یونیسف: کودکان غزه نیاز فوری به حمایت‌های روانی و آموزشی دارند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104402
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۵:۳۱ |

یونیسف: کودکان غزه نیاز فوری به حمایت‌های روانی و آموزشی دارند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد بر لزوم فوری حمایت روانی و آموزشی از کودکان فلسطینی در نوار غزه تاکید کرد.
یونیسف: کودکان غزه نیاز فوری به حمایت‌های روانی و آموزشی دارند
صندوق کودکان سازمان ملل متحد با تاکید بر این که کودکان فلسطینی بیشترین آسیب را از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه متحمل شده‌اند خواستار حمایت روانی و آموزشی فوری از کودکان در این باریکه فلسطینی شد.
«کاظم ابوخلف»، سخنگوی یونیسف تاکید کرد وضعیت کنونی در نوار غزه ضروری ساخته که یک اقدام فوری به منظور کمک به کودکان در این باریکه که از فقدان تحصیل و و آسیب‌های روانی شدید رنج می‌برند صورت بگیرد. سخنگوی یونیسف متذکر شد تعداد کودکانی که در جریان جنگ اخیر در نوار غزه به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند به بیش از ۱۴۰۰۰ نفر رسیده و علاوه بر اینها هزاران کودک نیز مجروح شده‌اند.
بر اساس اعلام وبسایت رسمی یونیسف، ابوخلف خاطر نشان کرد تمامی کودکان حاضر در نوار غزه نیازمند پشتیبانی‌های روانی هستند و دست کم ۶۲۵۰۰۰ کودک از زمان شروع جنگ اخیر غزه در اکتبر گذشته تا کنون یک سال تحصیلی را از دست داده‌اند؛ در این میان کودکان زیادی در طول این جنگ تا کنون دچار معلولیت و نقص عضو شده و نیاز به خارج شدن از نوار غزه برای دریافت درمان دارند و آنها همچنین از اضطراب و ترس رنج می‌برند.
سخنگوی یونیسف خاطر نشان کرد این نهاد به همراه طرف‌های شریک دیگر در نوار غزه در طول این مدت تلاش کرده فضاهای موقتی متشکل از چادرهای بزرگ در مکان‌های تجمیع آوارگان فلسطینی به منظور تحصیل کودکان فلسطینی ایجاد کند.این مقام مسئول صندوق کودکان سازمان ملل ادامه داد یونیسف و دیگر شرکای امدادرسان تلاش دارند تحت شرایط کنونی هر خدمتی که بتوانند ارائه کرده و به عرضه کمک‌های غذایی و سوخت به بیمارستان‌ها می‌پردازند. او متذکر شد که هماهنگی‌هایی با سازمان بهداشت جهانی برای خارج ساختن ۱۷۰ فرد نیازمند به درمان در خارج از غزه در دست انجام است.

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه در حالی ادامه دارد که وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر یکشنبه در گزارش خود از سیصد و هفدهمین روز جنگ در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ کشتار گروهی دیگر در نوار غزه انجام داده است.

براساس این بیانیه، در حملات ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ فلسطینی دیگر به شهادت رسیده‌اند و ۷۲ نفر دیگر مجروح شده‌اند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار زیادی از شهدا همچنان زیر آوارها هستند و امکان انتقال آن‌ها وجود ندارد. این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد مجموع شهدای فلسطینی در نوار غزه به ۴۰ هزار و ۹۹ نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان نیز به ۹۲ هزار و ۶۰۹ نفر رسیده است. سازمان دفاع مدنی غزه نیز امروز اعلام کرد پیکر نزدیک به ۱۰ هزار شهید همچنان زیر آوار است. دفاع مدنی غزه در عین حال اشاره کرد ارتش اسرائیل به نیروهای امدادی اجازه انتقال شهدا و مجروحان به بیمارستان‌ها را نمی‌دهد.ارتش اسرائیل بیش از ۱۰ ماه است که نوار غزه را تحت محاصره خود قرار داده و هزاران سازه را در این منطقه بمباران کرده است.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.