خواب صهیونیست‌ها تعبیر نخواهد شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 24119
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۴۳ |
حمایت واشنگتن از ‌ تل‌آویو برای اشغال کرانه باختری؛

خواب صهیونیست‌ها تعبیر نخواهد شد

هم‌پیمانی واشنگتن و تل‌آویو در خصوص اشغال بخش دیگری از کرانه باختری و الحاق آن به سرزمین‌های اشغالی، وارد فاز تازه‌ای شده است. بااین‌حال تحلیلگران مسائل منطقه متفق‌القول هستند که اشغال کرانه باختری نیز به‌مانند معامله‌قرن، محکوم به شکست خواهد بود. 
خواب صهیونیست‌ها تعبیر نخواهد شد

‌|   گروه بین‌الملل ‌|
هم‌پیمانی واشنگتن و تل‌آویو در خصوص اشغال بخش دیگری از کرانه باختری و الحاق آن به سرزمین‌های اشغالی، وارد فاز تازه‌ای شده است. بااین‌حال تحلیلگران مسائل منطقه متفق‌القول هستند که اشغال کرانه باختری نیز به‌مانند معامله‌قرن، محکوم به شکست خواهد بود. 
حمایت آمریکا از اشغالگری دوباره صهیونیست‌ها «آوی برکوویتز» که به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در مذاکرات بین‌المللی از چندی قبل جایگزین «جیسون گرینبلات» در مذاکرات سازش شده، در فلسطین اشغالی با «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم دیدار کرد.بنا بر اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، «بنی گانتز» در دیدار با «برکوویتز» که با حضور «دیویدفریدمن» سفیر واشنگتن در تل‌آویو انجام شد، درباره «طرح‌صلح آمریکا» دیدار کرد.رایزنی گانتز با این مقام دولت ترامپ درباره طرح ادعایی صلح آمریکا که به «معامله قرن» معروف شده، در حالی صورت گرفته که رسانه‌ها از رایزنی‌های فشرده تل‌آویو  و واشنگتن در روزهای اخیر درباره طرح اشغال کرانه باختری خبر دادند.برخی رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی و آمریکایی خبر دادند، دولت ترامپ درصدد است  بعد از اطمینان از اتفاق‌نظر کابینه ائتلافی نتانیاهو و گانتز درباره طرح اشغال کرانه باختری، حمایت خود را از این طرح اعلام کند.بنا بر اعلام رسانه‌های صهیونیستی، نماینده ویژه ترامپ در مذاکرات سازش در سفر به فلسطین اشغالی در نظر دارد با نتانیاهو، گانتز و همچنین «گابی اشکنازی» وزیرخارجه این رژیم دیدار داشته باشد.
صهیونیست‌ها سردرگم هستند 
طبق گزارش روزنامه «جروزالم پست»، گانتز در دیدار با برکوویتز و هیئت آمریکایی اعلام کرد که از نظر او مقابله با کرونا و کاهش نرخ بیکاری مهم‌تر از اجرای طرح اشغال کرانه باختری است.وزیر جنگ کنونی و نخست‌وزیر چرخشی رژیم‌صهیونیستی بارد تاریخ اعلام شده نتانیاهو برای اجرای طرح اشغال ۳۰ درصد از کرانه باختری تأکید کرد که او اول جولای (۱۱تیر) را «یک تاریخ مقدس» نمی‌داند و مقابله با کرونا و کاهش نرخ بیکاری در فلسطین اشغالی از اولویت‌ بالاتری برخوردار هستند.
اظهارنظر گانتز در رد تاریخ اول جولای در شرایطی صورت گرفته که پیش‌ازاین نتانیاهو از این روز به‌عنوان روز اجرای طرح اشغال کرانه باختری خبر داده بود.
خیانت دوباره اروپا به فلسطینیان
در این میان، کشورهای اروپایی نیز کماکان رویکرد دوگانه و متناقضی را در قبال طرح اشغال کرانه باختری اتخاذ کرده‌اند. 
