قهرمانی برای پرسپولیس، ملکه شده است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 25852
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۰۸ |
پرسپولیس برای چهارمین سال متوالی قهرمان لیگ برتر شد؛

قهرمانی برای پرسپولیس، ملکه شده است

پرسپولیس تکلیف قهرمان نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران را جمعه‌شب مشخص کرد و با کسب پیروزی دو بر یک مقابل تیم نفت مسجدسلیمان موفق به کسب چهارمین قهرمانی متوالی خود در لیگ شد تا به قول هوادارانش، در کسب قهرمانی‌های پیاپی، پوکر کند و در جایگاه پرافتخارترین باشگاه تاریخ لیگ برتر بایستد. 
قهرمانی برای پرسپولیس، ملکه شده است

نفیسه امامی 
پرسپولیس تکلیف قهرمان نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران را جمعه‌شب مشخص کرد و با کسب پیروزی دو بر یک مقابل تیم نفت مسجدسلیمان موفق به کسب چهارمین قهرمانی متوالی خود در لیگ شد تا به قول هوادارانش، در کسب قهرمانی‌های پیاپی، پوکر کند و در جایگاه پرافتخارترین باشگاه تاریخ لیگ برتر بایستد. 
پرسپولیس در حالی قهرمانی را در آغوش کشید که هنوز چهار بازی از مسابقات لیگ برتر باقی‌مانده است، اما شاگردان یحیی گل محمدی توانستند قابلیت‌های خود را به‌خوبی به نمایش بگذارند. بازیکنان تیم پرسپولیس بردن را یاد گرفته‌اند و بدون کمترین حاشیه کارنامه خوبی از بازی‌های خود در لیگ نوزدهم خلق کردند. 
پرسپولیس سه دوره قهرمانی پیاپی خود را با برانکو و این دوره را با یحیی گل محمدی به ثبت رساند؛ نکته مهمی که نباید از کنار آن گذشت حفظ جام قهرمانی در باشگاه برای چهار دوره متوالی است که این تیم باوجود سختی‌های فراوان از پس آن برآمد و کاپ قهرمانی را برای یک سال آینده در باشگاه نگه داشت. ‌محمود خوردبین سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با «رسالت»، با تبریک قهرمانی این تیم در لیگ برتر گفت: پرسپولیس با به دست آوردن سه دوره پیاپی قهرمانی اعتمادبه‌نفس بالایی کسب کرد و به دنبال رسیدن به قهرمانی برای چهارمین بار رفت که به آن‌هم دست پیدا کرد. بازیکنان تیم شاید ازلحاظ مالی و مدیریتی با مشکلاتی روبه‌رو بودند، اما در اختیار تیم قرار داشتند و همین مسئله باعث نشد تیم به حاشیه برود.  وی با اشاره به عملکرد موفقیت‌آمیز گل محمدی در قامت سرمربی افزود: یکدست بودن و در اختیار مربی بودن تیم، نیمکت خوب، سرمربی و مربی عالی، عواملی بودند که باعث تقویت تیم شد و آن را به قهرمانی رساند. رسیدن به قهرمانی کار سختی بود، ولی یحیی توانست این کار را انجام دهد. 
خوردبین اضافه کرد: عده‌ای تصور می‌کردند چون تیم بزرگی را در اختیار گل محمدی گذاشته‌اند، نتواند از عهده کاربر بیاید، اما او هم ازلحاظ مدیریت و هم ازنظر فنی بسیار خوب عمل کرد.  یحیی اجازه نداد صحبت‌های دیگران او را به حاشیه ببرد و آرامشی که به تیم داد، باعث شد پرسپولیس با اختلاف زیاد با دیگر تیم‌ها به قهرمانی برسد. 
سرپرست پیشین پرسپولیس، درباره حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و حرکت در مدار پیروزی گفت: بازی در لیگ قهرمانان آسیا را نباید با لیگ برتر مقایسه کنیم، زیرا کار در آنجا سخت‌تر است و یحیی باید به‌طور کامل تیم را تقویت و خودش را برای آن مسابقات آماده کند و امیدواریم در آنجا هم بتواند نتایج خوبی کسب کند. 
خوردبین بابیان این‌که گل محمدی، بهترین گزینه برای سرمربی پرسپولیس در فصل آینده است، افزود: معتقدم هیچ تغییری نباید در سرمربی تیم به‌وجود بیاید، زیرا یحیی تیم را به قهرمانی رسانده است و با خصوصیات تیم آشناست. او می‌تواند تیم را در فصل آینده به همین خوبی هدایت کند. 
وی تصریح کرد: اگر قرار است تیم پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود این کار باید هرچه زودتر انجام شود تا لطمه‌ای به مسابقات باشگاهی و آسیایی وارد نشود.
  گل محمدی انسجام تیم را به بهترین شکل حفظ کرد
حسین عبدی، بازیکن و مربی سابق باشگاه پرسپولیس نیز در گفت‌وگو با «رسالت»، بابیان این‌که قهرمانی یک‌روزه به دست نمی‌آید، افزود: قهرمانی پیاپی پرسپولیس حاصل سال‌هایی است که مدیران برای رسیدن به این هدف تلاش کردند. بازیکنان خوب زیادی به این گروه آمدند و رفتند و در برهه‌ای از زمان توانستند در کنار یکدیگر جمع شوند و با کمترین تغییر در کنار هم بمانند و این افتخارات را رقم بزنند. 
سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران ادامه داد: تیم پرسپولیس با پیوستن این بازیکنان به‌تدریج قوی‌تر و درعین‌حال تیم‌های دیگر هم ضعیف شدند. این تیم در سال اول به قهرمانی رسید و توانست شاکله قوی خود را حفظ کند و با هماهنگی بیشتر چهار قهرمانی را به دست بیاورند. 
وی با اشاره به تغییر سرمربی پرسپولیس در نیم‌فصل اول گفت: تیم‌ها در ماه‌های اول آغاز مربیگری به‌خصوص در شروع فصل تا حدودی دچار نوسان می‌شوند. وقتی کالدرون در اوایل فصل به پرسپولیس آمد، خیلی خوب نتیجه نگرفت، اما به‌تدریج تیم خود را پیدا کرد و توانست به بالای جدول برسد، اما بعد از بروز اختلاف با باشگاه و تغییر سرمربی، گل محمدی انسجام تیم را به بهترین شکل حفظ کرد. 
عبدی یادآور شد: در قهرمانی تیم یک مربی به‌تنهایی تأثیرگذار نیست. برانکو نقش مهمی در ایجاد شاکله تیم و کالدرون نقش زیادی در تغییرات مثبت و ایجاد هماهنگی تیم داشت. گل محمدی هم توانست راه آن‌ها را ادامه دهد. از سوی دیگر نمی‌توان از نقش بازیکنان، مدیریت باشگاه، وزارت ورزش و جوانان، هواداران و رسانه‌ها که هرکدام درصدی از زنجیره موفقیت را شامل می‌شوند، چشم‌پوشی کرد.   

نویسنده : نفیسه امامی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.