دولت‌ها‌ی اسلامی خواستار‌ محکومیت رژیم صهیونیستی در سازمان‌های بین‌المللی شوند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 105734
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 09 مهر 1403 - 6:01 |
حمیدرضا ترقی فعال سیاسی:

دولت‌ها‌ی اسلامی خواستار‌ محکومیت رژیم صهیونیستی در سازمان‌های بین‌المللی شوند

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی و قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی:اگرچه هیچ امیدی به سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی برای اقدام قاطع و فوری علیه رژیم صهیونیستی و رسیدگی به این جنایات وجود ندارد اما می‌بایست  جبهه مقاومت و ملت لبنان درخصوص این تجاوز ارضی صهیونیست‌ها و ضاحیه  ایجادشده در جنوب لبنان که موجب شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان شد به دیوان لاهه و سازمان ملل شکایت خود را اعلام بدارند
دولت‌ها‌ی اسلامی خواستار‌ محکومیت رژیم صهیونیستی در سازمان‌های بین‌المللی شوند

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی و قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» ضمن محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی با حمله به ضاحیه در جنوب لبنان و تسلیت شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، بیان کرد: اگرچه هیچ امیدی به سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی برای اقدام قاطع و فوری علیه رژیم صهیونیستی و رسیدگی به این جنایات وجود ندارد اما می‌بایست  جبهه مقاومت و ملت لبنان درخصوص این تجاوز ارضی صهیونیست‌ها و ضاحیه  ایجادشده در جنوب لبنان که موجب شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان شد به دیوان لاهه و سازمان ملل شکایت خود را اعلام بدارند و این اقدام را یک جنایت جنگی تلقی ‌کنند. در این مسیر کشورهای اسلامی نیز می‌بایست همراه و پشتیبان باشند تا اقدامی قاطع و فوری علیه رژیم سفاک صهیونیستی در دستورکار قرارگیرد. 
وی افزود: متأسفانه طی سال‌های اخیر سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر اقدام قاطعی علیه رژیم صهیونیستی نداشته‌اند و به داد مردم مظلوم و بی‌پناه در فلسطین و لبنان نرسیده‌اند. عدم توجه به این موضوعات سبب شده تا رژیم صهیونیستی وقیحانه عمل کند اما به‌منظور ثبت در تاریخ می‌بایست مستحکم ایستاد و از سازمان‌‌های بین‌المللی مطالبه گری کرد. ترقی تصریح کرد: اکنون‌که جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری فوری نشست فوق‌العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین شده است، می‌بایست مطالبه‌گری داشت و در اجلاس مذکور نسبت به قطع روابط کامل سیاسی و اقتصادی با رژیم جعلی صهیونیستی اقدام کرد. فعال سیاسی همچنین خاطرنشان کرد:  نشست فوق‌العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین باید با محوریت قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی در دستورکار قرار گیرد و چنانچه کشوری موافق با این روند نبود، با محدودیت‌هایی روبه‌رو گردد. قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی متذکر شد: قطع کامل روابط اقتصادی و سیاسی با رژیم صهیونیستی و مطالبه از سازمان‌های بین‌المللی برای اقدام قاطع می‌بایست عملیاتی گردد و مورد پیگیری قرار گیرد. او یادآور شد: به طورحتم در سازمان ملل و شورای امنیت، موضوع قطع کامل روابط از سوی کشورهای مختلف و دولت‌های اسلامی قابل‌طرح خواهد بود. همچنین می‌بایست دولت‌ها‌ خواستار‌مجازات و دستگیری سران رژیم صهیونیستی شوند. ترقی همچنین بیان کرد: قطع کامل روابط و اقدام بین‌المللی راه مهار این سگ هار است. مطابق بیانات مقام معظم رهبری، مهم‌ترین عامل برای مهار صهیونیست‌ها، اتحاد و انسجام ملت‌های اسلامی و همبستگی کامل است. او در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: دولت‌های اسلامی می‌بایست با وحدت و یکپارچگی قاطع کامل روابط را در دستورکار قرار دهند و همواره در کنار مردم فلسطین و لبنان سرافرازانه بایستند و کمک‌ها و پشتیبانی لازم برای ادامه راه پرقدرت مقاومت را در دستورکار قرار دهند تا انتقام خون شهدای گرانقدر به‌ویژه رهبر عالی‌قدر حزب‌الله لبنان از جنایتکاران گرفته شود.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای دولت‌ها‌ی اسلامی خواستار‌ محکومیت رژیم صهیونیستی در سازمان‌های بین‌المللی شوند بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.