تعدد قوانین مانع مطالبه منسجم است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 105565
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 04 مهر 1403 - 6:06 |
سمیه رفیعی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

تعدد قوانین مانع مطالبه منسجم است

سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» در پاسخ به اینکه چطور می‌توان رونق تولید محصولات کشاورزی را عملیاتی کرد و برای افزایش بهره‌وری بسترسازی کرد.
تعدد قوانین مانع مطالبه منسجم است

سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» در پاسخ به اینکه چطور می‌توان رونق تولید محصولات کشاورزی را عملیاتی کرد و برای افزایش بهره‌وری بسترسازی کرد، پاسخ داد: لازمه افزایش بهره‌وری‌ و تحقق سیاست‌های رونق تولید این است که همگی پایبند به قوانین مصوب باشیم. نیاز است تا به قوانینی که در دولت و مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده عمل کنیم و مواردی را که در قانون درج و مطرح‌شده، به قوت دنبال کنیم. 
وی با تأکید بر ضرورت پرهیز از تصمیمات متعدد افزود: از مراجع متعدد تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی باید دوری کرد چراکه وجود مراکز متعدد سبب می‌شود تا کشاورزان، سایر ذی‌نفعان و مردم در بلاتکلیفی قرار گیرند. در این فرآیند همچنین می‌بایست از ایجاد مراکز متعدد تصمیم‌گیری‌ نیز دوری‌کنیم. 
رفیعی با اشاره به اثرات اجرای دقیق قوانین مصوب در تحقق سیاست‌های رونق تولید تصریح کرد: اجرای صحیح قوانین مصوب کمک می‌کند تا در پیاده‌سازی سیاست‌ها و قوانین موفق عمل کنیم و اهدافی را که در قانون درنظرگرفته شده است، محقق سازیم. 
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه تعدد تصمیم‌گیری‌ سبب اعمال سلیقه و دوری از هدف غایی قانون خواهد شد، همچنین خاطرنشان کرد: به طورکل در حوزه اجرا کوشش می‌شود تا نظرات و دیدگاه‌های مختلفی به وجود آید و درنظرگرفته شود. این امر ممکن است به سبب رفع ابهامات باشد اما موجب اعمال سلیقه و دوری از هدف اصلی قانون خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: از دوره یازدهم مجلس و همچنین با شروع دوره دوازدهم مجلس درگیر طرح امنیت غذایی می‌باشیم و پیرامون رفع ایرادات و موانع این طرح بحث و بررسی صورت می‌گیرد. توأمان با این روند سند ملی امنیت غذایی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ می‌گردد. پرسش این است  که کدام‌یک می‌بایست ملاک عمل قرار گیرد؟ یک طرح در مجلس درحال طی کردن روند خود است و طرح دیگری نیز از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب می‌رسد. بی‌شک چنین موضوعاتی سبب می‌گردد تا پراکنده‌کاری صورت بگیرد و نظارت نیز به شکل دقیق نباشد. 
او بابیان اینکه ایجاد مانع برای مطالبه منسجم سبب کاهش رضایت‌مندی مردم و بخش خصوصی خواهد شد، یادآوری کرد: تعدد قوانین مانع از مطالبه منسجم می‌شود و به همین خاطر بهانه برای انجام ندادن امور نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به‌موجب چنین رویکردی مردم و بخش خصوصی و سایر ذی‌نفعان دچار گلایه‌مندی خواهند شد و رضایت کافی را نخواهند داشت. 
رفیعی در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر لزوم پیروی و اجرای قوانین مصوب بیان کرد: شایان‌ذکر است تا بار دیگر بگوییم که لازمه افزایش بهره‌وری‌ و تحقق سیاست‌های رونق تولید این است که همگی پایبند به قوانین مصوب رسمی کشور باشیم.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای تعدد قوانین مانع مطالبه منسجم است بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.