۸ نکته مهم خرید آپارتمان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 96517
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ |

۸ نکته مهم خرید آپارتمان

از مهم ترین نکات خرید آپارتمان می توان به آپارتمانی که دارای سند رسمی باشد اشاره کرد، قبل از خرید آپارتمان در ابتدا می بایست از سند دار بودن ملک مورد معامله اطمینان حاصل نمائید و ...
۸ نکته مهم خرید آپارتمان

نکات مهم درباره ی خرید آپارتمان

امروزه صنعت املاک، یکی از مهمترین حوزه های اقتصادی در هر کشور محسوب می شود. لکن در خرید آپارتمان می بایست به نکاتی توجه کنید تا معامله ای منطقی و به دور از حاشیه داشته باشید.

زیرا کلاهبرداران از کوچکترین فرصت و بی دقتی شما استفاده نموده و اموالتان را از دسترستان خارج می نمایند. فلذا معامله صورت گرفته را با نهایت دقت و آگاهی منعقد نمایید.

بمنظور انعقاد معامله ای صحیح و اصولی، توصیه می شود از مشاوره وکیل ملکی گروه وکلای حکمت بهره مند شوید تا شما را در این مسیر راهنمایی نموده و از بروز مشکلات و خسارات هنگفت در آینده جلوگیری نمایند.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\8 نکته مهم خرید آپارتمان_files\images_1705396234_65a6480adc7ba.png

۸ نکته مهم درباره ی خرید آپارتمان

  • ۱- خرید آپارتمان دارای سند رسمی

قبل از خرید آپارتمان، در ابتدا می بایست از سند دار بودن ملک مورد معامله، اطمینان حاصل نمایید. زیرا برخی از اراضی، از تقسیم یک ملک بزرگ که دارای سند مادر می باشد، بوجود آمده و سند رسمی ندارند بدین صورت که:

قبل از خرید آپارتمان می بایست اطلاعاتی همچون پلاک ثبتی، کد پستی، نشانی ملک، و حدود اربعه آن را با اطلاعات قید شده در داخل سند تطبیق داده و چنانچه متوجه تغییراتی شدید، از معامله صرف نظر نمایید.

  • ۲- بررسی موقعیت مکانی ملک

در مرحله بعد، بهتر است موقعیت مکانی ملکی که قصد خریدش را دارید، از نزدیک مشاهده کنید و سپس با آگاهی کامل تصمیم به خرید بگیرید.

زیرا گاهی اوقات موقعیت مکانی ملک، در احتساب قیمت آن ملک تاثیر داشته و حتی می تواند در قابلیت فروش آن آپارتمان در آینده و سهل الفروش بودن آن نیز تاثیر گذار باشد.

برای مثال: آپارتمانی که در منطقه نیاوران باشد و مالک قیمت آن را پایین تر از آپارتمان های دیگر در آن منطقه گذاشته باشد، باید به آن توجه خاصی کنید تا از لحاظ قانونی و مدارکی مشکلی نداشته باشد. همچنین جهت مشاوره با وکیل در نیاوران میتوانید از گروه وکلای حکمت کمک بگیرید.

  • ۳- در نظر گرفتن بودجه مالی خود

در این مرحله که یکی از مهم ترین مراحل خرید آپارتمان می باشد و به نوعی تعیین کننده ملکی است که قادر به خریدش هستید، می بایست بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید آپارتمان نمایید.

چنانچه مبلغ اولیه شما برای خرید آپارتمان کافی نبوده لکن آپارتمان مورد نظر خود را پیدا کرده اید، می توانید از گزینه وام بهره ببرید.

اما این نکته را مدنظر قرار دهید که وام را متناسب با درآمد خود اخذ نموده تا از پس بازپرداخت و اقساط آن بر بیایید.

اغلب اوقات بانک ها اسناد ملکی که قرار است خریداری کنید را بعنوان ضمانت در رهن نگه می دارند و تحت شرایطی ویژه به شما وام اهدا می کنند.

گروه وکلای حکمت در نیاوران با در اختیار داشتن وکلا باتجربه و متخصص در زمینه ملکی (با ۲۰ سال سابقه کاری) آماده ارائه انواع مشاوره ملکی به هموطنان عزیز می باشد. جهت آشنایی با بهترین وکیل ملکی در نیاوران با گروه وکلای حکمت در ارتباط باشید.

  • ۴- طریقه انعقاد مبایعه نامه آپارتمان

این مرحله بسیار حائز اهمیت بوده زیرا می بایست توجه داشته باشید که:

  • چنانچه قرارداد خرید آپارتمان به صورت رسمی تنظیم شود. باید در دفترخانه و با حضور خریدار و فروشنده و هم چنین در دست داشتن سند رسمی منعقد شود.
  • ولکن چنانچه قرارداد خرید آپارتمان بصورت عادی تنظیم شود، می بایست میان دو طرف در دفاتر مشاور املاک یا به صورت شخصی منعقد شود.
  • ۵- اطمینان از مالکیت فروشنده و صحت آن

کسی که تصمیم به فروش آپارتمانی دارد، می بایست مالک بوده و یا از جانب مالک، وکالتنامه رسمی نیز داشته باشد. به همین منظور توصیه می شود اطلاعات وارد شده در سند را با اطلاعات هویتی مالک تطبیق داده و از صحیح بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

  • ۶- وکالت نامه معتبر برای خرید آپارتمان وکالتی

در هنگام خرید آپارتمان وکالتی باید توجه داشته باشید که وکالتنامه رسمی باشد. زیرا باید بدانید که آیا دارنده وکالتنامه می تواند از جانب مالک اقدام به فروش آپارتمان نماید و اعتبار وکالتنامه منقضی شده است یا خیر؟

همچنین مساله ای که به صورت رایج در خرید آپارتمان های وکالتی اتفاق می افتد این است که:

امکان دارد این ملک سابقا به اشخاص دیگری نیز فروخته شده باشد. بسیار دیده شده است که اشخاص با استفاده از وکالتنامه های جعلی، اقدام به خرید و فروش آپارتمان به چندین نفر می نمایند. فلذا این موضوع می بایست بررسی گردد.

۷- بررسی سلامت تاسیسات خانه

قبل از خرید آپارتمان می بایست از سیستم سرمایشی، گرمایشی، لوله کشی و سلامت آنها مطلع شوید.

زیرا در صورت سالم نبودن سیستم گرمایشی و لوله کشی، تعویض چنین وسایلی مستلزم صرف هزینه های گزافی می باشد. بنابراین این نکته را مدنظر قرار دهید.

۸- اطمینان از قانونی بودن ساخت ملک

هم چنین بایستی در نظر داشته باشید که هر گونه تغییرات و نوسازی های انجام شده بر روی ملک، قانونی و یا با اخذ مجوز از مراجع ذی ربط بوده است یا خیر؟

زیرا چنانچه بنایی بصورت غیر قانونی و یا خارج از نقشه ارائه شده، ساخته شده باشد، ملزم به تخریب آن و یا پرداخت هزینه های سنگین به شهرداری بابت جریمه می باشید.

گروه وکلای حکمت مستقر در نیاوران با مدیریت داود چشمی متخصص در زمینه ملکی و مشارکت در ساخت با ۲۰ سال سابقه کاری می تواند به شمادر معاملات خود به صورت تخصصی مشاوره دهد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.