بلای کرونا گریبان‌گیر بازیکنان فوتبال - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 22492
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۲۷ |
وضعیت برگزاری لیگ برتر در گفت‌و‌گو با حمیدرضا گرشاسبی؛

بلای کرونا گریبان‌گیر بازیکنان فوتبال

لیگ برتر فوتبال ایران پس از اتمام هفته بیست و یکم این رقابت‌ها اسفندماه سال قبل به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل و در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان درباره ادامه برگزاری یا لغو کلی رقابت‌ها، قرار شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه مسابقات این لیگ و لیگ‌های دسته‌های پایین‌تر برگزار شود.
بلای کرونا گریبان‌گیر بازیکنان فوتبال

‌|نفیسه امامی‌|
لیگ برتر فوتبال ایران پس از اتمام هفته بیست و یکم این رقابت‌ها اسفندماه سال قبل به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل و در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان درباره ادامه برگزاری یا لغو کلی رقابت‌ها، قرار شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه مسابقات این لیگ و لیگ‌های دسته‌های پایین‌تر برگزار شود.
بر همین اساس سازمان لیگ در بیانیه‌ای اعلام کرد تیم‌های لیگ برتری می‌توانند پس از تست‌ گیری از تمام اعضا تمرینات خود  را از سوم خرداد آغاز کنند تا ۹ هفته باقی‌مانده از مسابقات لیگ برتر از سر گرفته شود. حال در شرایطی که تیم‌های لیگ برتری به‌تازگی نخستین تست کرونا را از تیم‌های‌شان گرفته‌اند، تست کرونای بازیکنان و عوامل برخی باشگاه‌ها از جمله تیم‌های سپاهان اصفهان، سایپا، تراکتورسازی تبریز، گل گهر سیرجان و دو عضو کادر تدارکات تیم فوتبال پرسپولیس مثبت اعلام شده و احتمال می‌رود بر روی برگزاری تمرینات تیم‌ها سایه بیندازد. آنچه که مسلم است کرونا تا ماه‌ها مهمان ماست و باید با شیوه جدید زندگی با این بیماری خو گرفت بنابراین برگزاری لیگ برتر فوتبال در این فصل و فصل آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است اما مسئله مهم عدم بهره‌گیری از توان و پتانسیل بازیکنانی است که به دلیل ابتلا به این بیماری نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد و شاید با توجه به‌سرعت انتقال بالای این بیماری تعداد بیشتری از بازیکنان، مربیان و اعضای دیگر هر تیم مبتلا شوند و چرخه این بیماری را گسترش دهند. 
حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فوتبال پیکان، ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال را به همراه تست گیری از بازیکنان روش قابل‌قبول برای ادامه رقابت‌ها ندانست و به «رسالت» گفت: زمانی تست از بازیکنان می‌تواند قابل‌قبول باشد که همه اعضای تیم، بازیکنان و مربیان در قرنطینه باشند و در مجامع عمومی و در معرض افراد ناقل حاضر نشوند. در غیر این صورت تست گیری معنا پیدا نمی‌کند، زیرا ممکن است بلافاصله بعد از دادن تست بازیکن مبتلا به این بیماری شود. 
وی افزود: در حال حاضر عزم جدی بر برگزاری بازی‌هاست در حالی که هزینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ادامه بازی‌ها که شامل ضدعفونی و هزینه تست گیری از بازیکنان می‌شود به عهده باشگاه‌هاست و این روند تا پایان رقابت‌ها رقمی در حدود یک و نیم میلیارد تومان برای هر تیم برآورد می‌شود آن‌هم در شرایطی که بیشتر باشگاه‌ها با مشکلات مالی روبه رو هستند. گرشاسبی ادامه بازی‌های لیگ برتر را با وضعیت فعلی غیراستاندارد دانست و گفت: عده‌ای برگزاری لیگ را دلسوزی تلقی می‌کنند در حالی که این‌گونه نیست. می‌توان در فصل بعدی رقابت‌ها با اجرای استانداردهای جدید و بهره‌گیری از امکانات بهداشتی، شرایط را برای برگزاری بازی‌های لیگ بعدی فراهم کرد. ایجاد تونل‌های یک نفره پلاستیکی راه عجولانه‌ای است که نمی‌تواند بازیکنان را از خطر بیماری در امان نگه دارد. مدیرعامل باشگاه فوتبال پیکان اضافه کرد: در حال حاضر تست کرونای بازیکنان از یک مرجع واحد و مشخص گرفته نمی‌شود و هر کدام از تیم‌ها از مراکز مختلفی برای انجام این تست استفاده می‌کنند اما در شرایط استاندارد باید همه تیم‌ها و بازیکنان از محل مشخصی برای دادن تست اقدام کنند. گرشاسبی با اشاره به این‌که در فصل بعدی مسابقات، قرارداد بازیکنان با الحاق بند اضافه‌ای مبنی بر رضایت از حضور در لیگ با وجود بیمار کرونا بسته می‌شود، گفت: با اضافه شدن این بند به قرارداد بازیکنان، باشگاه‌ها با خانواده‌ها دچار مشکل نخواهند شد زیرا در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها نگران ابتلای بازیکنان هستند و در صورت بیماری باشگاه را مسئول قلمداد می‌کنند اما با امضای قرارداد، آن‌ها می‌پذیرند که در شرایط خاص در لیگ بازی می‌کنند. 
وی در پایان سخنانش بیان کرد: مسئولان باید وظایفی که به عهده آن‌هاست را به انجام برسانند، اما تصمیم‌گیرندگان ما مسئولیت‌پذیر نیستند و هر ارگان وظایف خود را به گردن ارگان دیگر می‌اندازد. اگر ما دلسوز سلامت افراد هستیم باید با توجه به توان مالی استانداردهای بازی را بالا ببریم.

نویسنده : نفیسه امامی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.