مجلس می‌خواهد عصای دست دولت باشد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 25219
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ |
سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با «رسالت»:

مجلس می‌خواهد عصای دست دولت باشد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درمورد صحبت‌های شب گذشته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به «رسالت» می گوید: صحبت‌های قالیباف بسیار امیدوارکننده بود و حرکت مجلس را به صورت شفاف و روشن بیان کرد. از طرف دیگر به صراحت گفت که ما بنای تعامل با دولت داریم و البته تعامل به این معنا نیست که مجلس از وظایف خود کوتاه بیاید و دقیق این مبحث را تبیین کرد.
مجلس می‌خواهد عصای دست دولت باشد

گروه سیاسی 
حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درمورد صحبت‌های شب گذشته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به «رسالت» می گوید: صحبت‌های قالیباف بسیار امیدوارکننده بود و حرکت مجلس را به صورت شفاف و روشن بیان کرد. از طرف دیگر به صراحت گفت که ما بنای تعامل با دولت داریم و البته تعامل به این معنا نیست که مجلس از وظایف خود کوتاه بیاید و دقیق این مبحث را تبیین کرد.
وی یادآور شد: اظهار قالیباف درمورد پافشاری بر عزت، مصلحت و حکمت در سیاست خارجی، رویکرد مجلس در این بخش را نشان می‌دهد. او همچنین در تشریح یک بسته اقتصادی در حوزه‌های متفاوتی که حوزه کاری مجلس است، به بخش های مختلفی اشاره و بر حل مشکلات معیشتی تاکید کرد که این مسئله و ارائه بسته اقتصادی با ۵ برنامه برای معضلات اقتصادی در روزهای ابتدایی مجلس بی سابقه و امیدوارکننده است.

  تشبیه مجلس به عصای دست دولت در سخنان قالیباف دقیق و پیر بودن دولت را نشان می‌داد
سلیمی افزود: قالیباف به صورت روشن بیان کرد که مجلس می‌خواهد عصای دست دولت باشد. این تعبیر بسیار زیبا بود چرا که دولت فرتوت است و به عصا نیاز دارد. دولت پیر است و نیاز دارد کسی او را وادار به حرکت کند. بنابراین چنین تشبیهی بسیار دقیق و  بجا بود. در گفت‌وگوی شب گذشته، رئیس مجلس به صراحت در مورد تعامل قوا سخن گفت و تاکید کرد که از بدنه و توانایی دولت استفاده خواهیم کرد چراکه مجلس کارشناسان قوی خود را دارد و علاوه بر این، تعداد زیادی از نمایندگان سابقه اجرایی بسیار درخشان و روشنی دارند و از نظر علمی نیز سطح تحصیلات و مدارک نمایندگان قابل قبول است که همین امر به پیشروی امور به صورت تخصصی کمک می‌کند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: مسئله قابل توجه که در گفت‌وگو رئیس مجلس با مردم دیده شد، درک مشکلات معیشتی مردم و معضلات روز جامعه است. مجلس نشان داد مشکلات مردم را درک و به مسائل جامعه به طور کامل اشراف و قصد دارد که با بالاترین کیفیت، سرعت و دقت به مسائلی که مرتبط با حوزه کاری‌اش است ورود کند.
سلیمی تصریح کرد: دیگر نکته برجسته در صحبت‌های قالیباف، این بود که به دنبال بازیابی جایگاه ازدست‌رفته مجلس است و می‌توان  این قوه را نیز به نقطه مطلوبی که در شانش است برساند. مجلس باید در راس امور باشد و قالیباف نیز به این مهم تاکید کرد که مجلس یازدهم برای مسائل و مشکلات مختلف راهکار عملیاتی دارد. بنابراین از دولت توقع می‌رود که از راهکارهای مجلس استفاده کنند.
سلیمی تاکید می‌کند که دولت نباید متصور شود کار اجرایی به کل مرتبط با اوست و مجلس را کنار بگذارد.
این عضو هیئت رئیسه مجلس گفت و گوی قالیباف با مردم در صداوسیما را تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: چنین گفت‌وگویی برای اولین بار در روزهای ابتدایی مجلس رخ داده که رئیس مجلس با مردم گفت و گو کرده است. گاهی پیش آمده بود که در سالگرد مجلس رئیس این قوه درنهایت سالی یک بار با مردم گفت وگو می‌کرد. اما این گفت وگو در روزهای ابتدایی بسیار امیدوار کننده بود و امید است که رئیس مجلس هر چند وقت یکبار با مردم گفت وگو کند، چرا که مجلس خانه ملت و نمایندگان وکلای مردم و میزبان ملت هستند.
او با بیان این‌که نمایندگان باید بدانند ازسوی مردم برگزیده شدند و باید پیگیر مشکلات آن‌ها باشند بیان کرد که وکلای ملت باید با آن‌ها گفت‌وگو کنند، این کار می‌تواند نقش‌آفرین و بسیار مفید باشد و در افکار عمومی باعث ایجاد آرامش می‌شود. امیدوار هستیم صدا و سیما و رسانه ها این مسیر را باز کنند که نمایندگان مردم این راه را ادامه و گفت وگوی بیشتری با آن‌ها داشته باشند.
سلیمی افزود که برخی از قوا بیشتر از مجلس در صدا و سیما حضور دارند که البته عیب از صدا و سیما نیست. اما مهم است که مجلس بیشتر با مردم سخن بگوید. نمایندگان از یک سو با مردم و ازسوی دیگر با دولت رابطه تنگاتنگ دارند و این درحالی است که دولت به هیچ وجه چنین رابطه ای را تجربه نخواهد کرد.
وی در انتها بر این‌ نکته تاکید کرد که دولت می‌تواند با نمایندگان مجلس ارتباط گیری کند و طبق ارتباط نمایندگان با مردم از جریاناتی که در جامعه در حال وقوع است، مطلع شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.