مهره‌های آمریکا در محاصره قهرمانان مقاومت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 23699
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۵۹ |
شکست واشنگتن در تنفس مصنوعی دوباره به داعش؛

مهره‌های آمریکا در محاصره قهرمانان مقاومت

 تقابل تمام‌عیار رزمندگان جبهه مقاومت و ارتش عراق با بقایای داعش در این کشور ادامه دارد. درحالی‌که واشنگتن و متحدان غربی و منطقه‌ای آن اصرار زیادی بر احیای دوباره داعش در عراق داشته و دارند، اما سرعت و قاطعیت رزمندگان مقاومت در مبارزه با بقایای داعش، جایی را برای تنفس مهره‌های آمریکا در این کشور باقی نگذاشته است. 
مهره‌های آمریکا در محاصره قهرمانان مقاومت

‌|  گروه بین‌الملل‌|
 تقابل تمام‌عیار رزمندگان جبهه مقاومت و ارتش عراق با بقایای داعش در این کشور ادامه دارد. درحالی‌که واشنگتن و متحدان غربی و منطقه‌ای آن اصرار زیادی بر احیای دوباره داعش در عراق داشته و دارند، اما سرعت و قاطعیت رزمندگان مقاومت در مبارزه با بقایای داعش، جایی را برای تنفس مهره‌های آمریکا در این کشور باقی نگذاشته است. 
آغاز مرحله سوم عملیات «قهرمانان عراق»
«یحیی رسول» سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از آغاز مرحله سوم عملیات «قهرمانان عراق» برای پاک‌سازی و تفتیش مناطقی در استان صلاح‌الدین و مرزهای آن از ۳ محور به دستور نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح و نظارت عملیات مشترک خبر داد.یحیی رسول  با صدور بیانیه‌ای سه محور مشخص‌شده در این عملیات را به شکل زیر شرح داد:
ــ وزارت دفاع از طریق فرماندهی نیروهای زمینی، به نمایندگی از بخش‌هایی از فرماندهی عملیات صلاح‌الدین، فرماندهی عملیات سامرا و فرماندهی عملیات دیالی، و بخش‌هایی از لشکر نهم زرهی و تیپ نیروهای ویژه.
ــ        واحدهای فرماندهی نیروهای پلیس فدرال، فرماندهی تیم واکنش سریع، گروه‌های ضربت و ادارات پلیس تاکتیکی و همچنین واحدهای پلیس فدرال در داخل مقر پیشرفته فرماندهی عملیات مشترک در کرکوک.
ــ بخش‌هایی از تیپ‌های حشد الشعبی در دیالی و صلاح‌الدین و سامرا و کرکوک. همچنین طبق اطلاعات شناسایی دقیق از همه مراکز اطلاعاتی که در این عملیات مشارکت دارند، عملیات مذکور همچنین با پشتیبانی فرماندهی نیروی هوایی و هواپیماهای ارتش و نیز ائتلاف بین‌المللی انجام می‌شود.یحیی رسول اضافه کرد که این عملیات با هدف تفتیش و پیگرد عناصر تروریستی و تحت تعقیب،یافتن مخفیگاه‌های گروه تروریستی داعش و تجهیزات جنگی آن و تقویت امنیت و ثبات در این مناطق، مساحتی به وسعت ۴۸۵۳ کیلومترمربع را مورد هدف قرار می‌دهد.
عملیات را تا نابودی کامل داعش ادامه می‌دهیم 
«طالب‌الموسوی» فرمانده عملیات «حشدالشعبی» در استان «دیاله» تأکید کرد که مرحله سوم عملیات «پیروزی قهرمانان‌عراق» تا نابودی بقایای گروه تروریستی «داعش» در شرق و شمال عراق ادامه می‌یابد. ستاد خبری سازمان حشد الشعبی به نقل از الموسوی نوشت که هماهنگی بالایی بین بخش‌ها و نیروهای عملیاتی برای پاک‌سازی تروریست‌ها در عراق وجود دارد.وی گفت که‌حشد الشعبی با مشارکت نیروهای امنیتی و پشتیبانی جنگنده‌های ارتش مرحله سوم عملیات قهرمانان عراق را برای نابودی داعش و تأمین امنیت مناطق شرق استان صلاح‌الدین، غرب دیاله و جنوب غرب کرکوک آغاز کرد. فرمانده‌حشد الشعبی در استان دیاله افزود: این عملیات با مشارکت تیپ‌های ۱ ، ۲، ۴ ، ۲۰ ، ۲۳ ، ۲۴ و ۱۱۰ بسیج مردمی، هنگ کماندویی، نیروی هوایی، ارتش و پلیس انجام می‌شود.موسوی بیان کرد که این عملیات در مرزهای استان‌های دیاله و صلاح‌الدین و جاده کرکوک – بغداد آغاز شده و تا زمان نابودی و پاک‌سازی کامل تروریست‌های داعش در این مناطق ادامه دارد.
