جنایت جنگی انگلیس در یمن - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 24979
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۲۷ |

جنایت جنگی انگلیس در یمن

افشای جنایات مستقیم انگلیس در یمن ، منجر به خشم و نفرت افکار عمومی جهان از دولت بوریس جانسون در انگلیس شده است. نسل‌کشی در یمن، اقدام مشترکی است که از سوی کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی ، امارات و متحدان منطقه‌ای آن‌ها صورت می‌گیرد.
جنایت جنگی انگلیس در یمن

‌|  گروه بین‌المللی‌|   
افشای جنایات مستقیم انگلیس در یمن ، منجر به خشم و نفرت افکار عمومی جهان از دولت بوریس جانسون در انگلیس شده است. نسل‌کشی در یمن، اقدام مشترکی است که از سوی کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی ، امارات و متحدان منطقه‌ای آن‌ها صورت می‌گیرد. جنایت بزرگی که با سکوت سازمان ملل متحد و چشم‌پوشی وقیحانه نهادهای مدعی حقوق بشر همراه شده است. طی روزهای اخیر، اسناد تکان‌دهنده‌ای در خصوص مشارکت مستقیم نیروهای انگلیسی در جنگ یمن افشاشده است. این اسناد نشان می‌دهد که نقش انگلیسی‌ها در جنگ یمن، به‌مراتب گسترده‌تر از«صادرات تسلیحات کشتارجمعی به سعودی‌ها» یا «حمایت از جنایات عربستان در شورای امنیت سازمان ملل متحد» می‌باشد. انگلیس عملا به جزئی از جنگ یمن تبدیل‌شده است.
روزنامه «دیلی ارویک» چاپ آفریقای جنوبی، با دسترسی به اسناد برخی نهادهای اطلاعاتی انگلیس تأکید کرده است که جنایات انگلیس در یمن، که یکی شامل آموزش خلبانان سعودی باهدف تسهیل کشتار غیرنظامیان یمنی و دیگری شامل انجام چند مورد عملیات گسترده هوایی در استان‌های مختلف یمن بوده است. نیروی هوایی انگلیس به‌صورت خاص، سال ۲۰۱۹ میلادی  نظامیان و خلبانان سعودی را به‌منظور استفاده از جنگنده و انجام پرواز در یمن آموزش داده است. کمک نظامی و آموزشی انگلیسی‌ها به سعودی‌ها محدود نمی‌شود و مطابق گزارش این روزنامه، نیروهای دیگری در ائتلاف سعودی (احتمالا اماراتی) در ۱۲ پایگاه نظامی انگلیس آموزش‌دیده‌اند. 
روزنامه گاردین نیز  بارها افشا کرده است که دخالت انگلیس در جنگ یمن، محدود به آموزش نظامیان سعودی و اماراتی  و ارسال تسلیحات برای کشتار مردم یمن نمی‌شود. مسلک است که لندن نظامیان خود را برای مشارکت در جنگ یمن به این کشور فرستاده و در کنار اشغالگران و متجاوزین سعودی و اماراتی، دست به کشتار مردم یمن می‌زند. 
تحلیلی  بر گزارش گاردین 
بدون شک، دامنه جنایات انگلیس در یمن نامحدود است. منابع مختلف تأکید کرده‌اند که‌تا کنون  بیش از ۳۰۰ خلبان سعودی در پایگاه‌های انگلیس آموزش‌دیده‌اند تا در پرتاب بمب‌های خود بر سر کودکان یمنی دچار خطای محاسباتی  نشوند و دقیقا آن‌ها را هدف قرار دهند! نظامیان انگلیسی، وقاحت را به‌جایی رسانده‌اند که بعضا خود هدایت فرمان جنگنده‌های سعودی را برعهده‌گرفته و عملیات بمباران یمنی‌ها را صورت می‌دهند.این گزارش در حالی منتشرشده است که واردات اسلحه توسط کشورهای منطقه ( غرب آسیا)  طی ۵ سال گذشته ۶۱ درصد افزایش‌یافته و ۳۵ درصد از مجموع خرید جهانی سلاح را طی‌ا ین مدت به خود اختصاص داده است.انگلیس، آمریکا و فرانسه اصلی‌ترین شرکای تسلیحاتی کشورهای عربستان‌سعودی و امارات محسوب می‌شوند.
آنچه مسلم است این‌که اکثر رسانه‌های غربی، حتی رسانه‌هایی که جنایات انگلیس و آمریکا را در جنگ یمن افشا می‌کنند، کمتر این سؤال اساسی را می‌پرسند که چرا علی‌رغم مستند بودن این جنایات و تأیید آن‌ها توسط منابع مختلف، نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل متحد کمترین اقدامی در راستای دفاع از مردم مظلوم یمن انجام نمی‌دهند؟ به‌راستی کودک کشی آشکار انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها ( در کنار اشغالگران سعودی و اماراتی) در یمن چگونه از سوی مدعیان حقوق بشر قابل توجیه است؟!
گاردین 

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.