پاسدار گل‌های گل‌پرور باشيم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 23708
  پرینتخانه » اجتماعی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۳۰ |

پاسدار گل‌های گل‌پرور باشيم

نور اسلام در زمانی تابیدن گرفت که عده‌ای اسیر و عبید جهالت و خرافه بودند و برای زن و دختر و جنس مؤنث ارزشی قائل نمی‌شدند . آنگاه پیامبری آمد از جنس مودّت و رحمت تا با هرگونه رفتار و گفتار نادرست و ناپسندی مبارزه کند و ارزش و جایگاهی والا به زن و دختر و خانواده بدهد.
پاسدار گل‌های گل‌پرور باشيم

|صفورا ترقی|
نور اسلام در زمانی تابیدن گرفت که عده‌ای اسیر و عبید جهالت و خرافه بودند و برای زن و دختر و جنس مؤنث ارزشی قائل نمی‌شدند . آنگاه پیامبری آمد از جنس مودّت و رحمت تا با هرگونه رفتار و گفتار نادرست و ناپسندی مبارزه کند و ارزش و جایگاهی والا به زن و دختر و خانواده بدهد.  از نسل او کوثری به دنیا آمد با خیروبرکت که گوی سبقت را در فضائل ربود و امّ ابیها و سیده نساء عالمین و ریحانه و مطهره و … نامیده شد.و پس از او نیز دختران و زنانی در اسلام متولد شدند و رشد کردند و نسل ساز و تاریخ‌ساز شدند که برای هرکدام از آن‌ها کتاب‌ها نگاشته و سخن‌ها گفته‌شده است.امروز روز ولادت بانویی است که معصومه بود ،بانویی بهشتی، غرق در عبادت و نیایش، پیراسته شده از زشتی‌ها ، او که هم دختر امام است ، هم خواهر امام است و هم عمه امامان ما.نام‌گذاری روز ملی دختران در زادروز فاطمه معصومه سلام‌الله علیها ،کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام ، مناسبتی برای گوشزد کردن ابعاد این شخصیت و ترویج ابعاد وجودی ایشان است . در کتاب‌های روایی معتبر شیعه، فصل‌هایی مختص دختران و جایگاه آنان آمده است. برای نمونه، در کتاب شریف کافی «باب فضل البنات»، در مسائل الشیعه بابی به نام باب «استحباب طلب البنات و اکرامهن»، و «باب زیاده الرقه علی البنات و الشفقه علیهن اکثر من الصبیان» ، و نیز روایاتی درباره نهی از بد دانستن نوزاد دختر و نیز حرمت آرزوی مرگ دختران، وارد شده است که نشان‌دهنده توجه والای اسلام به دختران است.دختران امروز ، مادران فردای جامعه ما هستند ، اگر آن‌ها را خوب تربیت کنیم ، آن‌ها نیز نسل بعد و جامعه ما را خوب تربیت خواهند کرد . آن‌ها باید بدانند در دنیایی که بعضی می‌خواهند برابری و یکی بودن بی‌قیدوشرط مردها و زن‌ها را فریاد بزنند ، درزمانی که آزادی بی‌حدوحصر و بی‌قیدوبند را آرزو می‌کنند و به خاطر روابط نامشروع ، قربانی قتل‌های ناموسی می‌شوند ، در آنجایی که می‌خواهند از جذابیت‌های زنانه برای اهداف تبلیغاتی خود سوءاستفاده کنند ، و در میان قوانین و لایحه‌ها و تبصره‌هایی که به بهانه کودک همسری، ازدواج اجباری و حجاب اجباری و … ، صیانت و حمایت واقعی خود را از زنان و دختران برمی‌دارند و تنها به کاسبی جهانی خود فکر می‌کنند ، دختران و زنانی هستند که می‌دانند آیینه تمام نمای جمال و جلال الهی ، برکه زلال احساسات ناب ، حد اعلای سلیقه و ذوق و هنر ، نماد حجب و حیا و پاکی ،و منشأ خیروبرکت هستند و می‌خواهند در میان تمام‌رنگ‌ها ، یکرنگ باقی بمانند ، در کنار علم و اخلاق ، همسری آرامشگر ،
 مادری مهربان و پرورش‌دهنده و مربی‌ای دلسوز بشوند .وجود دختر، لبخند خداوند است به پدر و مادری که لایق این نعمت و هدیه الهی هستند . پس قدردان وجودشان باشید و این امانت الهی را نگهبان شوید .

نویسنده : صفورا ترقی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.