رئیس کمیسیون‌اروپا در اظهاراتی که نشان از عقب‌نشینی این اتحادیه در نشان دادن واکنش قاطع به طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری بود، گفت: ابتدا باید ببینند چه پیش می‌آید.درحالی‌که پیش‌تر مقام‌های مختلف کشورهای اروپایی از لزوم واکنش جدی به طرح رژیم‌صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه‌باختری صحبت کرده بودند، این بار «اورسولا ون‌درلین» تلویحا  از احتمال هرگونه واکنش محکم عقب‌نشینی کرد.ون‌درلین در مصاحبه با شبکه رادیویی «دی ال‌اف»، در فاصله دو روز مانده به تاریخ اعلامی رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح اشغال کرانه باختری (یکم جولای)، گفت که هر واکنشی به این طرح بسیار نامشخص و فرضی خواهد بود.
وی دراین‌باره گفت: «همه ما موافق هستیم که(طرح) الحاق با قوانین بین‌المللی در تناقض است اما اجازه دهید ابتدا ببینیم اسرائیل چه کاری می‌کند سپس روندهای دقیق و فرآیندهای تصمیم‌گیری مشخصی درباره نحوه واکنش اتحادیه اروپا وجود دارد.»
این در حالی است که چندی پیش بیش از یک هزار قانون‌گذار اروپایی از ۲۶ کشور در نامه‌ای، که برای وزرای خارجه کشورهای خود ارسال کردند، ضمن مخالفت با طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، خواستار واکنش مناسب دولت‌های خود به این اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی شدند.
این بازی محکوم به شکست است 
رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسمااشغال کند.مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان این هفته اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.
واقعیت امر این است که واشنگتن و تل‌آویو هر دو در منطقه بازی را باخته‌اند! در چنین شرایطی رئیس‌جمهور آمریکا و استراتژیست‌ها و سیاستمداران حامی طرح معامله قرن در واشنگتن و منطقه، تعادل خود را به‌طور کامل از دست داده‌اند. آن‌ها هم‌اکنون نماد و نشانه‌ای از تضعیف و تطمیع ملت‌های مسلمان مشاهده نمی‌کنند. ترامپ و پمپئو هر آنچه امروز می‌بینند، مبتنی بر آگاهی ملت‌های منطقه علیه معامله قرن و دیگر طرح‌های مبنایی آمریکاست. در چنین شرایطی همراهی مطلق نتانیاهو یا بنی‌گانتز و لیبرمن در داخل سرزمین‌های اشغالی با طرح معامله قرن، دیگر محلی از اعراب برای کاخ سفید ندارد؛حتی دیگر برای رئیس‌جمهور آمریکا اهمیتی ندارد که چند نفر از حکام خودفروخته عربی منطقه برای تحقق این طرح حاضر به تحمل هرگونه خفتی از سوی دیگران باشند!
هشدار دوباره فلسطینیان به کاخ سفید 
«احمد مجدلانی» وزیر توسعه اجتماعی و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تأکید کرد که اظهارات آمریکا درباره طرح اشغال کرانه باختری، تلاش برای فریب دادن جهانیان است.مجدلانی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که «آمریکا برای الحاق کرانه باختری اشغالی، به اسرائیل چراغ سبز نشان داده است… و اظهارات دولت آمریکا درباره عملیات الحاق… بخشی از معامله قرن آمریکایی است.»معامله‌قرن طرح صلح تحمیلی آمریکاست که به‌صورت جانبدارانه‌ از رژیم صهیونیستی تدوین شده است.مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اخیرا ادعا کرد که مسئله اشغال کرانه باختری، «به اسرائیل واگذار شده و گسترش حاکمیت خود، تصمیمی است که باید اسرائیلی‌ها اتخاذ کنند.»
این وزیر فلسطینی در واکنش به این اظهارات تأکید کرد که این مسئله بدین معناست که «اسرائیل تصمیم می‌گیرد و ما (دولت آمریکا) از تصمیمات آن حمایت می‌کنیم.»
وی با بیان این‌که طرح اشغال، شامل «الحاق کامل کرانه باختری است، نه آنچنان که گفته می‌شود، بخشی از آن» وی همچنین تأکید کرد که سران فلسطین و ملت این کشور در حال انجام اقداماتی برای مقابله با این اشغالگری هستند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.