بدرقه مرد مقاومت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 103716
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴ |
شهید اسماعیل هنیه بر دوش آحاد گوناگون مردم تهران تشییع شد

بدرقه مرد مقاومت

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با حضور پرشکوه مردم و مسئولین لشکری و کشوری، در دانشگاه تهران برگزار شد.
بدرقه مرد مقاومت
مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با حضور پرشکوه مردم و مسئولین لشکری و کشوری، در دانشگاه تهران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به ذکر خاطراتی از شهید هنیه و اوضاع منطقه و فلسطین پرداخت.پس از قالیباف، خلیل الحیه از رهبران حماس به ایراد سخنرانی پرداخت و با ورود مقام معظم رهبری به محل مراسم، نماز بر پیکر شهدا اقامه شد.پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب، پیکر شهدا در میان مردم عزادار تهران در خیابان انقلاب تشییع شد.
در پی ترور و شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس شهید اسماعیل هنیه، مجاهد بزرگ فلسطینی شخصیت‌ها و مسئولان کشوری و لشکری و تشکل‌های سیاسی با صدور پیام‌های تسلیت بر انتقام خون شهید هنیه و مجازات رژیم صهیونیستی تأکید کردند و خواستار تسریع آزادی قدس شریف و نابودی این رژیم جعلی شدند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه خونخواهی هنیه را وظیفه خود می‌دانیم، فرمودند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، مهمان عزیز ما را در خانه‌ ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌  مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت. شهید هنیه از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌  تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌  خود می‌دانیم. مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشور نیز با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام تروریستی خود را خواهد دید، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی از خون مهمان عزیز خود نخواهد گذشت، بیان کرد:جمهوری اسلامی ایران از خون برادر شهید و مهمان عزیز خود شهید حاج اسماعیل هنیه نخواهد گذشت و خونخواهی آن شهید عزیز را وظیفه قطعی خود می‌داند.
 رئیس قوه قضائیه نیز در این راستا با صدور پیامی بیان داشت: فقدان شهید هنیه ثلمه‌ای بزرگ برای مقاومت سرافراز ملت فلسطین خواهد بود
 اما خون مطهر این شهید والامقام، حماسه‌ساز می‌شود. وی همچنین تأکید داشت که خون هنیه خشم جبهه مقاومت را در برابر صهیونیست‌هامضاعف می‌کند. 
معاون اول رئیس جمهور نیز که به منظور شرکت در مراسم خاکسپاری شهید اسماعیل هنیه راهی قطر شده بود، با صدور پیام ضمن محکومیت رژیم صهیونیستی بیان کرد که شهادت شهید هنیه انگیزه‌ جدید پیوند میان مجاهدان علیه دهه‌ها جنایت خواهد شد. وی همچنین اضافه کرد: شهادت او چالشی در مسیر مقاومت ایجاد نکرده و به انگیزه جدیدی برای پیوند بیشتر میان مجاهدان علیه دهه‌ها اشغال، سرکوبگری و جنایت بدل خواهد شد. مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی بیان داشت: اقدام تروریستی و نقض صریح قواعد بین المللی در ترور برادر مجاهد و سرافراز شهید اسماعیل هنیه در زمانی که این شهید بزرگوار مهمان کشورمان بود جنایتی غیرقابل بخشش و تجاوز علنی به حریم جمهوری اسلامی ایران است که تاوانی سخت برای اسرائیل جنایتکار به دنبال دارد. بی تردید خون این شهید مجاهد در نهایت، حذف این ننگ بشریت از صفحه روزگار را سرعت خواهد بخشید. شورای نگهبان نیز ضمن بیان اینکه جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود، در پی ترور و شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس شهید اسماعیل هنیه بر انتقام خون شهید هنیه و مجازات رژیم صهیونیستی تأکید‌ و بیان کرد: بدون تردید جهان به‌زودی شاهد زوال و نابودی رژیم سفاک، منحوس و جعلی صهیونیستی به‌عنوان محور و مرکز شرارت‌های منطقه و جهان اسلام خواهد بود و روز پایان این باند جنایتکار و غده سرطانی که در حال دست وپا زدن در باتلاق‌ سردرگمی و تصمیمات‌ عملکرد او است به زودی فراخواهد رسید. در بررسی بیشتر این موضوع و در راستای تسریع آزادی قدس شریف و مجازات رژیم صهیونیستی به گفت‌‌وگو با روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم:
رژیم صهیونیستی منتظر ضربه هولناک بر پیکره خود باشد

اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم در واکنش به ترور و شهادت اسماعیل هنیه در تهران با تأکید بر لزوم خونخواهی شهیدالقدس به خبرنگار «رسالت» ضمن درود به ارواح پاک شهدا به ویژه شهدای فلسطین و مجاهد بزرگ، شهید اسماعیل هنیه بیان داشت: درشرایط کنونی باید وحدت حداکثری را میان تمامی مسلمانان در سراسر دنیا رقم زد تا آزادی قدس شریف تسریع گردد و سرنگونی رژیم جنایتکار صهیونیستی رقم بخورد. 
وی در راستای بیانات و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر خونخواهی شهید هنیه عزیز افزود: حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند که خونخواهی شهید هنیه را وظیفه  خود می‌دانیم چراکه رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، مهمان عزیز ما شهید هنیه را در خانه‌  ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد. مطابق بیانات ایشان، هیچ‌گاه شهادت این مجاهد بزرگوار  را فراموش نخواهیم کرد و در مجامع
بین المللی برای خونخواهی شهید هنیه و سرنگونی رژیم صهیونیستی اقدام خواهیم کرد. بی‌شک امروز ملت‌های مسلمان و بسیاری از مردمان غیرمسلمان اقدام صحیح و اساسی برای خونخواهی شهید هنیه و مجازات رژیم صهیونیستی را مطالبه می‌دارند و بر مجازات سنگین و ضربه کاری‌تر در مقایسه با وعده صادق تأکید می‌کنند. نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با اقدام به ترور شهید هنیه، زمینه  مجازاتی سخت را برای خود فراهم ساخت و به طورحتم اقدام اساسی دردستورکار قرار خواهد گرفت. 
کوثری همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم با وحدت و اقدام کشورهای اسلامی هرچه زودتر رژیم منحوس صهیونیستی نابود شود و آزادی قدس شریف رقم بخورد. وی با اشاره به نقش آمریکایی‌ها در شهادت شهید هنیه متذکر شد: بی‌شک آمریکایی‌ها در به شهادت رسیدن شهید هنیه نقش داشتند چراکه به تشویق جرثومه فساد، بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا پرداختند و به او برای استمرار اقدامات وحشیانه چراغ سبز نشان دادند. تشویق و حمایت آمریکا از نتانیاهو درحالی رقم خورد که بیش از ۴۰ هزارنفر از مردمان
بی پناه و بی گناه به دستان وی به شهادت رسیده بودند. حمایت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی موجب گستاخی بیش‌از پیش صهیونیست‌ها شد و از این رو می‌توان آمریکا را در شهادت مجاهد بزرگ، شهید اسماعیل هنیه دارای نقش اساسی دانست. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: به موجب حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی گستاخ‌تر از گذشته رفتارکرد و مهمان عزیز کشور  مارا به شهادت رساند. اقدام رژیم صهیونیستی به منزله تجاوز به خاک جمهوری اسلامی ایران بود و بی‌شک این تجاوز بدون پاسخ نخواهند ماند. از این رو به صراحت می‌گوییم که رژیم صهیونیستی منتظر ضربه هولناک بر پیکره خود باشد. 

روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:
جمهوری اسلامی در خون‌خواهی شهیدالقدس کوتاهی نخواهد کرد

روح‌الله متفکرآزاد، نماینده مردم تبریز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح اتخاذ تدابیر لازم به منظور خوانخواهی و مجازات سخت رژیم صهیونیستی پرداخت و در این باره بیان کرد: اقدام برای شهادت شهید هنیه، بیانگر نداشتن عقلانیت رژیم صهیونیستی بود و باری دیگر نشان داد که رژیم کودک‌کش صهیونیستی هیچ فهمی از قوانین
بین المللی ندارد و در هیچ عرصه‌ای دارای درک اخلاقی و عقلانیت لازم نیست. رژیم صهیونیستی تاکنون بیش ۱۰۰ هزارنفر را مجروح کرده و به کشتار بیش از ۴۰ هزار نفر از مردمان بی گناه فلسطین پرداخته است. از میان شهدای فلسطین، حدود ۱۵ هزارنفر کودکان بی‌گناه بوده‌اند و این خود مبرهن می‌دارد که صهیونیست‌ها همواره خوی جنایتکارانه دارند و از هیچ اقدام وحشیانه‌ای دریغ نمی‌کنند. 
وی با تأکید بر لزوم نابودی هرچه سریع‌تر رژیم صهیونیستی افزود: امروز جهان اسلام و مظلومان عالم می‌بایست علیه این رژیم وحدت هرچه‌تمام‌تر را رقم بزنند و نابودی این رژیم را تسریع سازند. 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی ۳۰۰ روز گذشته، نفرتی بزرگ نسبت به رژیم صهیونیستی در سراسر دنیا شکل گرفته است که بی‌شک مقدمه‌ای قابل توجه برای تسریع نابودی این رژیم و احقاق حق مظلومان است.  
نماینده مردم تبریز در مجلس دوازدهم همچنین خاطرنشان کرد: اقدامات کنونی رژیم صهیونیستی نشان از استیصال نتانیاهو دارد. در این راستا می‌توان بیان داشت که اجماع قاطع جهان اسلام می‌تواند زمینه ساز نابودی و ریشه کن شدن جرثومه ننگین فساد شود. 
او با تأکید بر ضرورت وحدت بیش از پیش دولت‌های اسلامی و مسلمانان جهان متذکر شد: جهان اسلام و ملت‌های مسلمان می‌بایست دست به دست یکدیگر بدهند و با وحدت کلمه نابودی این رژیم را رقم بزنند. 
وی در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر ضرورت خونخواهی شهید هنیه و لزوم نابودی رژیم صهیونیستی یادآور شد: شهید اسماعیل هنیه مهمان عزیز جمهوری اسلامی ایران بود و بی‌شک نظام جمهوری اسلامی در خونخواهی این مجاهد بزرگ خود را شریک و سهیم خواهد دانست و در این راه کوتاهی نخواهد کرد.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.