همچنین هیئت حشدالشعبی عراق از درگیری شدید میان نیروهای این سازمان با تروریست‌های داعش در استان صلاح‌الدین خبر داد.اخیرا  عناصر داعش در منطقه «الزلایه» در جنوب استان صلاح‌الدین، حمله وسیعی را علیه مقر تیپ ۳۵ حشدالشعبی انجام دادند.یکی از رزمندگان نیروی حشد الشعبی نیز در جریان عملیات پاک‌سازی این منطقه به علت انفجار بمب به شهادت رسیده و سه نفر دیگر مجروح شدند.مناطق مختلف استان صلاح‌الدین در ماه‌های گذشته محل حضور هسته‌های مخفی داعش بوده و نیروهای نظامی عراق تاکنون ده‌ها عملیات پاک‌سازی در این استان انجام داده‌اند.یکی از گروه‌های حشد الشعبی  نیز در  سامراء با همکاری پلیس عراق چند مخفیگاه داعش را با خمپاره در مناطق «الحویجات»، «البوکنعان» و «ام الفحم» در غرب سامرا رامنهدم کرد. این اقدام طبق اطلاعات دقیقی صورت گرفته است که تیپ ۳۱۴ حشد الشعبی بر پایه آن مطلع شده برخی عناصر داعشی از مخفیگاه‌های یادشده برای انجام حمله‌های تروریستی علیه نیروهای امنیتی استفاده می‌کنند.
آمریکا باید از عراق برود 
جنبش النجباء عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:این جنبش تحت هر شرایطی حضور نظامیان آمریکایی در عراق را به رسمیت نشناخته و بر خروج آن‌ها تأکید دارد. در این بیانیه آمده است که عجیب است که طرف آمریکایی، موضوع سلاح و محدود شدن آن در دست حکومت را مطرح می‌کند که یک مسئله داخلی و حاکمیتی در عراق است؛ مسامحه با چنین مسائلی از سوی هر طرف خارجی که باشد، در‌ها را بر روی دخالت‌های خارجی در عراق باز می‌کند.  
این جنبش از نخست‌وزیر عراق خواست تا تدابیر بازدارنده در برابر نیرو‌های اشغالگر آمریکایی اتخاذ کند.گفت وگو‌های راهبردی بین بغدادوواشنگتن از پنج‌شنبه (۱۱ ژوئن)، به‌صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد و قرار است روابط دوجانبه و آینده این روابط بین عراق و آمریکا ترسیم شود.یکی از مهم‌ترین خواسته‌های عراق، خروج نیرو‌های خارجی به‌ویژه نظامیان آمریکا از عراق است که برآورد‌ها حکایت از آن دارد که بین ۶ الی۹هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.
موضوع اخراج نیرو‌های آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیرو‌های حشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان بسيج مردمی (حشد الشعبی) و نیرو‌های مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.«حسن     شاکر الکعبی» رئیس فراکسیون پارلمانی «بدر»  نیز بار دیگر بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکا از عراق تأکید کرد.الکعبی به پایگاه خبری المعلومه گفت که «خروج تمامی نیروهای خارجی ازجمله نیروهای آمریکایی، باعث افزایش ثبات عراق خواهد شد.»وی بر این باور است که خروج نظامیان خارجی، چشم‌انداز روشن‌تری برای مردم عراق درباره گروه‌های تروریستی ازجمله داعش ایجاد خواهد کرد؛ گروه‌هایی که تلاش دارند امنیت و ثبات عراق را به هم بزنند.این نماینده عراقی تصریح کرد، حضور نیروهای خارجی و تجاوز آنان به حاکمیت ملی عراق، به‌هیچ‌عنوان ثباتی برای این کشور در پی نخواهد داشت.الکعبی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از گروه‌های خارجی در حمایت از گروه‌های تروریستی دست دارند و ویدئوهایی از این حمایت‌های مالی، لجستیکی و تسلیحاتی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

|
برچسب ها
, ,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.