولیس دولتی و حکومتی نباشند، ما نیاز به بازیکنان خارجی نداریم. اگر فوتبالیست‌های داخلی را تقویت کنیم هیچ نیازی به گرفتن بازیکن از دیگر کشورها نداریم، درحالی‌که نیاز به بازسازی زیرساخت‌ها و استفاده از تجهیزات و امکانات پیشرفته داریم. وی ادامه داد: در مقطع فعلی پرسپولیس باید تقویت شود، اما معتقدم در درازمدت نیاز به‌اضافه کردن بازیکنان یا مربیان خارجی به تیم وجود ندارد، زیرا به‌اندازه کافی استعداد در کشور وجود دارد. 
پنجعلی موفقیت تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را بسیار سخت‌تر از قهرمانی در لیگ باشگاه‌های آسیا دانست و گفت: تیم‌های حاضر در لیگ آسیا بسیار قدرتمند هستند و شرایط آن در مقایسه با لیگ داخل متفاوت است، اما برگ برنده پرسپولیس هوش و خلاقیت بازیکنان و کادر فنی تیم است که می‌تواند موفقیت در باشگاه‌های آسیا را رقم بزند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.