اجرای برنامه هفتم باید به کاهش حضور دولت در اقتصاد منتهی شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104571
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۱۳ |
محمد رشیدی عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

اجرای برنامه هفتم باید به کاهش حضور دولت در اقتصاد منتهی شود

محمد رشیدی، نماینده مردم شهر کرمانشاه و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم اجرای دقیق سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی ابلاغ‌شده از سوی مقام معظم رهبری و قانون برنامه هفتم پیشرفت پرداخت.
اجرای برنامه هفتم باید به کاهش حضور دولت در اقتصاد منتهی شود

محمد رشیدی، نماینده مردم شهر کرمانشاه و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم اجرای دقیق سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی ابلاغ‌شده از سوی مقام معظم رهبری و قانون برنامه هفتم پیشرفت پرداخت و دراین‌باره با تشریح اهمیت کسب رضایت عمومی مردم بیان داشت: خوشبختانه رئیس‌جمهور از ابتدای شکل‌گیری مناظرات، روند تبلیغات انتخاباتی و آغاز به کار دولت چهاردهم همواره تأکید بر اجرای دقیق برنامه هفتم پیشرفت و سیاست‌های کلی ابلاغ‌شده از سوی مقام معظم رهبری داشته است و این مهم را به وزرا نیز اعلام کرده است. وی همچنین برنامه‌های پیشنهادی خود را بر مبنای سیاست‌های کلی و برنامه هفتم پیشرفت طرح کرده است. 

وی افزود: در بازه زمانی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های تخصصی و صحن مجلس، بر اجرای قانون برنامه هفتم پیشرفت و سیاست‌های کلی تأکید داشتند و بر همین مبنا نیز حرکت کردند. رشیدی بابیان اینکه حل و رفع ناترازی‌های موجود یک اولویت اساسی است، تصریح کرد: امیدواریم فرآیندی که میان مردم، مجلس شورای اسلامی و دولت چهاردهم شکل‌گرفته است، به قوت ادامه یابد تا کلیه ناترازی‌های موجود و مشکلات پیش رو مرتفع گردد. متأسفانه اکنون با ناترازی‌های بسیاری ازجمله ناترازی حوزه انرژی، ناترازی بودجه و ناترازی در نظام‌های مالیاتی روبه‌رو می‌باشیم که حل‌شان نیازمند هم‌افزایی و اقدام مشترک است. 

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر کاهش نقش دولت در اقتصاد و تقویت بخش خصوصی همچنین خاطرنشان کرد: کوشش این است که با همکاری و هم‌افزایی از اقتصاد سنگین دولتی خارج شویم. بی‌شک به‌موجب اجرای برنامه هفتم پیشرفت و سیاست‌های کلی ابلاغ‌شده از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری از رکود و اقتصاد دولتی خارج خواهیم شد. در این مسیر توأمان با هم‌افزایی، بر فرآیند اجرا نظارت خواهیم داشت تا مسیر‌های پیش رو با موفقیت به سرمنزل مقصود برسد. 
او متذکر شد: امیدواریم با اجرای دقیق برنامه هفتم پیشرفت بهبود هرچه‌تمام‌تر اقتصاد حاکم شود، نقش دولت در اقتصاد کاهش یابد و حضور بخش خصوصی تقویت گردد. 
وی با تأکید بر کسب رضایت عمومی مردم یادآور شد: حضور و دخالت دولت در اقتصاد مانع از چابکی است. در این راستا باید بکوشیم تا دولت چا‌بک‌تر شود و حرکت و خدمت به مردم تسریع گردد. وی در پایان این گفت‌وگو ضمن بیان اینکه امیدواریم وزرای دولت چهاردهم برنامه‌های پیش رو
 را به قوت و با دقت عملیاتی کنند، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تعامل و همکاری لازم با دولت چهاردهم را خواهد داشت و امیدواریم دولت نیز به وعده‌های خود عمل کند.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.